|
Internet via fiber? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2013 kl. 13:01 |
Hej,
jeg har i dag YouSee TV via fiber. Jeg har en HomeDuo-løsning til Internet, men overvejer kraftigt at skrotte HomeDuo, da telefoni-delen stort set ikke bruges, og så skal jeg bare have Internet. Her må der findes noget bedre en HomeDuo. Jeg har været ved at kigge lidt på det, og som jeg ser det, har jeg 3 muligheder:
Jeg har ikke brug for de store upload-hastigheder, så om forbindelsen er synkron (Waoo) eller asynkron (yousee) har ikke den store betydning. Det er firmaet der betaler, så prisen har, alt andet lige, ikke den helt store betydning. Præferencer, erfaring, idéer, forslag eller andet?
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man er ret låst med HomeDuo og så er det en elendig løsning, hvis man har mulighed for fiber eller kabel. Jeg frigjorte mit telefon fra HomeDue og lavede et abonnement til 29 kr igennem www.fonet.dk. Så kunne jeg frit vælge det internet jeg ville uden at mit fastnet nummer røg. Men det er jo en side bemærkning, for du ønsker jo slet ikke fastnet mere.
Om du vælger YouSee fiber eller Waoo er der ikke så meget forskel på i download. Så det er nok mere tv-delen som du skal kigge lidt på. Hvis YouSee's kanal udbud er mere attraktivt, så ville jeg vælge YouSee. Omvendt kan det være at Waoo er billigere, men her ville jeg lige undersøge om du får DVB-C med i pakken, for ellers sidder du med en dårlig tv-ip boks.
|
|
![]() |
|
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
Tak for input - jeg har allerede TV via YouSee, og har ikke planer om, at skifte det. Så hvis jeg vælger Waoo, så bliver det udelukkende til Internet.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Har du kabel tv via coax så du slet ikke benytter fiberen idag?
For jeg tror næppe at du kan vælge Waoo samtidigt med at du modtager YouSee tv via fiberen.
|
|
![]() |
|
Yep - fiber ind i teknikrummet og her laver en comega-kasser det om til coax. Jeg har et ekstra tomrør fra fordeleren i skel ind til teknikrummet, og det er normalt det Waoo bruger, så de vil skulle blæse et nyt fiber ind til mig.
|
|
![]() |
|
Jeg ville ellers gætte på at Waoo ville købe sort fiber af YouSee og så sælge det til dig for 100 kr ekstra om måneden.
Det er umiddelbart hvad de har gjort andre steder i YouSee's områder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |