recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC D54250WYK lydproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC D54250WYK lydproblemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel NUC D54250WYK lydproblemer
    Sendt: 01-Marts-2014 kl. 14:20
Hejsa

Jeg har problemer med lyden på min NUC.
Den viser i afspilningsenheder (lydindstillinger) at der kun understøttes 2 kanals lyd Question

Jeg har prøvet alt muligt med forskellige drivere, forskellige kabler, koblet direkte i tv, koblet gennem mit surround, men jeg kan s**me ikke få den til at acceptere mere end 2 kanaler...

Jeg har taget et par (dårlige) billeder så i kan se hvad jeg mener:

Så længe windows-driveren ikke tillader mere end 2 kanaler, så kan jeg jo ikke gøre noget andre steder... Så jeg har prøvet med mange forskellige drivere, og har også oprettet en tråd på Intel Community, men det kunne være der var en herinde der havde en god idé Smile

Redigeret af Mads Sørensen - 01-Marts-2014 kl. 14:23
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 14:27
Jeg prøvede også at koble min til TV'et med HDMI, og så ville jeg tage lyden fra TV'et digitalt til recieveren. Det viser sig at de fleste TV ikke understøtter andet end stereo gennem HDMI stikket. Men du skulle jo gerne kunne spille sourround hvis du tilslutter nuc'en direkte til din reciever.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Men du skulle jo gerne kunne spille sourround hvis du tilslutter nuc'en direkte til din reciever.
Ikke så længe driveren eller indstillingerne kun tillader 2 kanaler... Det er det der er problemet...
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 17:00

Jeg prøvede også at koble min til TV'et med HDMI, og så ville jeg tage lyden fra TV'et digitalt til recieveren. Det viser sig at de fleste TV ikke understøtter andet end stereo gennem HDMI stikket. Men du skulle jo gerne kunne spille sourround hvis du tilslutter nuc'en direkte til din reciever.
Når du åbner Realtek HD Audio Manager, kan du så skifte indstillinger uden der sidder noget i minijack stikket på fronten?

Og hvad hedder din lydenhed (den der har med HDMI udgangen at gøre)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Når du åbner Realtek HD Audio Manager, kan du så skifte indstillinger uden der sidder noget i minijack stikket på fronten?

Jeg har ærlig talt ikke haft åbnet for selve Realtek HD Audio Manager før nu. Men der er helt tomt inde i den.
Jeg har bare været inde i audio devices, som jo bare er windows lydindstillinger, playback devices, og der kan jeg se at min reciever (Marantz SR7002) står som default device. Klikker jeg configure, kan jeg teste sourround lyd. Da jeg havde tilsluttet den til TV'et kunne jeg kun test stereolyd.

Jeg har ikke prøvet at tilslutte noget til mini jack stikket.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 18:56

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg har ærlig talt ikke haft åbnet for selve Realtek HD Audio Manager før nu. Men der er helt tomt inde i den.
Jeg har bare været inde i audio devices, som jo bare er windows lydindstillinger, playback devices, og der kan jeg se at min reciever (Marantz SR7002) står som default device. Klikker jeg configure, kan jeg teste sourround lyd. Da jeg havde tilsluttet den til TV'et kunne jeg kun test stereolyd.

Jeg har ikke prøvet at tilslutte noget til mini jack stikket.
Gider du ikke lige at tage billeder af det samme som jeg gjorde herover, og så indsætte dem...
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 19:29
Gætter på du kører Windows 8.1?

Gå i enhedshåndtering. Slet din grafik driver og slet din lyd driver. Genstart din NUC og kør Windows Update.

Alt dette skal gøres mens den er tilsluttet med hdmi i din receiver.

Der er et eller andet helt galt da der burde stå den også understøtter Dolby True HD, DTS HD og Dolby Digital Plus på dit billede 2.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 21:21
Jeg kører win7. Sådan ser det ud hos mig:

Redigeret af SandSand - 02-Marts-2014 kl. 14:32
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Gætter på du kører Windows 8.1?

Gå i enhedshåndtering. Slet din grafik driver og slet din lyd driver. Genstart din NUC og kør Windows Update.

Alt dette skal gøres mens den er tilsluttet med hdmi i din receiver.

Der er et eller andet helt galt da der burde stå den også understøtter Dolby True HD, DTS HD og Dolby Digital Plus på dit billede 2.
Det har jeg prøvet masser af gange desværre... Min receiver understøtter ikke HD lossless. Derfor står de ikke som understøttede formater.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:39

Jeg kører win7. Sådan ser det ud hos mig:

Ja det ser jo meget bedre ud... Jeg begynder at mistænke at der ikke er et ordentligt HDMI handshake mellem NUC og min Bose receiver, at NUC'en tror at den kun er tilkoblet en stereo receiver... Hmm

Hvilken NUC er det du har?

Gider du at tage et billede af skærmen hvor man kan se hvilke driverfiler der bliver brugt til "Intel Display Audio". Jeg kommer først hjem igen i weekenden, så jeg håber du ved hvad det er jeg mener... Altså egenskaber for Intel Display Audio enheden -> egenskaber igen på fanebladet generelt -> vælg fanebladet driver -> vælg driverdetaljer

Jeg behøver ikke at se hele listen, jeg vil bare gerne vide om du benytter driverfiler som ligger i Windows/system32...
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 09:03
Havde du mulighed for at tage det sidste billede SandSand?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 09:18
Du misforstår med HD lyd, om din receiver understøtter det eller ej, så skal det stå derinde, ellers bruger du den forkerte driver.

Det vises derinde hvad din hdmi udgang har licens til, dvs understøtter.

Hent de nyeste drivere her fra den 3/3 og prøv installationen som jeg siger.

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=23378&lang=eng&OSVersion=Windows%208.1%2C%2064-bit*&DownloadType=Drivers
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu