|
internet og tv på samme kabel (stofa) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Frisko15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:06 |
Hej Alle..
![]() Min bror har
stofakabel tv og internet. Og han vil
gerne have internet i et værelse, hvor der sidder en dåse på væggen med
TV+Radio. Magen til denne her https://www.harald-nyborg.dk/produkt/fuga-antenneudtag-slut-hvid Efter vi så
denne video https://www.youtube.com/watch?v=ZM0BjDk7CTc Gik vi ned og købte sådan en multimedie slutdåse i harald
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/fuga-multimedie-slutdaase-hvid..
Men efter at
have skiftet dåsen og sat kablet i multimedie dåsen, og sat til routeren og
genstartet routeren, så kan vi IKKE få internettet til at virke med den nye multimediedåse.. Skulle der være flere kabler i væggen, eller ”kører”
både internet og TV +Radio på samme kabel???
Mvh amatøren |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5107 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stofa kablet er splittet op i to stik og det ene skal i en router beregnet til formålet. Og herfra kan der trækkes netværkskabler cat5 eller 6 ind til værelset.
Redigeret af Munch - 26-Januar-2020 kl. 13:22 |
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 791 |
Der skal være både fremvej og returvej til internetsignalet. Returvejen bliver ofte terminteret tidligere i sådan en antenneinstallation og bliver derved ikke sendt med videre. Det er ret sikkert problemet... Modemmet blinker i upstream?
|
|
![]() |
|
Frisko15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Til Munch..
Cat5 og cat6 kabler, er jo dem fra router til pc.. Det er ikke dem jeg mener.. Det er dåsen i væggen, der er mit spørgsmål.. Tv delen i dåsen virker, med den nye multimedie vægdåse, så vi burde vel ikke kunne have gjort noget forkert da vi monterede?
Redigeret af Frisko15 - 26-Januar-2020 kl. 13:30 |
|
![]() |
|
Uha, så er det nok der problemet er.. Jeg befinder mig ikke hos min bror mere.. men dengang da vi koblede det på, stod vi "desværre" kun og kiggede på internet ikonet på pc'en, og der havde vi internet i ca 3 sekunder, før den skiftede til et rødt kryds igen.. Husker desværre ikke hvad der blinkede på routeren
![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5107 |
Ja og der skal en router imellem antennekablet og den device i skal ha sat til internet. Så et antennekabel i en vægdåse er ikke tilstrækkelig.
|
|
![]() |
|
Der er ikke internet direkte i antennekablet. Ligesom der heller ikke er internet direkte i tlf stikket.
Men kør da trådløst wifi istedet, evt med extender. Redigeret af Munch - 26-Januar-2020 kl. 13:55 |
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 791 |
Stofa er Danmarks næststørste udbyder af internet leveret gennem antennekablet.
Redigeret af bubbleboy - 26-Januar-2020 kl. 14:04 |
|
![]() |
|
Med kabel fra vægdåse til router, regnede vi også med.. ![]() Vi har hele tiden haft en router i mellem, dåsen i væggen og pc'en.. 1. Vi skiftede vægdåsen til multimedie (den med 3 udgange).. 2. tjekkede at vægdåsen var monteret rigtigt, ved at tjekke at tv delen i vægdåsen virkede. (der er jo 3 udgange på den dåse) 3 satte kabel fra vægdåsen internet udgang til router, og derefter cat5 kabel fra router til pc Der efter genstartede vi routeren, og resulterede i at internet ikonet på pc'en viste at der var internet forbindelse.. Men desværre kun i få sekunder
![]() Redigeret af Frisko15 - 26-Januar-2020 kl. 14:21 |
|
![]() |
|
Man behøver såmænd heller ikke en router mellem modem og computer. Routeren tilbyder blot nogle funktioner, som de fleste gerne vil have, bl.a. deling af ip-adresse (NAT).
|
|
![]() |
|
Hvis jeg forstår dig ret?.. Vil det så sige, at der skal være et kabel mere i dåsen? Ligesom man kan se, i denne dåse ca 45 sekunder inde i denne video
|
|
![]() |
|
Nej. Fremvej og returvej er til stede i samme kabel - to forskellige frekvensområder. Frekvensområdet til returvejen kan dog være afsluttet tidligere i installationen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |