|
Internet - Kabel eller fiber |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2017 kl. 18:24 |
|
Hej.
Kort og godt. Er en 100/50 lige så god på kabel som på fiber linie? |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det eneste jeg har hørt er at ping-time er noget ringere på kabel end fiber.
Personligt har jeg Yousee og det er som om det hænger lidt en gang imellem. Når først den kommer op i omdrejninger så kører det fint |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
|
Grunden til jeg spørger er at Stofa fortalte mig at de havde kabel internet i den by jeg bor, og at det bestemt ikke var dårligere en fiber - tværtimod.
Jeg har selv fiber nu og det virker super, men Stofa ville gerne have mig over til dem på kabel. |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Jeg ville blive på fiber. nu skriver du ikke hvad din hastighed er nu. Men jeg kører 100/100 hos fibia, med en ping på max 8ms alt efter tidspunkt. Fibia har også hastigheds garanti, så vi får mere end hvad vi betaler for, det er en fin service synes jeg. Men ved ikke med stofa fiber, da det nok er det du kan få
|
||
![]() |
||
|
Det er fiber fra Ewii jeg har nu. Stofa er på kabel i den by jeg bor i. |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Har lige kigget på ewii. Jeg ville helt klart bliver uden tvivl. Kabel er en stakket frist. Hvor på fiber, kan i teorien opnå lige så stor hastighed som lyset. Det er bare hardware der skal om kode signalerne der skal kunne følge med lyset
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
You See har Gigabit på Coax ud til slutbrugerne, og har ingen planer om at bruge andet sådan lige med det samme. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
T-Duck.
Hvad er lysets hastighed og hvad elektriske signalers hastighed i et godt kabel? Mit bud er at begge er lige omkring 300.000 km/s....... Klaus |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Sagde de virkelig tværtimod?? De er skæve eller så fik du snakket med (endnu) en, der ikke ved hvad de snakker om. Alene det at kablet internet forbindelse er asynkron, det gør at fiber er væsentlig bedre.
Jamen, så fik du også lige forklaringen på, hvorfor Stofa har sagt som du skriver
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Er det ikke afhængigt af, hvilket isolermatetiale (dielektrikum) der er brugt i kablet? Klaus |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |