recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet radio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Internet radio
    Sendt: 28-Februar-2009 kl. 17:13
Jeg støder stadig oftere på reklamer ang. små internetradioer. Den billigste, jeg indtil videre er stødt på, koster under kr 700,- m. stereo og fjernbetjen.
Hvordan virker den trådløse forbindelse? Jeg har  internetforbindelse (fastprisaftale) gennem FullRate (fastnettelefon og internet).
Hvad skal der til af ekstra tilbehør, og hvordan kobles det egentlig sammen med routeren? Når man spørger i forretningerne, er det meget nemt
Radioen skal placeres i køkkenet, få meter fra tlf.-stikket/ routeren.
< ="text/"> < ="text/">

Redigeret af berliz - 28-Februar-2009 kl. 17:14
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 03:42
Jeg kender mest til squeezebox, den køre wifi og det virker rigtig godt, og det kræver ikke at computeren står tændt for at lytte. Hvis du skal have den i køkkenet skal du bruge et par aktive højtalere eller ligende. en Logitech Squeezebox Boom har det hele..
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 10:12
Jeg vil nu studere de forskellige tests på nettet - incl. tilslutnings- vejledninger m.m. - så må vi se hvad det bliver til...
Tak for tippet, Henrik_s
< ="text/">
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2005
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 09:32

Berliz: Jeg leder også efter en internetradio p.t.!

- Har du fundet noget spændende? Dvs. anbefalelsværdigt?

Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 11:39

Til xirb.

Jeg valgte Lenco IR-2100 Internet/FM Radio, som var på tilbud hos Harald Nyborg til kr 695,-. Faktisk er det firmaet Alaska, der har supporten på den.

Jeg er udmærket tilfreds med modtageren, selv om der var nogle startproblemer. Det skyldtes dog ikke apparatet, men den trådløse forbindelse til routeren og modstridende tips fra Alaska og min internetudbyder, hvad angår receiverens opsætning.

Ved fælles hjælp og nogle ændringer i opsætningen kører den nu rigtig stabilt - dog har der et par dage været et kortvarigt udfald (buffering) i 5-10 sek. Det skulle kunne forhindres ved at køre med fast kabelforbindelse til routeren i stedet for den trådløse, men jeg kan godt leve med den lille skønhedsfejl.

Stereohøjttalerne er ganske udmærkede. Modtageren har diverse finesser (som så mange andre). Den er ret kompakt, måler ca 30 x 11 x 12 cm, og har et, synes jeg, pænt og stilrent design.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu