recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - internet og tv på samme kabel (stofa)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

internet og tv på samme kabel (stofa)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis den interne installation er en sløjfe installation, så vil det kun være muligt at tilslurre Modemmet på det stik hvor signalet kommer ind, (termineringspunktet), da der ikke er returvej i en sløjfe installation.


Det afhænger teknisk set af sløjfe-dåsen. Man kan godt få dåser, som sløjfer returvejen med videre.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Man behøver såmænd heller ikke en router mellem modem og computer. Routeren tilbyder blot nogle funktioner, som de fleste gerne vil have, bl.a. deling af ip-adresse (NAT).
Hvilket modem? I min Stofa installation sidder der kun en splitter inden en router.
Mon ikke det du kalder din router er jo nok kombineret kabelmodem+router? 
Sådan er det ihvertfald her hos mig med Yousee kabel bredbånd. Wink
Jo det er nok rigtigt, da der sidder en f-connector til antennen. Der står Thomson ovenpå og den ligner en ganske alm sort router med de sædvanlige netværksstik og blinkende lamper. Stofa teknikeren satte den op på væggen i teknikrummet i sin tid, og der er fint wifi dækning overalt.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 15:29
Der er i den grad brug for en oversigtstegning i denne tråd. Kan se en hel del forståelses problemer i hvad der bliver beskrevet med velmente råd til forskellige situationer.

Hvis der er en installation med et fungerende kabelmodem med router i et specifikt værelse så er den enkle løsning at trække kabel herfra til den PC der skal have internet. Eller bruge trådløst.

Ellers vil jeg stærkt anbefale trådstarter at lave en komplet oversigts tegning med eksisterende installation og de udtag der bruges. Eller ringe til Stofa og få en tekniker ud. Det er billigere end man tror.
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Frisko15 Frisko15 skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Ja. Der sidder måske en særlig data/tv-splitter, hvor der kun er returvej i data-udtaget. Returvejen kan også blive afsluttet i en sløjfe-vægdåse, som kun viderefører fremvejen.
Det må simpelthen være "det" som er problemet..  Tror det, for ellers giver det ingen mening, at det ikke virker Smile
Hvordan er antenne fordeling lavet - er det sløjfet igennem huset, eller et kabel fra teknikskab til hvert enkelt værelse?
Hvis sidstnævnte kunne kablet til pågældende værelse måske flyttes over på splitter dataudtag (og bare bruge det som forlænger)?
Alternativt trække et ekstra coax kabel til rummet?

Dette drejer sig om en ny renoveret lejlighed, hvor man i køkkenskabet har en kæmpe splitter, som mig om min bror ikke lige kan overskue. Jeg tror det er sådan en fætter ,men den splitter kører ind bag nogle plader, så svært for en amatør som mig, at overskue hvad stofa teknikeren har lavet.. Så der må en tekniker der op igen..

(Problemet med de antennedåser, der skulle skiftes fra en radio/tv
til en dåse, hvor der også var internet udgang på, forgik i et andet værelse) Altså ikke i køkkenet hvor kæmpe splitteren sidder



Redigeret af Frisko15 - 28-Januar-2020 kl. 00:00
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Der er i den grad brug for en oversigtstegning i denne tråd. Kan se en hel del forståelses problemer i hvad der bliver beskrevet med velmente råd til forskellige situationer.

Hvis der er en installation med et fungerende kabelmodem med router i et specifikt værelse så er den enkle løsning at trække kabel herfra til den PC der skal have internet. Eller bruge trådløst.

Ellers vil jeg stærkt anbefale trådstarter at lave en komplet oversigts tegning med eksisterende installation og de udtag der bruges. Eller ringe til Stofa og få en tekniker ud. Det er billigere end man tror.

Ja, du har en rigtig god pointe, kan godt se det sejler lidt.. Men jeg tolker noget af det som spørgsmål mellem de andre. De citer jo også hinanden..

Jeg har fået svar på mit spørgsmål.. Og mit spørgsmål var i mit udlæg

"Mit spørgsmål går på, om vi har misforstået, at man bare kan skifte sådan en dåse?? 
Skulle der være flere kabler i væggen, eller ”kører” både internet og TV +Radio på samme kabel???" 

Og svaret var, at nogle gange kunne ikke bare skifte fra en TV/radio dåse.....
Til en dåse hvor der også er internet udgang i.. (altså en dåse med en ekstra udgang)
Fordi at det kabel, kan være sløjfet allerede ved hoved installation.. (ved kæmpesplitteren i køkkenet)
Kan være sløjfet??Vi ved det jo ikke med sikkerhed.. Vi kunne jo ikke få den dåse til at virke, så Vi har hvert fald smidt håndklædet, og bestiller en tekniker..
Hvis vi får ud af teknikeren, hvad der var galt, så skal jeg nok skrive svaret i denne tråd...

Tusind tusind mange tak for hjælpen alle sammen Thumbs Up


Redigeret af Frisko15 - 28-Januar-2020 kl. 00:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu