recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Nuc VS Mac MIni
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel Nuc VS Mac MIni

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 23:01
Hej,

Hvordan afspiller i bd iso filer på jeres nuc ? Kan man få xbmc til det ? Håber i kan hjælpe.

Mvh. Torben
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 01:01
Der er vist ikke mange der laver BD-iso filer. De fleste ripper det til MKV - så slipper man for at skulle have alle de langsomme menuer og alt det andet pjat som er på disken (og ja - det er min mening) VLC kan sagtens klare en BD mkv, men har man iso'er så er du jo nødt til at have en rigtig BD-afspiller installeret og via windows for at kunne afspille menuer etc.
Men det er ingen raketvidenskab. Enhver PC med nyere intel cpu kan altså klare den slags.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hej,

Hvordan afspiller i bd iso filer på jeres nuc ? Kan man få xbmc til det ? Håber i kan hjælpe.

Mvh. Torben

Jeg lader XBMC kalde en ekstern afspiller TMT 6 på min NUC TMT 5 på den stationære PC.
Mvh
Bo

Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 08:51
Jeg går også i de tanker - hvad skal jeg købe. En ting der er vigtig for mig er lyd så kan vi ikke få det frem her. Nogen siger at man kan ikke afspille  HD audio (DTS-HD, TrueHD osv. med en nuc og andre siger man kan - på en mac mini sige folk man ikke kan, men så kan man bare installer Windose på den og så virker den. - med hensyn til remote til xbmc så er der mange muligheder, jeg bruger f.eks min smartphone med et program som yatse som funker fint.
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 11:59
DTS-HD og TrueHD virker fint på min NUC i3. OS er Ubuntu 13.10 server edition og bruger selvfølgelig XBMC til afspilning af film.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 16:06
Hej igen :-)

Har nu prøvet at installere TMT 6 på min NUC, men den giver mig ikke mulighed for at afspille ISO filer, men MKV og det virker fint. Hvad gør jeg med ISO filerne ?

Håber i kan hjælpe.

Pft.

Mvh. Torben
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu