recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intern harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntern harddisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Intern harddisk
    Sendt: 29-November-2010 kl. 22:04
Hej.

Ville høre om jeg kunne få et hurtigt råd mht valg af intern harddisk? Jeg står overfor at købe Synology DS410j. Men inden jeg gør det skal jeg have overført en del film. Det vil jeg gør på en intern harddisk og inden jeg køber syn. Derfor vil jeg gerne være sikker på at jeg køber en intern harddisk der er komplitibel med syn.
Jeg har tænkt at købe Western Digital Caviar Green 2TB Sata/300 64 mb. (http://www.dustinhome.dk/pd_5010517323.aspx

Kunne det ikke bruges? Vil med tiden så købe 4 af dem... så er syn. fyldt (8TB).
Dertil køber jeg et harddisk link (kabel) koster vist 200 kr i computer city så jeg kan forbinde syn. med pc og overføre film direkte på harddisken...

Håber på lidt hints:)
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 10:10
Hej,

Dit valg er NAS er ganske god og du får en fin NAS - hvis du vil ofre lidt mere syntes jeg du skal gå efter DS410.

Disken du foreslår er ganske udemærket - har dog selv valgt denne http://www.shg.dk/Harddisk/Western-Digital-2000-GB-RE4-RAID-Green-2151270.html

Mvh. Torben
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:37
Du skal være sikker på at HDD'en er kompatibel med NAS'en. Specielt WD har lidt af LCC - hvor HDD'en for at spare strøm prøver at parkere læse/skrive hovedet hele tiden, og NAS'en har modarbejdet det.
Kik evt. på Samsungs nye F4 HDD'er. De er billige og har kun 3 plader i stedet for 4 (666GB pr plade / 500 GB pr. plade). Hvilet gør at de bruge lidt mindre strøm og larmer også lidt mindre. Mener at de står på listen som kompatibel.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:41
PS DS410 er ved at udgå, så det er de sidste restlagre der er ved at blive tømt. Har haft fat i www.bbec.dk som har den stående til kr. 3.099,- men kan altså ikke skaffe den længere fra distributøren. Men hastighed og den ekstra ram vil være en god ting ifh. DS410j.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:46
Du kan ikke tage en HDD og formatere den på f.eks. en Windows maskine og smide den i Synology'en efterfølgende. Det er Synology selv der skal opbygge filsystemet.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 17:28
Hvad erstatter DS410 modellen ?

Mvh. Torben
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 17:35
Ds411 Wink
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du kan ikke tage en HDD og formatere den på f.eks. en Windows maskine og smide den i Synology'en efterfølgende. Det er Synology selv der skal opbygge filsystemet.
Rigtigt vigtig pointe.

Det lyder nemlig som om at ovenstående er din plan, og det kan altså ikke lade sig gøre. Du må derfor vente på at NAS'en kommer.

Alternativt (hvis det er bydende nødvendigt at overføre film nu) så skal du købe 2 ens diske. Så flytter du film over på Disk1 nu og når NAS'en kommer sætter du Disk2 NAS'en.
Flytter alle filmene over på NAS'en og sætter derefter Disk1 i NAS'en også.
Jeg ved at QNAP har et system til online migration (hvor du kan udskifte diske uden at det har indflydelse på det der ligger på NAS'en og hvor den også kan bruges imens) og går ud fra at Synology har noget lignende.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu