recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - internet på landet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

internet på landet?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:02
Internet via KA-sat kunne være en løsningen.

DET virker OVERALT ! :-)

http://www.skyfi.dk/
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:03
Havde de ikke planer om fiber i jeres område?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:07
Har du undersøgt om der er en lokal udbyder af net?

Jeg bor selv på landet, og kunne godt få nogle af de større spillere på markedet. Jeg har dog valgt trådløs internet fra en underafdeling af en lidt større lokal udbyder af samme slags net.

Jeg betaler 100 kr./mdr. for en 8/8 forbindelse, og modtager typisk 12-13/11-12.

Det fungerer fint og der er sjældent udfald.

Selvfølgelig med ubegrænset forbrug.

Redigeret af kaizer - 10-Oktober-2013 kl. 21:19
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:08
50gb koster 659kr. Så de er udelukket ;).
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Vejen jeg bor på hedder louisendalvej. Så vil du mene det er TDC der skal hjælpe mig, når det er den mast der kommer op tættest på min bopæl, og har flest i nabolaget? Og kan det godt nok passe man skal ud i den her bæ løsning :\

Hej.

Ja, så bor du lige midt imellem flere steder hvor TDC har planlagt en LTE800 ( 4G ) mast.


Men 3G danmark har en eksisterende UMTS ( 3G ) mast på:

Ejer: Hi3G Denmark ApS
Adresse: Vaarstvej 279 ,9260 Gistrup
Teknologi: UMTS2100

Jeg ved ikke om du kan få signal nok fra denne, men den kunne være interesant da du kan købe 1000GB om måneden for 399 kr:


Jeg ved dog ikke om prisen kun gælder på LTE ( 4G ) eller om den også gælder for brug fra en 3G mast?

Men hvor har du dit mobil abonnement?


LTE800 ( 4G ) er at foretrække. Ud over TDC selv bruger også Telmore og FullRate TDCs mobil net, Men jeg ved ikke om de er begyndt at sælge LTE ( 4G ) endnu.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Oktober-2013 kl. 20:11
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:17
Jeg har mit mobil abb hos bibob, mener det er telmore der ejer dem, er ikke sikker. Og får ihverfald 8gb der til igennem min tablet, når jeg deler nettet på mobilen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Jeg har mit mobil abb hos bibob, mener det er telmore der ejer dem, er ikke sikker. Og får ihverfald 8gb der til igennem min tablet, når jeg deler nettet på mobilen

Nej. De bruger Telenors Mobilnet som lige er blevet slået sammen med Telias.

Carsten.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:22
 
 Prisen er fin, men det er et usselt lavt forbrug, (10Gb), det får man hurtigt brugt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:32

Hej.

Jeg ved ikke om du har en Android mobil, men her er et link til en app, som jeg selv har brugt:


Den viser GSM ( 2G ) masterne i området og den 3G mast fra sin egen leverandør man nu er forbundet til.

Hvis du kan låne et sim kort til TDC mobilnettet kan du se hvilke master der er oppe og køre?

Og et sim fra 3G Danmark vil vise om du kan række den billige 3G mast? 

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Oktober-2013 kl. 20:32
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:45
Hej.

Så vidt jeg husker, læste jeg at Telia og Telenor er færdige med at slå deres 3G mobilnetværk sammen, men var ikke helt færdige med at slå deres 4G netværk sammen.

Du prøvede hastigheden på Bibob som så må bruge deres sammenlagte 3G netværk og Telia har 500GB til 399 kr:


Jeg ved ikke hvor de andre priser/forbrug kommer fra. 

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Oktober-2013 kl. 20:47
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:47
Jeg har en nokia Lumia 920. Men hvis man ringer til de forskellige levendør, kan de så ikke fortælle mig hvad hasrighedden vil være? Hvis jeg har 8mbit med bibob. Må Telenor vil gøre det bedre med et mobilt bredbånd?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:03


Hej.

Hastigheden vil ændre sig hen over dagen. En meget væsentlig årsag vil være antallet af samtidige brugere på en 3G mast.
Jeg tror ikke det er helt så galt på en 4G mast. Hvis du ringer rundt vil du få fat i sælgere som 'måske' ikke er helt
nøjagtig med den information de giver i en telefon samtale, De skal jo sælge. Du kan nok selv bedre se informationen på de
enkelte selskabers dækningskort. De er dog baseret på teorediske beregninger, Men dem kan du finde på deres hjemmesider.

Ja jeg tror at Telenor er bedre end ADSL. Nej jeg tror ikke at du vil få en højere hasighed ved at bruge et 3G USB Modem end din Lumia 920.

Jeg ville først undersøge muligheden for 4G, hvornår det kommer. Det ville jeg gøre fordi det er hurtigere og mere stabilt.

Med dit forbrug ser jeg 3G som en midlertidig løsning indtil du kan skifte til 4G.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Oktober-2013 kl. 21:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu