recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet uden nedetid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet uden nedetid?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet uden nedetid?
    Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:16
Her den sidste uge har mit internet (Telia bredbånd) været nede et par gange, senest her søndag morgen
Kan jeg få internet, der bogstaveligt talt aldrig går ned?
På min adresse er jeg begrænset til internet via bredbånd
Det er måske så godt, som det bliver (det bliver ikke bedre med bredbånd fra en anden udbyder)?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:27
Ved du grunden til det har været nede?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:27
Nej
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:29
Vi har Waoo, i de 4-5 år vi har haft det har det måske svigtet en enkelt gang
Ning
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Her den sidste uge har mit internet (Telia bredbånd) været nede et par gange, senest her søndag morgen
Kan jeg få internet, der bogstaveligt talt aldrig går ned?
På min adresse er jeg begrænset til internet via bredbånd
Det er måske så godt, som det bliver (det bliver ikke bedre med bredbånd fra en anden udbyder)?


Hej.

Det nemmeste er at lave en backup løsning med mobilt bredbånd.

Der findes routere f.eks. fra Asus der selv skifter over til et Mobil Modem der sidder i USB porten når det faste bredbånd går ned.

Og jeg ved ikke hvor I har jeres Mobil Abbonnement?

Men hos flere f.eks. Telmore eller CallMe kan man tilkøbe et ekstra data sim for 29 kr om måneden.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:50
TDC DSL linje: 1 nedbrud på 10 år, som dog kun påvirkede den analoge telefoni og ikke internetforbindelsen.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:21
Du finder nok ikke nogen udbyder som vil love dig 100% oppetid...

Du skriver at du har internet via "bredbånd" - hvad mener du helt nøjagtigt med det?

Er det via Coax?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:33

Har You See, og der er heller ikke meget bøvl med det, de varsler hvis der skal laves noget så der ikke er forbindelse, og det er oftest om natten, så ingen problemer med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:37
Netværk/internet uden nedetid findes ikke!
Man kan dog lave failover løsninger (route trafikken en anden vej) som kan sikre at der stadig er internet adgang når den primære forbindelse går ned. Jeg ved ikke lige hvad der findes af routere til private som kan det. Men jeg kan se en nævner nogle længere oppe.
Men en sekundær forbindelse via feks. 3/4g ville være en fin løsning. Dog får du jo ikke samme eksterne ip og kan derfor ikke umiddelbart bruge det i forbindelse med publiceret servere. Ofte betaler man internet udbyderen for at levere en failover ip løsning så du får samme ip når den primære forbindelse går ned, om man kan det til private det tvivler jeg stærkt på.

Men hvorfor er det gået ned, og er det kun 2 gange på en uge de sidste 10år eller er det ofte?
Hvis du får internet via xDSL (går jeg udfra du mener når du skriver bredbånd), og problemet ligger mellem central og bopæl, så hjælper skift af udbyder jo ikke noget.

Redigeret af fiskerendk - 20-Marts-2016 kl. 14:48
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har You See, og der er heller ikke meget bøvl med det, de varsler hvis der skal laves noget så der ikke er forbindelse, og det er oftest om natten, så ingen problemer med det.


Har haft godt og vel 4 timers nedetid på Yousee de sidste 3,5 år.
Det er både problemer og varslet arbejde, det er vidst godkendt til UG.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:40
Mine forældre har i knap 8 år endnu ikke haft nedetid god fullrate. Jeg kan ikke sige det samme om fullrate.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Mine forældre har i knap 8 år endnu ikke haft nedetid god fullrate. Jeg kan ikke sige det samme om fullrate.


Ihvertfald ikke hvad de ved ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu