|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
higher ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 10:19 |
|||
Jeg oplever et "interlace" problem (tror jeg), når jeg spiller PS3... Det er ikke ved alle spil, men ved mange... Senest er det oplevet ved Saint Row 2, hvor det er MEGET tydeligt... Det opleves som følgende... Når der fx. panoreres til den ene eller anden side, så er det som om, at skærmbilledet opdateres af en "to-tre gange" fra bunden og op, inden hele billedet er opdateret og "frisk" igen... Det er MEGA træls... Jeg oplever det både på mit nye Panasonic Full HD og på mit lidt ældre Samsung HD ready. Min PS3 har faktisk været til rep. grundet bl.a. det problem (og noget drev-fejl), og de har givet mig en ny, som gør det samme? Jeg har prøvet med to forskellige HDMI kabler (fra Bilka og El Giganten tror jeg - begge til ca. 149,-)... Har også prøvet et utal af indstillinger på på konsolen og begge TV, og intet hjælper... Kan det evt. være fordi HDMI kablerne ikke er "gode nok", eller kan producenterne simpelthen ikke programmere spil til PS3'eren? (som sagt er det ikke på alle spil det opleves)... Er der nogen som har samme problem - eller en løsning - så hører jeg meget gerne fra vedkommende... NB! Har spurgt for noget tid siden om nogenlunde det samme herinde, men fik ikke rigtig noget svar, så derfor jeg vover at prøve igen... |
||||
Med venlig hilsen
Higher |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Jeg tror ikke det er kablerne, men nærmere spillene. Jeg har aldrig haft det problem med min PS3. Jeg kører dog kun 1080i til min Samsung skærm.
|
||||
![]() |
||||
higher ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
|||
Hmm, jeg forstår det bare ikke, hehe... Det er utroligt, hvis der ikke rigtig er nogen, som også oplever det? Det er iøvrigt en 60 GB maskine, ved ikke om det evt. kan have noget at sige? Jeg kan lige nævne et par spil, hvor jeg har oplevet det... DIRT - GRID - Battlefield II (demo) - Saint Row 2 - MX vs. ATV - Lego Indiana Jones... Hvis nogen spiller disse fejlfrit, hører jeg gerne
|
||||
Med venlig hilsen
Higher |
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
![]() |
|||
Har ikke set noget der minder om det du beskriver, det eneste af de spil du nævner som jeg har er dog GRID, men der er som sagt heller ikke noget af den slags. Mit setup er en 40gb PS3, Panasonic 42px80 samt HDMI kabler fra haraldnyborg, har både kørt med ps3'en direkte i tv'et og gennem en Onkyo receiver - det er ens i begge tilfælde. Jeg tvivler meget stærkt på at det har noget med dine kabler at gøre. |
||||
![]() |
||||
KamikazeKaj ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|||
Jeg har selv Dirt, men har aldrig oplevet noget, der minder om det, du omtaler. Bruger også selv et discount HDMI kabel. Redigeret af KamikazeKaj - 22-Oktober-2008 kl. 15:18 |
||||
![]() |
||||
flakes ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|||
det lyder som screen tearing, jeg har kun oplevet det i uncharted. så vidt jeg ved skyldes det dårlig/sløset programmering...?
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Nåå, fandt faktisk lige ud af, at der er en indstilling i Saint Row 2, hvor man kan fravælge noget "V sync", hvilket fjernede problemet, men tilgengæld afspiller den ikke så mange billeder i sekundet, hvilket så giver lidt mere "hakken"... Pest eller kolera, hehe... Så det ER simpelthen producenterne, som er sløset... Fx. Burnout Paradise, F1 og Motorstorm kører jo helt smertefrit...
|
||||
Med venlig hilsen
Higher |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Mht. DIRT, så er det et af de spil, hvor jeg mindst har oplevet det, og kun i få baner og få sving...
|
||||
Med venlig hilsen
Higher |
||||
![]() |
||||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|||
Det er godt du er så klog og kan konkludere at Vsync er "problemet" på din ps3, og at de andre har valgt bevidst ikke at inkludere dette? |
||||
![]() |
||||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|||
Først, jeg synes din tone er lidt skarp - fald lige lidt ned på jorden, og skriv i en ordentlig tone! Dernæst., så ved manden jo åbenbart godt hvad han skriver om - VSync gør lige netop det han beskriver, og som du så selv beskriver lige efter. VSync (Vertical Synchronization) venter med at tegne skærmen ved at synkroniserer framebufferen og VBI'en, så skærmbilledet/framen først tegnes når man er sikker på at skærmen ikke allerede er igang med at vise en frame, og dette kan give nedsat framerate - som Higher også skriver han oplever. Hvad er det du er så uenig i? |
||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det var da HELT igennem det mest latterlige indlæg/svar, jeg til dags dato har mødt.. Bryder mig bestemt ikke om folk, som har behov for at gøre tonen personlig i den forstand, og bl.a. udnævner mig til at være "klog" uden at have belæg for det - Der kan da blive indført en IQ test på siden?... Konteksten taget i betragtning, så er det vel naturligt, at jeg skriver min løsning på mit nuværende problem... Og ja, problemet er stadig at finde i de andre nævnte spil, men jeg har da fået bekræftet, at det så ikke er mit udstyr, der fejler noget, hvilket jo til dels var formålet med tråden... (Rapporteret iøvrigt!) Redigeret af higher - 23-Oktober-2008 kl. 12:18 |
||||
Med venlig hilsen
Higher |
||||
![]() |
||||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|||
At man udtaler sig som man forstår... og forklaringen er jo ikke at spillene mangler vsync dog at ps3 ikke kan leve op til kravene fra spillet.
Dette er en udtalelse som kræver svar på tiltale. og derved sagt at der udtales om noget personen ikke har noget forstand på. Med flere år inden for branchen kan jeg nok godt udtale mig om dette er et dårligt argument eller ej. Hans opfattelse er pest eller kolera som skrevet, men dermed ikke sagt at der skal smides sten imod producenten som nok er rimlig uden ansvar over for sit produkt. og gør kun oplevelsen ringere ved at inkludere en vsync funktion som gør opdateringen hurtigere men skaber forstyrrelser. ligesom sorte striber på BD film.. det er bevidst at de ligger den originale film på skiven og ikke en tilskåret edition, vælger kunden at zoome eller biholde og være på tværs, så er jo kunden som er problemet og misforstår pointen og ikke producenterne af filmen. De leverer præcis hvad vi ønsker..(og det er jo ikke ALTID vi kan zoome osv!) skal vsync inkluderes skal den komme fra Sony! de har problemet. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |