|
Intel NUC eller Byg selv? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4832 |
Jeg håber at det er i orden at jeg lige låner tråden og svarer dig her. Jeg har i dag været på posthuset hentet en USB til Ethernet adapter og venter nu på den 7 port USB hub jeg har bestilt. Men jeg har både et 64 GB micro SDHC card og en 64 GB USB stik så jeg regner ikke med at have memory problemer. Men lad os flytte den videre diskusion over i den tråd jeg regner med at oprette når jeg kommer i gang. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 04-November-2015 kl. 14:05 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4832 |
Hej. Hvis man alligevel skal købe nyt kan jeg ikke se nogen grund til at nøjes med HDMI 1.4? Og hvis man skal købe nyt kan man lige så godt vælge et GA-Z170X-Gaming 7 og en SkyLake. Skylake er en af de første CPU der bruger den nye LGA 1151 sokkel. Alt andet er ikke fremtidssikret. http://www.pricerunner.dk/pl/35-3086711/Bundkort/Gigabyte-GA-Z170X-Gaming-7-%28rev.-1.0%29-Sammenlign-Priser Spørgsmålet kan blive om det skal være GA-Z170X-Gaming 7-EU eller ikke EU. Man nå finde ud af hvad forskellen er. Hvis man har tid til at vente kommer der sikkert flere muligheder. Men i dag er det den eneste. Hvis man ikke er helt sikker på hvilken retning udviklingen vil gå, kan man dobbeltgardere sig ved at købe et kabinet med plads til et GeForce GTX 960. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
fremtidssikret??? det er vist en sandhed med modifikationer. Definer fremtidssikring i IT-verdenen!! vi er lige begyndt på et Intel TICK så det er sikret indtil vi har haft et TOCK næste år, og så skal der nyt bundkort til igen efter næste generation af cpu'er igen. Og til den tid kommer der noget der er endnu vildere end vi kan i dag.
MEN det en NUC kan, er at køre 60hz 4K på displayporten. Da bortset fra HDMI2.0 så er det den eneste port der har båndbredde nok indtil videre. Og der er godt nok ikke mange eksterne apparater som har en hdmi2.0 port uanset hvad. Så indtil TV-apparaterne kommer med på den vogn, så kan det sg ærligt talt være fuldkommen ligegyldigt med 4K (eller til de begynder at implementere DP)
|
|
![]() |
|
mirx ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Så kan ligesom høre at nuc'en er en god løsning, istedet for at samle selv.
|
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|
|
![]() |
|
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Vil men en skylake Nuc som kommer her i november og en Display port 1.2 til HDMI 2.0 adapter. Desværre er HDMI porten på de nye nuc kun 1.4B som "kun" tillader op til 4K i 30 hz.
Derudover har skylake hardware support for h265 (HEVC) |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Hvis du ikke står og mangler noget akut, så ville jeg give det et par måneder, i hvertfald indtil Nuc'en med Skylake lander, eller officielle specs bliver lækkert, og det gør det tit med intel.
|
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Enig. Hvis 4K 60HZ er et krav for dig så vent til specs på de nye NUCs dukker op. Hvis ikke, så kan jeg kun anbefale en NUC5i5RYH, det er nemt at samle, fylder ingenting, og kører uden problemer.
Jeg ikke prøvet Nvidia shield eller andre nyere "bokse", så kan kun give min mening på det produkt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |