|
Internet uden nedetid? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6313 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:16 |
Her den sidste uge har mit internet (Telia bredbånd) været nede et par gange, senest her søndag morgen
Kan jeg få internet, der bogstaveligt talt aldrig går ned? På min adresse er jeg begrænset til internet via bredbånd Det er måske så godt, som det bliver (det bliver ikke bedre med bredbånd fra en anden udbyder)?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ved du grunden til det har været nede?
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6313 |
Nej
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Vi har Waoo, i de 4-5 år vi har haft det har det måske svigtet en enkelt gang
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
Hej. Det nemmeste er at lave en backup løsning med mobilt bredbånd. Der findes routere f.eks. fra Asus der selv skifter over til et Mobil Modem der sidder i USB porten når det faste bredbånd går ned. Og jeg ved ikke hvor I har jeres Mobil Abbonnement? Men hos flere f.eks. Telmore eller CallMe kan man tilkøbe et ekstra data sim for 29 kr om måneden. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
TDC DSL linje: 1 nedbrud på 10 år, som dog kun påvirkede den analoge telefoni og ikke internetforbindelsen.....
Klaus |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Du finder nok ikke nogen udbyder som vil love dig 100% oppetid...
Du skriver at du har internet via "bredbånd" - hvad mener du helt nøjagtigt med det? Er det via Coax?
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Har You See, og der er heller ikke meget bøvl med det, de varsler hvis der skal laves noget så der ikke er forbindelse, og det er oftest om natten, så ingen problemer med det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Netværk/internet uden nedetid findes ikke!
Man kan dog lave failover løsninger (route trafikken en anden vej) som kan sikre at der stadig er internet adgang når den primære forbindelse går ned. Jeg ved ikke lige hvad der findes af routere til private som kan det. Men jeg kan se en nævner nogle længere oppe. Men en sekundær forbindelse via feks. 3/4g ville være en fin løsning. Dog får du jo ikke samme eksterne ip og kan derfor ikke umiddelbart bruge det i forbindelse med publiceret servere. Ofte betaler man internet udbyderen for at levere en failover ip løsning så du får samme ip når den primære forbindelse går ned, om man kan det til private det tvivler jeg stærkt på. Men hvorfor er det gået ned, og er det kun 2 gange på en uge de sidste 10år eller er det ofte? Hvis du får internet via xDSL (går jeg udfra du mener når du skriver bredbånd), og problemet ligger mellem central og bopæl, så hjælper skift af udbyder jo ikke noget. Redigeret af fiskerendk - 20-Marts-2016 kl. 14:48 |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Har haft godt og vel 4 timers nedetid på Yousee de sidste 3,5 år. Det er både problemer og varslet arbejde, det er vidst godkendt til UG. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Mine forældre har i knap 8 år endnu ikke haft nedetid god fullrate. Jeg kan ikke sige det samme om fullrate.
|
|
![]() |
|
Ihvertfald ikke hvad de ved ;) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |