recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC el. Nvidia Shield til afspilning fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC el. Nvidia Shield til afspilning fra NAS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel NUC el. Nvidia Shield til afspilning fra NAS
    Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 10:18
Hej

Jeg er ved at købe en 4-bay NAS, som bl.a. skal bruges til at streame film og diverse fra til en medieafspiller i stuen. Lige nu har jeg kun en Chromecast, men forventer ikke at den kan klare det jeg vil have, så jeg er på jagt efter en kompatibel medieafspiller til at sætte til min Pioneer VSX-924.

Jeg har lagt mig fast på at det enten skal være en Nvidia Shield (16gb) og Kodi app, eller en Intel NUC (NUC5i5RYH) med Openelec og Kodi.

Jeg kan dog ikke helt blive enig med mig selv hvad det bedste valg vil være, prisen er ikke afgørende!

Mine krav er at den skal afspille alt hvad jeg smider efter den fra min NAS, dvs. ISO, MKV osv., uden nogen form for lag. Alle lydformater skal også kunne gå igennem uden problemer (Kodi skulle vist ikke kunne klare HD audio endnu, men det skulle være på vej, eller workaround).
Desuden skulle den gerne kunne fjernbetjenes med min telefon når det hele først er sat op (Det kan Kodi så vidt jeg ved).

Jeg har ikke 4K TV endnu, men det er nok næste opgradering, så det må den også gerne kunne klare.

Så vidt jeg kan læse mig til så skulle opdateringen på Nvidia Shield til 2,0, gøre at den skulle kunne klare alt dette, men jeg er ikke sikker på det er den rigtige løsning da jeg ikke kommer til at bruge spil delen.

NUC'en havde jeg tænkt mig med en 30-80 gb M.2 SSD og 16 gb Ram.

Håber på lidt hjælp Smile

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:10
Kodi på PC kan godt æde HD lyd incl Dolby Atmos, ved ikke om det er anderledes på Intel NUC..
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:23
Det er muligt (uden at være helt sikker...), det jeg har læst er nok kun for den app man henter til Android-TV.
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:54
Dette link er rimelig overbevisende for at jeg skal starte med at prøve at købe en Nvidia Shield: http://nvidiashieldzone.com/index.php/shield-android-tv/shield-android-tv-ota-2-0/

Det er trods alt noget billigere at forsøge dette først :-)
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 12:05
Jeg kører Kodi på windows 8 NUC5i3RYK 8 gb ram.

Den klarer fint HD audio som AC3, DTS, DTS-HD Master og True HD.

Jeg streamer fra min gamle Qnap TS-119.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:02
Det er da uden tvivl Shield du skal have så!
NUC har ikke engang HDMI 2.0, så den kan ikke engang klare 4K ved 60 fps (60Hz) eller HDR.
Og mange andre vigtige ting som større farveområde, og 21:9 hvis du skulle gå hen og skaffe dig sådan en ultra wide skærm :)

Og ikke mindst Netflix 4K, hvis det er noget du ser, det vil allerede gavne dig uden du har 4K skærm
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Det er da uden tvivl Shield du skal have så!
NUC har ikke engang HDMI 2.0, så den kan ikke engang klare 4K ved 60 fps (60Hz) eller HDR.
Og mange andre vigtige ting som større farveområde, og 21:9 hvis du skulle gå hen og skaffe dig sådan en ultra wide skærm :)

Og ikke mindst Netflix 4K, hvis det er noget du ser, det vil allerede gavne dig uden du har 4K skærm

Det havde jeg ikke lige set, godt spottet. Mit næste TV bliver helt sikkert med 4K så det ville være tåbeligt ikke at tænke over det nu også.

Jeg bestiller en Nvidia Shield, også kan jo jeg altid købe en NUC også hvis jeg skulle få lyst til at prøve det også Smile

Redigeret af Juhler - 12-Oktober-2015 kl. 15:12
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:18
Jeg bruger en gammel bærbar pc som medieserver med kodi, og fjernstyrer via mobil kodi app.
Er der nogen der ved om Android udgaven på shield kan fjernbetjenes med app til android på mobil også ?
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Jeg bruger en gammel bærbar pc som medieserver med kodi, og fjernstyrer via mobil kodi app.
Er der nogen der ved om Android udgaven på shield kan fjernbetjenes med app til android på mobil også ?

Ifølge hvad jeg kan læse mig fremtil, så kan den officielle Kodi remote fjernstyre alle Kodi media centre. Om det så også virker finder jeg først ud af når jeg har fået en Shield.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:31
Vær opmærksom på at din Pioneer receiver ikke har HDCP 2.2, selvom den har HDMI 2.0, så du kan ikke få et 4k igennem den, med mindre der er tale om piratkopier. Du skal så tilslutte en Shield direkte til 4k TV, men lyden der sendes tilbage til receiveren bliver så konverteret til stereo af TVet. Du kan dog nok bruge prologic eller lignende til at lave surround selvom det jo ikke er helt så fedt som separate kanaler. Desværre har en shield ikke toslink til at omgå dette problem, så måske var det bedre at kigge på andre løsninger.

Redigeret af Trumle - 12-Oktober-2015 kl. 15:34
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:48
Ja det håber jeg. Bruger Kodi som musikafspiller også (har rippet alle mine cd'ere) og det er fedt at styre det uden at tænde for fladskærmen..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Vær opmærksom på at din Pioneer receiver ikke har HDCP 2.2, selvom den har HDMI 2.0, så du kan ikke få et 4k igennem den, med mindre der er tale om piratkopier. Du skal så tilslutte en Shield direkte til 4k TV, men lyden der sendes tilbage til receiveren bliver så konverteret til stereo af TVet. Du kan dog nok bruge prologic eller lignende til at lave surround selvom det jo ikke er helt så fedt som separate kanaler. Desværre har en shield ikke toslink til at omgå dette problem, så måske var det bedre at kigge på andre løsninger.

Jeg er klar over at min reciever måske ikke er helt det optimale til 4k, men i og med jeg ikke har et 4k tv endnu, tror jeg at jeg går efter en Shield, da prisen ikke er værre end at den kan skiftes ud igen om et par år. Så må jeg så se til den tid om det er også er nødvendigt med en ny reciever Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu