recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet vægstik???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet vægstik???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: Internet vægstik???
    Sendt: 03-Februar-2008 kl. 09:02
Hej jeg har et internet vægstik ved fjernsynet hvor der er et cat6 kabel kan man lave det om til 2 udtag???

Hvis man ikke kan, er det muligt med en form for forgrener 1-2?

På forhånd mange tak!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 09:08

Nej man kan ikke splittet et netværkskabel. Hvis du har brug for flere stik skal du bruge enten en switch eller en hub. De koster ikke meget - jeg fandt en 8 ports switch på dba til kr. 80,-

Men kører du gigabit netværk siden du har Cat6 (disse switche koster mere)

Til top
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nej man kan ikke splittet et netværkskabel. Hvis du har brug for flere stik skal du bruge enten en switch eller en hub. De koster ikke meget - jeg fandt en 8 ports switch på dba til kr. 80,-

Men kører du gigabit netværk siden du har Cat6 (disse switche koster mere)

Hej igen,
Nej jeg har kun lagt det for evt. at være lidt fremtidssikret?

Det er som sagt ved fladskærmen at jeg har brug for det, da jeg skal bruge det til ps3 samt ny selector?

Hvad er forskellen på en hub / switch er der nogen af dem der kører uden strøm?

Den må gerne være lille da den skal sidde bag fladskærmen?
Obs. opkoblet via vsat
AZ 173,2 EL 21,3 Rel 262,4
AGC 1984 61 22 74 - 002 04 78
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 09:37

De skal have strøm begge 2.

Forskellen er at en Switch er intelligent. Dvs hvis der er 2 enheder forbundet til en switch kan de kommunikere direkte uden at skulle hen omkring routeren.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 09:55
Man kan godt få en adaptor der deler et rj45 i 2 rj45, men det kræver stadig en switch med 2 ledige porte i den anden ende og det må kun være 100 Mbit, gigabit bruger alle leder i stiket med 100 Mbit kun bruger 4 ledere.
Til top
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Man kan godt få en adaptor der deler et rj45 i 2 rj45, men det kræver stadig en switch med 2 ledige porte i den anden ende og det må kun være 100 Mbit, gigabit bruger alle leder i stiket med 100 Mbit kun bruger 4 ledere.

Tak for svar!

Har du evt. et link, synes ikke rigtig jeg kan finde det!

det vil sige at jeg ska have 2 stk af disse kabler hvor den en af dem går i switchen altså i 2 porte og den anden ende kobles på "hoved kablet". Ved vægstikket sættes den anden i med et stik som forgrener sig i 2 til ps3 samt selector.

Det er sgu da lidt svært at forklare/skrive

på forhånd mange tak
Obs. opkoblet via vsat
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 14:54

Oprindeligt skrevet af jaqup jaqup skrev:

Tak for svar!

Har du evt. et link, synes ikke rigtig jeg kan finde det!

det vil sige at jeg ska have 2 stk af disse kabler hvor den en af dem går i switchen altså i 2 porte og den anden ende kobles på "hoved kablet". Ved vægstikket sættes den anden i med et stik som forgrener sig i 2 til ps3 samt selector.

Det er sgu da lidt svært at forklare/skrive

på forhånd mange tak

Se her: http://www.licotronic.dk/produkter.aspx?nHMID=2&nSMID=10 1139&nPLID=1204 og scroll ned under ex. reference 252440

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

De skal have strøm begge 2.

Forskellen er at en Switch er intelligent. Dvs hvis der er 2 enheder forbundet til en switch kan de kommunikere direkte uden at skulle hen omkring routeren.

Du er tæt på at have ret, men muligheden for power over ethernet (PoE) findes og burde uden problemer kunne forsyne en switch eller hub. Jeg har dog aldrig set hverken en switch eller hub der understøttede PoE, men hørt rygter om deres eksistens.

Forskellen på en switch og en hub er ikke helt som beskrevet, switchen er mere intelligent end en hub (ikke at det kræver meget for en hub er ret dum) men der er ingen grund til at blande routeren ind i det hele.

Lige når du pakker den ud opfører en switch sig som en hub, men det lærer hurtig at opføre sig mere intelligent. Den lærer hvilke enheder der er forbundet til hvilke porte og når den så modtager trafik til en given enhed ved den hvor den skal sende den videre. En hub vil ved modtagelse af trafik på en port sende trafikken videre på alle andre porte ud fra filosofien at så rammer man da den korrekte modtager på et tidspunkt, at man så også rammer alle andre enheder på netværket er uden betydning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:27
Jeg har på et tidspunkt set en mini switch der passet i et fuga hul og fig strøm gennem kablet, kan desværre ikke huske hvor.
Til top
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Oprindeligt skrevet af jaqup jaqup skrev:

Tak for svar! Har du evt. et link, synes ikke rigtig jeg kan finde det! det vil sige at jeg ska have 2 stk af disse kabler hvor den en af dem går i switchen altså i 2 porte og den anden ende kobles på "hoved kablet". Ved vægstikket sættes den anden i med et stik som forgrener sig i 2 til ps3 samt selector. Det er sgu da lidt svært at forklare/skrive på forhånd mange tak

Se her: http://www.licotronic.dk/produkter.aspx?nHMID=2&nSMID=10 1139&nPLID=1204 og scroll ned under ex. reference 252440

Skal man have 2 stk af disse "split kabler" altså et ved væg stikket og et ved hub'en så den kan gå i 2 porte???
Obs. opkoblet via vsat
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:05
Jep, det den gør er at dele de 8 leder op i 2 *4.
Til top
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:46

Jep, det den gør er at dele de 8 leder op i 2 *4.

Takker, så er jeg ikke i tvivl længere
Obs. opkoblet via vsat
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu