|
Internet - Kabel eller fiber |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Storgaard88 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2015 Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det var tanken, alt efter det kører BGP og kan ændre sig. /Peter |
||
![]() |
||
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
|
Jo det gør det faktisk, da mange gateways nedprioritere ping, hvilket giver god mening, det gør 8.8.8.8 ikke. Jeg har lavere ping til 8888 end min ISPs Gateway. Derudover har Google finger med i nærmest alt på nettet så hurtig forbindelse til dem er en god ting. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Enig, men seth ar intet med hastigheden af signaler i et kabel at gøre. Stod jeg og skulle vælge blev det klart fiber, ingen tvivl om det. Klaus |
||
![]() |
||
jdg1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
|
Jeg er lige skiftet fra Yousee coax 100/20 (målte 120/25) til Gigabit fiber.
Hold da op der er hul igennem! ![]() Redigeret af jdg1 - 17-November-2017 kl. 08:36 |
||
![]() |
||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
|
Men kan du mærke forskel i praksis?
Jeg kan ik rigtig på skiftet fra 15/15 fiber til 80/20 ADSL Men spiller heller ikke - tilfengæld streamer vi ALT tv |
||
![]() |
||
jdg1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
|
Nej, ikke stor forskel, men der er bestemt forskel. Men nu var min Yousee forbindelse også klippestabil og kørte hurtigere end lovet (120/25) - men den var dyr! Med Gigabit er det stort set samme pris, men forbindelsen er lige så stabil og mange, mange gange hurtigere. |
||
![]() |
||
flappy81 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2014 Status: Offline Point: 20 |
|
Det som jeg synes ingen har fokuseret på endnu, er hvad den forbindelse skal bruges til? Er der kun en bruger på ad gangen? Er det en familie med mange medlemmer? Har du en server, eller anden upload-afhængig hardware stående? Alle disse ting spiller ind, når der skal vælges en forbindelse. Når det så er sagt, hvis kan du få 1 gbps symmetrisk fiber, til samme pris som 100 mbps asymmetrisk kabel, er det ingen konkurrence
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Der jeg boede for nogle år tilbage, var der coax fra Stofa. The havde først en 100/10, og sidenhen en 150/15 forbindelse. Det kørte ganske stabilt, under 5% "tab" og med en ping omkring de 15ms. Så for mit vedkommende var det stort set kun hurtigere upload jeg fik ud af fiber (og lidt lavere ping).
M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |