|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
jaqup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() Sendt: 03-Februar-2008 kl. 09:02 |
||
Hej jeg har et internet vægstik ved fjernsynet hvor der er et cat6 kabel kan man lave det om til 2 udtag???
Hvis man ikke kan, er det muligt med en form for forgrener 1-2? På forhånd mange tak! |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
||
Nej man kan ikke splittet et netværkskabel. Hvis du har brug for flere stik skal du bruge enten en switch eller en hub. De koster ikke meget - jeg fandt en 8 ports switch på dba til kr. 80,- Men kører du gigabit netværk siden du har Cat6 (disse switche koster mere) |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
jaqup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
||
Hej igen, Nej jeg har kun lagt det for evt. at være lidt fremtidssikret? Det er som sagt ved fladskærmen at jeg har brug for det, da jeg skal bruge det til ps3 samt ny selector? Hvad er forskellen på en hub / switch er der nogen af dem der kører uden strøm? Den må gerne være lille da den skal sidde bag fladskærmen? |
|||
Obs. opkoblet via vsat
AZ 173,2 EL 21,3 Rel 262,4 AGC 1984 61 22 74 - 002 04 78 |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
||
De skal have strøm begge 2. Forskellen er at en Switch er intelligent. Dvs hvis der er 2 enheder forbundet til en switch kan de kommunikere direkte uden at skulle hen omkring routeren. |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
||
Man kan godt få en adaptor der deler et rj45 i 2 rj45, men det kræver stadig en switch med 2 ledige porte i den anden ende og det må kun være 100 Mbit, gigabit bruger alle leder i stiket med 100 Mbit kun bruger 4 ledere.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for svar! Har du evt. et link, synes ikke rigtig jeg kan finde det! det vil sige at jeg ska have 2 stk af disse kabler hvor den en af dem går i switchen altså i 2 porte og den anden ende kobles på "hoved kablet". Ved vægstikket sættes den anden i med et stik som forgrener sig i 2 til ps3 samt selector. Det er sgu da lidt svært at forklare/skrive på forhånd mange tak |
|||
Obs. opkoblet via vsat
|||
![]() |
|||
BRAS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
||
Se her: http://www.licotronic.dk/produkter.aspx?nHMID=2&nSMID=10 1139&nPLID=1204 og scroll ned under ex. reference 252440 |
|||
![]() |
|||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
||
Du er tæt på at have ret, men muligheden for power over ethernet (PoE) findes og burde uden problemer kunne forsyne en switch eller hub. Jeg har dog aldrig set hverken en switch eller hub der understøttede PoE, men hørt rygter om deres eksistens. Forskellen på en switch og en hub er ikke helt som beskrevet, switchen er mere intelligent end en hub (ikke at det kræver meget for en hub er ret dum) men der er ingen grund til at blande routeren ind i det hele. Lige når du pakker den ud opfører en switch sig som en hub, men det lærer hurtig at opføre sig mere intelligent. Den lærer hvilke enheder der er forbundet til hvilke porte og når den så modtager trafik til en given enhed ved den hvor den skal sende den videre. En hub vil ved modtagelse af trafik på en port sende trafikken videre på alle andre porte ud fra filosofien at så rammer man da den korrekte modtager på et tidspunkt, at man så også rammer alle andre enheder på netværket er uden betydning. |
|||
![]() |
|||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
||
Jeg har på et tidspunkt set en mini switch der passet i et fuga hul og fig strøm gennem kablet, kan desværre ikke huske hvor.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Skal man have 2 stk af disse "split kabler" altså et ved væg stikket og et ved hub'en så den kan gå i 2 porte??? |
|||
Obs. opkoblet via vsat
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jep, det den gør er at dele de 8 leder op i 2 *4.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Takker, så er jeg ikke i tvivl længere |
|||
Obs. opkoblet via vsat
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |