recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet radio - yderst interessant produ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet radio - yderst interessant produ

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Hvad er dine erfaringer med SLA5520? Den er meget á la Slimdevice, som jeg er tæt på at bestille..

999 er billigt synes jeg, men duer den til noget?

Jeg er lykkelig for min 5520'er. Jeg har haft den et halvt år, og den streamer upåklageligt mine 1100 cd'er til stereoanlægget (jeg har sgu også fået digitaliseret 225 LP'er - HARD WORK). Jeg skal i øvrigt varmt anbefale at lagre musikken på en Maxtor Shared Storage Plus (NAS'en kobles direkte til routeren) - så slipper man for at ha' pc'en tændt. De første par måneder streamede jeg fra pc'en (også MP3), men man bliver TRÆT af at være pc-afhængig. Maxtoren koster ca. 1300 for 200GB-versionen.

NAS'en er derover hamrende praktisk, da den giver alle i husstanden lageradgang.

www.streamiumcafe.com har masser af info om SLA5520.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 13:52

Tak for info

Og hvad er din oplevelse af lydkvaliteten? Jeg har nemlig læst et par steder at den får hug for at være ulden i lyden...

Hvis man eksempelvis sammenligner med Cd-afspiller? Og evt. en laptop der er koblet til forstærkeren via Jack-stik?

 

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 14:02

Jeg er meget tilfreds med lyden - selv 128 kbps lyder fint gennem min GAMLE NAD-receiver. Men der skal nok være hifi-freaks, som kan høre noget, jeg ikke hører... Den kan som sagt klare 320 kbps, og så kan det menneskelige øre altså ikke høre forskel på original (CD) og rippet version... (der fylder så bare næsten tre gange så meget i lageret!).

Tjek i øvrigt dette link - allerede til november kan du opgradere 5520'eren (sker på selve dimmeren ved brug af fjernbetjeningen, så det gør ingen forskel at vente med at købe den): 

http://www.streamiumcafe.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&a mp;Number=14597&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD  

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 14:07

ja, ser godt ud!

Er så meget i tvivl om det skal være SLA5520 eller Squeezebox

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Er så meget i tvivl om det skal være SLA5520 eller Squeezebox

Squeezebox'en er måske lidt mere for teknikeren og er måske æstetisk mere lækker (smag og behag) - men koster den ikke 2500 kr.? Den kan til gengæld klare lossless og AAC - det kan 5520'eren ikke.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 14:35

Jo, den koster nemlig 2500... Det meget - men fedt design.

Og ja, den kan tweakes helt vildt med diverse plugins... Jeg tror sku det bliver den

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 15:59

Men jeg må altså gentage mit svar mht. lagerenheden. Køb den NAS - fx denne super-let-installerbare Maxtor: http://www.maxtorsolutions.com/en/catalog/MSS_Plus/

Den leveres i tre GB-størrelser - jeg 200-varianten til ca. 1300 kr.

Man bliver SÅ træt af, at pc'en skal være tændt hele tiden - eller at man skal starte pc'en op hver gang, man skal høre musik. Jeg har bare smidt Maxtoren ned i en skuffe - og der streamer den så bare forever uafhængigt af pc'en.

Når man streamer, kan man lige så godt gøre det praktisk. Dertil kommer, at pc'en alligevel sander til med musik lynhurtigt, og så er det altså meget smartere at købe en NAS end en ekstern harddisk.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 16:06

Jeg kan godt se pointen!

Men min computer er tændt 24/7.. Kun slukket når vi er på ferie.
Det er også den pc jeg køber mit musik på online så alt ialt er streaming klart det smarteste for mig.

Jeg undgår jo at skulle flytte musik over på NAS jævnligt, da jeg får nyt musik et par gange om ugen.



Redigeret af troelsit - 28-September-2006 kl. 16:11
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg undgår jo at skulle flytte musik over på NAS jævnligt, da jeg får nyt musik et par gange om ugen.

Du sætter da bare stien op til NAS'en, når du køber musik på nettet?

Hver i øvrigt opmærksom på, at selv om SLA5520 (og sikkert også Sqeezeboxen) har travlt med at fortælle, at de kan håndtere DRM-filer, så ER der bøvl forbundet med det i disse streaming-devices. I en periode kunne jeg købe musik på nettet og streame det sekundet efter. Men pt. er jeg nødt til at brænde det over på en cd-rom og så rippe den (hvorefter det virker!) - ren molbo.

Endelig er der EMI's latterlige "copy protection", som betyder, at man ikke kan lave digitale kopier af Tim Christensen, Lars H.U.G., Randi Laubek m.fl. Så her laver jeg realtime kopier gennem min bærbare (ligesom med mine LP'er), og smider dem så over på NAS'en bagefter.

Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 17:39

Kris skal det lige netop være en: Maxtor Shared Storage Plus til Squeezebox`en ?

Jeg har nemlig gået og haft planer om "bare" at købe sådan en her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194341 - men den ka` måske ikk` bruges, eller ha`

Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 17:40
... "men den kan måske ikke bruges , eller hva`" ? - sku` der stå ovenfor
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 18:35

Dette er ingen NAS men "bare" en ektern HDD.

Synology understøtter også SlimServer : http://www.synology.ch/support_ssods.htm

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu