recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - internet og tv på samme kabel (stofa)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

internet og tv på samme kabel (stofa)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: internet og tv på samme kabel (stofa)
    Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:06
Hej Alle..   Big smile

Min bror har stofakabel tv og internet.

Og han vil gerne have internet i et værelse, hvor der sidder en dåse på væggen med TV+Radio. Magen til denne her https://www.harald-nyborg.dk/produkt/fuga-antenneudtag-slut-hvid

Efter vi så denne video  https://www.youtube.com/watch?v=ZM0BjDk7CTc

Gik vi ned og købte sådan en multimedie slutdåse i harald

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/fuga-multimedie-slutdaase-hvid..

Men efter at have skiftet dåsen og sat kablet i multimedie dåsen, og sat til routeren og genstartet routeren, så kan vi IKKE få internettet til at virke med den nye multimediedåse..  Ouch

Mit spørgsmål går på, om vi har misforstået, at man bare kan skifte sådan en dåse?? 
Skulle der være flere kabler i væggen, eller ”kører” både internet og TV +Radio på samme kabel??? 

Mvh amatøren
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 5107
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:18
Stofa kablet er splittet op i to stik og det ene skal i en router beregnet til formålet. Og herfra kan der trækkes netværkskabler cat5 eller 6 ind til værelset.

Redigeret af Munch - 26-Januar-2020 kl. 13:22
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:22
Der skal være både fremvej og returvej til internetsignalet. Returvejen bliver ofte terminteret tidligere i sådan en antenneinstallation og bliver derved ikke sendt med videre. Det er ret sikkert problemet... Modemmet blinker i upstream?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:28
Til Munch..

Cat5 og cat6 kabler, er jo dem fra router til pc..  
Det er ikke dem jeg mener..  Det er dåsen i væggen, der er mit spørgsmål.. 
Tv delen i dåsen virker, med den nye multimedie vægdåse,  så vi burde vel ikke kunne have gjort noget forkert da vi monterede?

Redigeret af Frisko15 - 26-Januar-2020 kl. 13:30
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Der skal være både fremvej og returvej til internetsignalet. Returvejen bliver ofte terminteret tidligere i sådan en antenneinstallation og bliver derved ikke sendt med videre. Det er ret sikkert problemet... Modemmet blinker i upstream?

Uha, så er det nok der problemet er.. 
Jeg befinder mig ikke hos min bror mere.. men dengang da vi koblede det på, stod vi "desværre" kun og kiggede på internet ikonet på pc'en, og der havde vi internet i ca 3 sekunder, før den skiftede til et rødt kryds igen..

Husker desværre ikke hvad der blinkede på routeren Cry
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Frisko15 Frisko15 skrev:

Til Munch..

Cat5 og cat6 kabler, er jo dem fra router til pc..  
Det er ikke dem jeg mener..  Det er dåsen i væggen, der er mit spørgsmål.. 
Tv delen i dåsen virker, med den nye multimedie vægdåse,  så vi burde vel ikke kunne have gjort noget forkert da vi monterede?
Ja og der skal en router imellem antennekablet og den device i skal ha sat til internet. Så et antennekabel i en vægdåse er ikke tilstrækkelig.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:54
Der er ikke internet direkte i antennekablet. Ligesom der heller ikke er internet direkte i tlf stikket.

Men kør da trådløst wifi istedet, evt med extender.

Redigeret af Munch - 26-Januar-2020 kl. 13:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ikke internet direkte i antennekablet. Ligesom der heller ikke er internet direkte i tlf stikket.

Stofa er Danmarks næststørste udbyder af internet leveret gennem antennekablet.

Redigeret af bubbleboy - 26-Januar-2020 kl. 14:04
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Men kør da trådløst wifi istedet, evt med extender.

Med kabel fra vægdåse til router, regnede vi også med.. Wink
Vi har hele tiden haft en router i mellem, dåsen i væggen og pc'en..

1. Vi skiftede vægdåsen til multimedie (den med 3 udgange).. 
2. tjekkede at vægdåsen var monteret rigtigt, ved at tjekke at tv delen i vægdåsen virkede. (der er jo 3 udgange på den dåse)

3 satte kabel fra vægdåsen internet udgang til router, og derefter cat5 kabel fra router til pc

Der efter genstartede vi routeren, og resulterede i at internet ikonet på pc'en viste at der var internet forbindelse.. Men desværre kun i få sekunder Ouch

Redigeret af Frisko15 - 26-Januar-2020 kl. 14:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 14:21
Man behøver såmænd heller ikke en router mellem modem og computer. Routeren tilbyder blot nogle funktioner, som de fleste gerne vil have, bl.a. deling af ip-adresse (NAT).
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Hvis jeg forstår dig ret?.. Vil det så sige, at der skal være et kabel mere i dåsen?

Ligesom man kan se, i denne dåse ca 45 sekunder inde i denne video
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 14:39
Nej. Fremvej og returvej er til stede i samme kabel - to forskellige frekvensområder. Frekvensområdet til returvejen kan dog være afsluttet tidligere i installationen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu