recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - intergra eller Anthem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

intergra eller Anthem

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 09:14
For god ordens skyld:
 
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 18-Januar-2012 kl. 09:43
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 09:13
Jeg knækker lige diskussionen over i to:

1: Er MRX700 pengene værd? Hother's mening i dén sammenhæng tillader jeg mig at stille et spørgsmål til: I anmeldelsen, der er skrevet mens du ejede produktet, fremgår det at den lød fremragende og var et godt køb, efter professionel kalibrering. Nu, efter at du har solgt produktet igen, siger du at rumkorrektionen (citat) "absolut ikke virkede" hos dig, heller ikke med professionel kalibrering. Hvordan hænger det sammen?

2: Trådstarter har ikke sagt at han overvejer at købe en MRX 700. Han spørger efter Anthem eller Integra. Med et samlet budget på 25k, vil mit ubetingede råd være at de 10.000,- som en MRX 300 koster (jeg kender ikke Integra priserne, eftersom de ikke er offentligt tilgængelige), det bør være absolut maks der bruges på en receiver, resten bør lægges i højttalerne (som andre også har skrevet). Hvilken af to 20.000,-s receivere der er bedst, er derfor ikke særligt relevant for trådstarter.


Redigeret af Otto J - 18-Januar-2012 kl. 09:15
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 01:06
Jeg har også været hjemme hos Hother og lytte på både da der stod en Pioneer SC-LX83 og senere en Anthem og nu Integra'en. Og jeg vil sige, at både Anthem og Integra'en, er klart et niveau bedre end LX83'en. Så du vil ikke blive skuffet, om du valgte en Anthem eller en Integra.
Integra har dog en stor fordel, hvis du har behov for internet radio, dlna eller køre spotify direkte, eller bruge din smartphone, til at fjernbetjene den.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 00:32
For 25000 ville jeg købe brugt..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


Mange andre mener at anthem er langt bedre end integraen - betyder det så at man betaler ALT for meget for integraen?? Nej vel.......det er en smagssag. Da det er dine øre der skal lytte på receiveren, må det også være dem der skal afgøre det

Det var en Onkyo. Men det er lidt i samme stil, du har så vidt jeg er orienteret ikke hørt en Anthem MRX serie, men alligevel udtaler du dig. Hvor F.eks. Hother har haft den og en nu har en Integra. Man skulle nok hellere sammenligne de 2 top serier mod hinanden og ikke Onkyo vs. MRX det er ikke helt det samme segment de henvender sig til.


Den eneste der har udtalt sig er hother. Jeg har sagt at andre mener det omvendte. Du bliver nød til at vise mig hvor jeg har udtalt mig om hvad der er bedst , inden du beskylder mig for at udtale mig om noget jeg ikke har hørt. Jeg har til gengæld hørt en integra op mod en marantz og lexicon receiver. Men det er en anden historie.

Integra henvender sig til andre end onkyo gør ? Og hvorfor?
Nu er det godt nok ikke mig du henvender dig til, men faktum er, at Kenzo har hørt såvel Anthem som Integra hos mig i mit setup. Så han kan såmænd godt have dannet sig et indtrykSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg syntes bare ikke at det hører sig hjemme at gøre sig til dommer over hvad der er pengene, og hvad der ikke er. I samme øjeblik at hother skriver at den ikke er pengene vær , vil der være nogle der render skrigene bort. Specielt fordi at hother har via hans test og lign skaffet sig noget autoritet. Hvis det var mig der havde aktier i TC vil jeg sku blive lidt små sur......for at sige det mildt. Men CSN teknik er selvfølgelig godt tilfreds - intet ondt sagt om Christian som levere en fantastisk service. Men for mig kan det godt fremstå som om at hother favorisere sin egen Hifi pusher .
Bare min mening
p.las. det kunne aldrig falde mig ind at favoritisere nogen som helst. Jeg står fast ved, at henvender vi os til MRX700, så er den simpel for dyr i mine øjne, det kan hverken du eller TC ændre på. Glimrende, den har et for mange velfungerende ARC-system, som kan benyttes af dem som vil fordybe  sig i dets muligheder, og giver nogle spændende options.
 
Jeg gjorde opmærksom på hvem TC var omkring Anthem, og CSN Teknik omkring Integra.
 
Omvendt som jeg også har skrevet, så kan Anthem MRX300 i dette tilfælde være et fornuftigt valg, for den model indeholder, bortset fra effekt og strømforsyning, stort set det samme samme som den store model - hvad vil du mere? Men du får mig aldrig til at sige, at Anthem MRX700 for mig er et bedre valg end min nuværende Integra. Punktum, sengetid - finaleSmile  


Redigeret af Hother - 18-Januar-2012 kl. 00:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:54

Til trådstarter: Du stiller et spørgsmål, som er ligeså åbent som 'skal jeg stemme højre eller venstre'. Begge mærker er respekterede og begge har fans. (har dog aldrig set nogle være så negative omkring anthem som hother er). Hvilken receiver som lyder bedst, komme an på rummet, højttalerne og ikke mindst dine ører. Så tag ud og lyt og hav så få variable med i sessionerne som muligt, så du har et sammenligningsgrundlag.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:36
Jeg syntes bare ikke at det hører sig hjemme at gøre sig til dommer over hvad der er pengene, og hvad der ikke er. I samme øjeblik at hother skriver at den ikke er pengene vær , vil der være nogle der render skrigene bort. Specielt fordi at hother har via hans test og lign skaffet sig noget autoritet. Hvis det var mig der havde aktier i TC vil jeg sku blive lidt små sur......for at sige det mildt. Men CSN teknik er selvfølgelig godt tilfreds - intet ondt sagt om Christian som levere en fantastisk service. Men for mig kan det godt fremstå som om at hother favorisere sin egen Hifi pusher .
Bare min mening
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


Mange andre mener at anthem er langt bedre end integraen - betyder det så at man betaler ALT for meget for integraen?? Nej vel.......det er en smagssag. Da det er dine øre der skal lytte på receiveren, må det også være dem der skal afgøre det

Det var en Onkyo. Men det er lidt i samme stil, du har så vidt jeg er orienteret ikke hørt en Anthem MRX serie, men alligevel udtaler du dig. Hvor F.eks. Hother har haft den og en nu har en Integra. Man skulle nok hellere sammenligne de 2 top serier mod hinanden og ikke Onkyo vs. MRX det er ikke helt det samme segment de henvender sig til.


Den eneste der har udtalt sig er hother. Jeg har sagt at andre mener det omvendte. Du bliver nød til at vise mig hvor jeg har udtalt mig om hvad der er bedst , inden du beskylder mig for at udtale mig om noget jeg ikke har hørt. Jeg har til gengæld hørt en integra op mod en marantz og lexicon receiver. Men det er en anden historie.

Integra henvender sig til andre end onkyo gør ? Og hvorfor?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af kdybro kdybro skrev:

det er min fejl
 
Jeg skulle skrive at 25000kr er det som jeg har til at købe højttaler og reciver.
jeg har også kikket på mk sound højttaler
I såfald kan jeg ikke afvise, at Anthems MRX-300 kan være et fornuftigt køb, og så kan du evt. senere supplere med effektforstærkereSmile
 
TC er en forhandler i Aarhus. Vil du vide mere om Integra, så er det f.eks. CSN-Teknik på Sjælland.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kdybro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdybro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:16
TC forhandler  hvem er det kan godt være at det er bare jeg som ikke kender det
Til top
kdybro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdybro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:11
det er min fejl
 
Jeg skulle skrive at 25000kr er det som jeg har til at købe højttaler og reciver.
jeg har også kikket på mk sound højttaler
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu