recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC + XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC + XBMC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 12:22
Ikke lige præcis den der, den passer ikke til DN2820FYKH men ja jeg har nyeste bios (min version hedder 0025. Den skulle fixe nogle af de samme issues men gør det ikke rigtigt. 

Jeg fik den dog til at boote op på Gotham Nightly via en usb 3.0 stick men jeg kan ikke få lov til at boote op på min SSD efter installationen. 

Har lånt mit eksterne drev ud, det får jeg igen i weekenden. Så prøver jeg at smide Win 8.1 på den. 

Redigeret af Jakabov - 13-Februar-2014 kl. 12:22
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 12:50
Så kører det endeligt. :-) Det hjalp med et eksternt drev. Har smidt Win 8.1 på og Frodo. Jeg fik igår sat det op til at maskinen starter direkte op i XBMC og fik også leget lidt med addons osv. 

Men jeg har lige modtaget den trådløse 360 controller til Windows idag, nogen der bruger den? Er det nemt nok at sætte op?
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 08:09
låner lige din tråd, jeg har lige installeret win 8.1 og XBMC på min pc, men jeg har store problemer med at afspille filmene, de hakker helt vildt, installere jeg Gotham så kører det fint, har du evt en løsning ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Madss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Alt mit grej er lukket inde i to skabe så der kommer den også til at stå. Omkring fjernbetjening så vil konen slå mig ihjel hvis jeg fx vælger et Logitech K400 keyboard. Jeg ville allerhelst have fat i en Boxee remote med usb-modtager men den er udgået... En anden løsning kunne være en Pulse Eight USB-CEC adapter men fungerer det godt? Hvad bruger i andre? Multifjernbetjening a la Harmony er også prøvet, det kunne den bedre halvdel ikke finde ud af. :-)

Virkelig smart remote til dit brug. Den har også minijack udgang, så du kan køre lyden til et headset gennem den, helt skørt:

Den helt klart bedste android app til xbmc:

Redigeret af Madss - 25-Juni-2014 kl. 09:36
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 09:38
Kunne da godt være man skulle tjekke den ud, bruger pt. en Xbox 360 controller til Windows. Fungerer udmærket men kunne godt bruge noget der kan lidt mere. 
Til top
Madss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 09:38

Men jeg har lige modtaget den trådløse 360 controller til Windows idag, nogen der bruger den? Er det nemt nok at sætte op?

Jeg har 2 og bruger dem flittigt. Jeg har nærmest aldrig prøvet nogen nemmere opsætning, det virkede umiddelbart efter tilslutning af donglen og ungerne kan spille lego spil på storskærm som var det en konsol.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 09:40
Jeps, den er super. Både rækkevidden og så at den er så konevenlig som den er. :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 10:38

Så kører det endeligt. :-) Det hjalp med et eksternt drev. Har smidt Win 8.1 på og Frodo. Jeg fik igår sat det op til at maskinen starter direkte op i XBMC og fik også leget lidt med addons osv. 

Nu kender jeg ikke XBMC, men jeg har rodet en del med Windows 8+8.1 og det er desværre dømt ude til alt medieafspilning, da Microsoft har gjort så man ikke kan stoppe Desktop Windows Manager.
Hvis jeg stopper den, så kører alt perfekt - Men det kræver også at man suspender Explorer.

Så jeg skal selv til at installere Windows 7 igen efter flere måneders test med Windows 8.1.

Hvis du kan få XBMC til at køre med madVR renderen, så tror jeg godt at du kan få Windows 8.1 til at virker perfekt.

Redigeret af Cyberguyen - 25-Juni-2014 kl. 10:38
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 22:56
Jeg styrer mit mediecenter med xbmc via en pulse eight og det fungerer rigtig godt. Så kan jeg bruge den almindelige fjernbetjening, hvilket min kone er rigtig glad for.

Når jeg ser almindelig tv kører det som det altid har gjort og når jeg vil se xbmc, så slår jeg bare om på den ønskede hdmi indgang, hvorefter mit mediecenter starter og her kan jeg så navigere rundt med piletasterne på fjernbetjening. Når jeg slukker for tv, så går mediecentret i dvale.

Det kan vist ikke gøres meget nemmere.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu