|
Interessant gennemgang af flere high end systemer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Min første tanke efter at have læst den er, at ham har Lyngdorf betalt godt! :D
Men det er sgu nok ikke sådan det forholder sig. Det er bare sjovt at se, at begge deres systemer får så høj karakter. Redigeret af Nagash - 23-Februar-2013 kl. 15:41 |
||
![]() |
||
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
|
Det jeg efterlyser er ret basale ting når man foregiver at foretage en kvalificeret sammenligning. Der må simpelthen ikke være andre variabler end det som man vil teste.
At lytte til anlæg i forskellige rum, med forskellige kabler og forskellige kilder er ikke godt nok til at danne basis for de konklusioner der drages. At der er tale om kort tids lytning i fremmede miljøer gør det bestemt ikke bedre. Al J. |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
manden har skrevet til at starte med at der er hens ejen subjektiv mining og oplavelser han har haft med de omtalte systemer ,,, og de linier han skriver skal læses som såden ...
at teste de omtalte systemer i samme rum er mision imposible , og så er vælget er der her bedere and ingeting , jeg synes at der er fin læsning om så je er enig med ham eller ej er noget andet... i hens test læste jeg om et par hi end systemer som jeg ikke vist eksisterede og der er kun godt... der er mange interesante ting hen skriver som har hold i praksis og der er super godt... der er ingender laver de test som du er på jagt after AlJones... de kulørte hi fi bade laver test af højttelere eller førsterkere og så blader du 5-6 sider frem og finder dobelt a4 side med anonce af de samme ting som er testet i bladet ,,, ken den test så buges til noget
Redigeret af sani - 23-Februar-2013 kl. 16:06 |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Jep - var oppe at sætte et synthesis 7.2 system , sammen med datasat processer og amp. Men det var hovedsageligt en 2-kanals High end messe . K2 var komplet til mark Levinson amp |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Lige præcis sådanne ting der gør den useriøs.. At man vurdere med så mange forskelligheder... ;/
|
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Kewl, vi hørte et 9.4 synthesis system også med nogle Mark Levinson amps på vores tur. Setuppet lød rigtig rigtig godt i stereo. Surround fungerede det ikke så godt "kunne ikke høre surround ht i forhold fronterne" og vi sad præcis i sweetspot. Tilgengæld fik jeg fornøjelse af at opleve JBL Reference Bio i Amsterdam, som var noget nær den bedste helstøbte "Audio / Video"oplevelse jeg har oplevet.
|
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Det kunne være rart med lidt indskydelser med eksempler, så man kunne danne sig et billede af hvad du mener...
Redigeret af Kenzo85 - 23-Februar-2013 kl. 21:13 |
||
![]() |
||
|
Jeg vil sige efter at have hørt lignende setups fra dem, så vil jeg klart at anbefale at høre noget fra SL, det er helt klart en fed oplevelse.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Nu kender jeg ikke alle processor indgående af de nævnte i testen. Men det undre mig at eks procella subberne for et dag over nakken. Jeg har ikke selv hørt dem. Men kender nogle som har hørt dem. Og de fremhæver netop Subs fra procella til at være meget kontante , og med masser af speed.
Det korte af det lange. Er der ovehovedet brugt EQ ........det er med andre umuligt at drage en. Konklusion ud af denne "review" |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Jeg synes at ordet "useriøs" er et meget forkert ord at bruge. Artiklen er skam seriøs nok hvis man tænker på at det blot er en persons subjektive beskrivelser af en masse demo'er.
Men som P.Las skriver, så kan man bare ikke rigtigt konkludere noget ud fra den i forhold til performance af de forskellige systemer i forhold til hinanden.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Dét man skal huske er, at en persons evne til at skrive ikke er proportionelt med personens evne til at lytte. Artiklen, eller hvad man nu vil kalde den, er meget fyldt med ord men - som andre har nævnt - ikke særligt informativ af dén grund. Det er mere interessant at læse en seriøst udført test foretaget af en kompetent anmelder, om så anmelderen er ordblind. Jeg er iøvrigt 110% enig med AlJones her, det er en glorificeret sammenligning af butiksdemo-oplevelser, ikke "anmeldelser". Og jeg vil bestemt ikke bruge betegnelsen "akademisk", bare fordi skribenten fylder nogle flotte ord på. Og uanset hvad man synes om lyden af Procella, så er det i hvert fald helt hen i vejret at kritisere systemet for ikke at kunne spille højt, i forhold til de andre systemer! Man kan synes hvad man vil om lyden (og jeg har desværre oplevet en del dårlige Procella demonstrationer), men at kritisere det for at mangle max lydtryk, det er helt hen i vejret. Jeg synes i det hele taget det er problematisk for markedet, såvel branchen som forbrugerne, at artikler som dette har så meget vægt i folks købsbeslutninger som de rent faktisk har. Jeg har selv solgt flere systemer i 100.000+ klassen til folk der aldrig har hørt produkterne spille før de køber, men bare baserer købet på omtale (der findes heldigvis også mange der gør forarbejdet ordentligt!). Og når der så findes relativt få egentlige anmeldelser af det tunge grej, så får denne form for bruger-anmeldelser eller hvad man vil kalde det, en ufortjent stor vægt. Det er også derfor jeg bliver så frustreret i "anmeldelse vs brugeranmeldelse" diskussionerne, det er simpelthen pisse frustrerende at se på folk investere livsopsparingen på hvad jeg mener er blind-køb, i stedet for at prøve tingene selv. Ikke fordi folk måske køber noget andet end dét jeg sælger, tværtimod så tror jeg egentlig at udviklingen hjælper mit salg, fordi en pæn del af mit sortiment generelt får positiv omtale. Heller ikke fordi folk vælger noget andet end jeg ville have valgt i en given situation - jeg ærgrer mig bare på kundens vegne, fordi risikoen for fejlkøb er væsentligt større hvis man baserer sit køb på andres lytning, i stedet for sin egen. Desværre er der rigtigt mange der ikke stoler på egne evner udi lytning. Jeg vil argumentere for at dén frygt stammer fra manglende evner til at skrive, ikke til at lytte. ALLE kan høre om de selv synes noget er bedre end andet. Men ikke alle kan beskrive det i ord, hverken på skrift eller i tale. Når man så læser én beskrive noget man ikke selv kunne have beskrevet, så tror de fleste at vedkommende også er bedre til at lytte. Det er meget sjældent tilfældet, om ikke andet, så fordi det ikke er ham der skal bruge systemet. Jeg siger altid, og gentager det gerne, at hvis man bruger 10 minutter i en butik på at sammenligne lyden fra to forskellige produkter, så er man blevet meget klogere end ved at bruge 100 timer på at læse om andres erfaringer. EDIT: For at vende tilbage til emnet, så synes jeg at det useriøse ligger i at foregive at det er andet og mere end en beskrivelse af en bunke demo'er.
Redigeret af Otto J - 24-Februar-2013 kl. 10:26 |
||
![]() |
||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|
Jeg synes absolut ikke at fremgangsmåden ved denne test kan benyttes til en seriøs bedømmelse af noget som helst. I min verden skal man have en reference anlæg som består af, CD afspiller, BD afspiller, forstærker, evt. forforstærker, LP afspiller, Riaa, højttalere, subwoofer, Signal kabler og højttaler kabler. Dernæst skal man have en bestemt rum hvor sammenligning vil foregår og rummet skal altid have samme møblement. (Og husk at Reference Anlægget behøver sørme ikke at koste en båndegård.) Når man har ovennævnte facilitet / mulighed ja så kan man godt begynde at sammenligne de forskellige produkter. F.eks. man kan teste 4 forskellige CD afspiller med selv samme anlæg og i samme rum hvor akustikken ikke ændret. Dernæst er man hjerteligt velkommen til at ytre sig om de testede CD afspiller. Når det sagt så er det ikke ensbetydende med at læseren godtager alt hvad vedkommende har skrevet, men testen godt kan betegnes for at være meget mere kvalificeret test end det som bliver henvist til ved denne tråd. Nagash: Ja man skulle tro at Lyngdorf har haft en finger med
spillet her. Redigeret af Keyvan - 26-Februar-2013 kl. 21:46 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |