|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
tak for dit konstruktive bud azrael.... ja jeg er enig, det er lidt svært at sammenligne x3000 når man ikke har den. Dog er det værd at bemærke at flere har med core duo chip, uden noget særligt gfx kort, kan decode H246 (man kan jo selv prøve at hente en trailer eller andet ned)... Jeg læste dog et andet sted med en person der havde benchmarket og kunne se at hans core duo cpu belastning faldt 50% med et hardware acc. kort, frem for et IKKE-hardware acc. kort.... Nu har jeg hverken core duo, eller integreret gfx kort..., men jeg har tilgengæld purevideo og hardware accelerated h246 på mit nvidia 7800. og kan derfor sagtens uden probs, decode HD materiale, også i H246 Redigeret af fumse - 07-Juli-2006 kl. 01:55 |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
Såvidt jeg ved kræver det rimelig voldsom regnekraft at dekodere H.264, som jo er codec'en, der anvendes i både BlueRay og HD-DVD. For et stykke tid siden læste jeg hvordan ATI selv klassificerer dekoderingsperformance for deres chips. Jeg mener det var noget i denne stil: X1600 op til 720p, X1600 Pro op til 1080i og X1800XT for 1080i. Siden da er X1900-serien kommet og den er noget kraftigere, men jeg har ikke læst et opdateret statement. Jeg kan dog huske, at man lavede tests med HD-materiale sidste sommer på den daværende topmodel fra nVidia, 6800 serien, og den havde *meget* svært ved at dekodere HD-materiale. Jeg vil stadig sige, at et godt bud for et dedikeret grafikkort i et media center ville være et X1600 Pro med HDMI udgang. nVidias 7600 serie lyder også som et rigtigt godt bud, men jeg aner ikke hvor meget køleren på disse kort larmer. Der findes vist nogle heatpipe-kølede løsninger, ellers er nVidia 7300 GS i al fald til at få med passiv køling. Der er dog p.t. ikke rigtigt at høre om nVidia løsninger med HDMI udgang. Hilsen, PS: Jeg har et beskedent Radeon 9800XT i maskinen p.t. og den er heller ikke et media center i nogen forstand. :) |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
så hvis nogle har en core duo, med et integreret intel gfx chip, må de kerne prøve at decode noget HD materiale (h246), og rapportere tilbage, om performance jeg vil afstå for alle former for aktiv køling på et gfx kort til en MCE, simpelthen pga af støjen.... Men du har ret, der er nogle nvidia kort der har passiv køling (heatpipe), som vil være ideelle, hvis man ikke vil have det hele integreret på et mobo |
|
![]() |
|
![]() |
ifølge denne kilde, HAR x3000 H264 hardware acceleration (også VC-1 som er det andet HD codec i Blu-Ray standarden)! http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=610998 HUSK! man kan jo ikke vide sig helt sikker på sådanne kilder, men det er for et mere troværdigt site, end jeg ellers har kunne finde kilder på... UPDATE: jeg har naturligvis også fundet en del kilder der siger det modsatte - at H.264 IKKE er understøttet... og så nogle som siger at det gør den, men ikke i første batch af intel 965 (m. x3000).... for opklaring, har jeg skrevet til Intel, og vil poste svar, hvis jeg overhovedet modtager et ;-) Redigeret af fumse - 07-Juli-2006 kl. 12:38 |
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
ATI RS600 lyder meget lækkert efter at have læst lidt om det på google. Det vil nok være helt perfekt til mig. Skal alligevel have en Conroe eller Merom, så det integreret grafikkort behøves ikke være kraftig - bare den understøtter H.246, så det forbedre billedet og aflaster CPU'en så meget, som den nu kan.
Redigeret af smiletime - 07-Juli-2006 kl. 17:34 |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
Som sagt har jeg monteret et X1600 Pro med aktiv køling i en kammerats Shuttle, der *kun* bruges som media center, og det kan *ikke* høres. Jeg er ellers meget støjfikseret, og et Shuttle kabinet er ikke just ideelt varmemæssigt, så jeg står fuldt ud inde for min kommentar omkr. X1600 Pro. Nu er der så heller ikke just tale om en "killer GPU"... :D Hilsen, |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige en ting mere: BlueRay og HD-DVD anvender begge H.264 codec'en, men Microsoft har fået deres bud på en HD codec, VC1, indført i HD-DVD specifikationen også. Mener dog ikke, at VC1 understøttes i BlueRay. Hilsen, |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
jo både Blu-Ray og HD-DVD understøtter H.264 (AVC-mpeg4) og VC-1 |
|
![]() |
|
![]() |
I stand corrected... Hilsen, |
|
|
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
Ved I hvornår man ca. kan forvente RS600 bundkorte i handlen? Det bliver spændende at se om den har HDMI version 1.3, istedet for 1.1'eren.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |