|
Internet - Kabel eller fiber |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jeg gik selv fra fiber til Hiper (ADSL)
Det har vi ikke fortrudt, ping tider er cirka samme 15 ms... Havde en 15/15 før der var lige i underkanten til Netflix 4K - nu har vi 80/20 til samme pris Spiller ikke online - udover lidt Roblox/Minecraft og der er intet at mærke...
|
|||||
![]() |
|||||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
||||
Jeg personligt ville aldrig skifte tilbage til Kabel efter jeg kom på fiber, responstiden, samt stabiliteten for mig har været væsentligt bedre.
Fibermæssigt har jeg haft den samme udbyder i trefor i alle år... dog skiftet fra Waoo / Stofa / TDC som reelt distributør, det er lidt forvirrende at være fiberkunde, så tit som Trefor skifter partner. eneste der er træls, efter det er blevet TDC så alt respons i forhold til problemer er en faktor 10. en kloak mand klippede vores kabel over, selvom det var markeret og han viste PRÆCIST hvor det var, da det var WAOO den ene gang vi havde problemer, der var vi oppe 1 dag efter, ved TDC så tog det 2 uger, og først da jeg nævnte at jeg var FIRMA kunde, og hvilket firma jeg var i, så skete der noget. dog samme dag. Dog super tilfreds.
|
|||||
![]() |
|||||
Storgaard88 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2015 Status: Offline Point: 28 |
||||
Når I taler ping tider, hvad pinger i så?
Min ping tid til min router er under 1ms Pinger jeg 8.8.8.8 er den måske 25ms Sender jeg et ping til Indien er den nok 160ms /Peter |
|||||
![]() |
|||||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
||||
Jeg tester ping på kablet atv4k med Speedtest.net
|
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Hvad med afstanden/længden og temperaturen?
|
|||||
![]() |
|||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Hvis man skal pinge sin forbindelse, så giver det ingen mening at pinge udover sin udbyder
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
||||
Har Hiper 1000/1000 mbit og min ping er 1ms og måler den til D/U: 850/970 mbit. Jeg oplever ingen forskel ved streaming og browsing i forhold til den Yousee 100/20 mbit jeg havde før. Ved ikke med ping da jeg ikke spiller.
|
|||||
![]() |
|||||
Storgaard88 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2015 Status: Offline Point: 28 |
||||
Ikke forstået,
For mig giver det ikke meing at bruge speedtest, da du kan ende på en forskellig server hver gang. Desuden bruges der dynamiske routings protokoller på nettet som BGP. Så din route til en IP kan ændre sig fra dag til dag, og derved også dine ping tider. Hvis du vil teste din udbyder vil jeg lave en traceroute og så pinge hop nummer 2 da den for det meste vil være det samme. /Peter
|
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||||
Og alt muligt andet. Det gælder både lys og elektriske bølger. Så hastigheden på lys og strøm er evindeligt ligegyldige..... Klaus |
|||||
![]() |
|||||
||||
Hop 2 vil vel altid være udbyderen, (Dslam eller lign udstyr).
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Mja.. til dels. Det er efter min mening langt mere omstændigt at få høje hastigheder på kabel, end det er på fiber. Udover det er hastigheden på kabel proportionel med netop flere faktorer, hvor fx modstand, vind/vejr, støj (tildels) vil nedsætte effektiviteten, hvorimod på fiber er det nærmest en enten/eller. (enten virker det, eller så gør det ikke). Det er dog ikke lige så slemt på coax som det fx er på telekabler, (typisk xDSL).
En kort søgning på spørgsmålet om max længde på fiber, der ramler man ind i tal som 100km for 40Gb/s. Det gad jeg godt se et coax kabel præstere. Eller rettere, jeg vil gerne se det coax kabel der kan gøre det. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |