recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet - Ville det hjælpe at skifte ISP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet - Ville det hjælpe at skifte ISP

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 13:16

Oprindeligt skrevet af tougher tougher skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

OK min har godnok aldrig skrevet den slet ikke havde forbindelsen, men forbindelsen gik bare helt ist�...

Jeg ved sku ikke lige hvad der sker hos mig, TDC siger jeg har 1050meter til centralen...

Men et �bent tr�l�st netv�rk lige uden for d�ren, siger den er koblet til en ADSL central i nabobyen.. og her giver hastighedstest ogs� ca. 3Mbit...

hvis jeg rent faktist er koblet op til nabobyen, er der lidt over 6km til centralen.


Har du en trådløs Zyxel router? For hvis jeg bruger min til trådløst netværk, ser der også ud som forbindelse ryger en gang i mellem, hvilket ikke er tilfældet hvis man kører via ethernet. Eller kan du direkte se at din router genstarter?

 

Nej jeg har bare en P-660R-D1 .. Modemmet genstarter ikke af sig selv, og den mister heller ikke linket til centralen... Det er bare som om alt går i stå, og virker fint efter genstart... og det er ikke fordi jeg har kørt med meget traffik eller noget..

Nu efter jeg er "opgradet" til 4/0,5 så synkronisere et TDC modem også med lavere hastighed end zykelrouteren... der for jeg ca. 200Kbit mindre i download.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Mit bud til dem som har ustabile adsl'er, prøv at få udbyderen til at skrue ned for hastigheden, for et års tid siden indgik firmaet en aftale om at alle skulle have 8 mbit, og så kørte min linie a r.... til, ringede til TDC, fik dem til at justere til 4M/512..

Jeg bor ca 4 km fra centralen, og har indtil for nylig kørt 4/512 stabilt.
De sidste 3 måneder har jeg dog kæmpet med en i perioder meget ustabil linie, men det ser ud som om TDC har fået fixet problemet, de har så til gengæld, så også haft en 'campingplads' i de sidste par uger mellem
mig og centralen...

Glemte lige at skrive, at jeg tror ikke det hjælper at skifte udbyder,
da det jo er kobberet der er problemet..

 

Ja det er jo lige præsis det, der er et problem med kobberet.... Men det der er problemet at få det udbedret når man ikke er TDC kunde. SÅ længe der er DC spændingen igennem kablet er det åbenbart fint...eller det er der jo så ikke engang ;-)

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 14:00

Oprindeligt skrevet af zodie zodie skrev:

Hej alle.

Vidste ikke præcist hvor jeg skulle spørge om dette, men læs lige min historie (Skal prøve at gøre det kort hehe)..

Ser I - Har haft Cybercity i vel nok 5 år nu, og i mit nuværende hjem hvor jeg har boet i 2 år, har jeg ikke haft andet end bøvl med at min Zyxel Prestige 2602R-61 med VoIP tilsluttet rebooter sig selv gentage gange i løbet af dagen.

Sagen er så den, at jeg har læst alverdens forums, frem og tilbage for ligesom at sætte mig lidt ind i DataNoiseRatio og den slags, og ja, routeren har nok store problemer med at skelne data fra støj, så hvis hastigheden er sat for højt, vil den til sidst drukne og reboote osv. - haft nok 5 modems fra Cybercity (standard procedure skulle man næsten tro.. bare send et nyt), alle uden held. Okay indrømmet, mit modem måler følgende:

Upstream
Noise margin 8db
Power 19db
Attenuation: 29db

Downstream
Noise 1db
Power 11
Attenuation: 45db

Det er ikke verdens bedste tal, og foruden nye modems hver gang, har Cybercity prøvet at justere mit modem i utallige hastigheder (Købte 5mbit abb. i sin tid, og fik siden opgraderet til 20Mbit gratis osv), men vi har indset at vi aldrig kommer i nærheden af bare 8mbit hvis det skal køre nogenlunde (Kører 7.5Mbit som jeg skriver dette) .. men det er aldrig blevet sådan (Modem er allerede crashet 1 gang som jeg skrev dette), og de påstår jeg har over 2km til nærmeste central, hvilket nok gør dit og dat..

Jeg har forsøgt at til/frakoble den eneste trådløse telefon vi har, flytte min trådløse router rundt og lave nye målinger, opdateret firmware og you name it.. tror ikke der er noget tilbage der ikke er forsøgt, og hver gang jeg mailer Cybercity, får jeg svar fra en ny tekniker som ikke kender sagen, så han starter endnu en gang fra bunden, og orker ikke sætte vedkommende ind i sagen med den meter lange liste af ting der er forsøgt gennem tiden, hver eneste gang.. .suk..

Så det jeg egentlig ville frem til - Hvis jeg nu valgte eks. Fullrate, ville jeg så blive tilkoblet en anden central eller hvad skal man sige, og så måske være heldig at få en bedre telefon-linje der ikke var så dårlig som nu, eller vil det altid være det samme for evigt??

Blev vist ikke så kort endda, håber nogle har noget input :o)

Mvh
Chr.


Nu arbejder jeg selv i internetbranchen og hvad jeg kan se ud fra dine tal på upstream som, iflg. TDC, svarer til det de bruger som liniekvalificering (db) så er den 29 db og der kan jeg se i den dæmpningstabel vi har fra TDC at du kan køre et produkt max på ca. 6144/512 og det er i medvind og med solen i ryggen. Hvis Cybercity har sat den højere på deres centraludstyr, så kan det sagtens medføre at udstyr falder ud. Så som andre skriver - prøv at få dem til at sætte hastigheden ned.

Til top
zodie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Nu arbejder jeg selv i internetbranchen og hvad jeg kan se ud fra dine tal p� upstream som, iflg. TDC, svarer til det de bruger som liniekvalificering (db) s� er den 29 db og der kan jeg se i den d�mpningstabel vi har fra TDC at du kan k�re et produkt max p� ca. 6144/512 og det er i medvind og med solen i ryggen. Hvis Cybercity har sat den h�jere p� deres centraludstyr, s� kan det sagtens medf�re at udstyr falder ud. S� som andre skriver - pr�v at f� dem til at s�tte hastigheden ned.


Hmm javel ja, tak for det - vil lige prøve at informere dem om dette.. måske bare 5Mbit er sagen så...
Til top
zodie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 13:23
Synes lige jeg ville give en lille update. Har fri denne uge, så det var oplagt lige at gå ned og kigge i telefon-boksen som sidder på huset, og sørme.. Ledningerne var samlet med muffer, og de var godt gennem-iret så en af mufferne kunne knap holde de små ledninger mere.

Så jeg fik lov af vores udlejer, at prøve noget. Valgte at klippe alle de små ledninger over, afisolere på ny, og sætte det hele i nye muffer samt pakke det hele ind i isolerings-tape.

 Efter dette blev alt checket og det virkede igen og jeg strøg op for at checke tallene fra min router, og de ser nu sådan her ud:

Upstream:
Noise margin: 15db (Før 8db)
Output power: 19db (Før 19db)
Attenuation: 29db (Før 29db)

Downstream:
Noise margin: 9db (Før 1db)
Output power: 11db (Før 11db)
Attenuation: 45db (Før 45db)

Så de bedste resultater kommer både i up og down, ret stort synes jeg selv - Venter og ser i aften når nettet bliver mere belastet rundt omkring, og hvis det bliver ved sådan her, tror jeg lige jeg skal ha et par Mbit upgrade igen :P


Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Jeg ved sku ikke lige hvad der sker hos mig, TDC siger jeg har 1050meter til centralen...Men et åbent tråløst netværk lige uden for døren, siger den er koblet til en ADSL central i nabobyen.. og her giver hastighedstest også ca. 3Mbit...hvis jeg rent faktist er koblet op til nabobyen, er der lidt over 6km til centralen.


TDC benytter fremskudte centraler (teknikskabe), hvor det er nødvendigt. Men andre selskaber gør ikke, da de ikke vil betale TDC for det. Derfor kan afstanden til centralen være kortere hos TDC.

TDC-forbindelser kan fås til rimelige priser hos Telmore, som er søster-/datterselskab til TDC. Telmore tilbyder endnu ikke IP-telefoni, men det kan købes andet sted. Der medfølger heller ikke mailboks, men i stedet kan man for eksempel benytte det gratis gmail.

TDC-kunder, som helst vil beholde deres emailadresser hos TDC, kan få overført mailadresserne til et Netplus abonnement, som koster 318 kr/år ved helårlig betaling. Det er incl. 250 GB plads og virus/spamfilter. Netplus er egentligt et modemabonnement (til gammeldags telefonmodem), som nu har fundet en ny anvendelse.

Ovenstående information har jeg fra danske nyhedsgrupper.

EDIT: Nå ja, informationen er ikke KUN fra nyhedsgrupper, men også hvad jeg har fundet i forbindelse med mit nylige skift fra TDC til Telmore.

Redigeret af jeje - 26-Januar-2009 kl. 16:08
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Jeg ved sku ikke lige hvad der sker hos mig, TDC siger jeg har 1050meter til centralen...Men et åbent tråløst netværk lige uden for døren, siger den er koblet til en ADSL central i nabobyen.. og her giver hastighedstest også ca. 3Mbit...hvis jeg rent faktist er koblet op til nabobyen, er der lidt over 6km til centralen.


TDC benytter fremskudte centraler (teknikskabe), hvor det er nødvendigt. Men andre selskaber gør ikke, da de ikke vil betale TDC for det. Derfor kan afstanden til centralen være kortere hos TDC.


Ovenstående information har jeg fra danske nyhedsgrupper.

.

Det er i hvertfald ikke en fremskudt contral der er de ca.1km væk. Det er faktisk fyn rimelig stor central på over 200kvm i grundplan.

Men tdc har jo så det at de garantere en hastighed hvis man bestiller fx en 20mbit så garantere de vist fx 10mbit. Så kan de jo være de kan blive nød til at fikse linien   
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Men tdc har jo så det at de garantere en hastighed hvis man bestiller fx en 20mbit så garantere de vist fx 10mbit. Så kan de jo være de kan blive nød til at fikse linien   

Jeg har forstået det sådan, at det er en garanti for, at du ikke kommer til at betale et abonnement, hvor du ikke engang kan udnytte halvdelen af hastigheden. Men måske tager jeg fejl.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Jeg ved sku ikke lige hvad der sker hos mig, TDC siger jeg har 1050meter til centralen...Men et åbent tråløst netværk lige uden for døren, siger den er koblet til en ADSL central i nabobyen.. og her giver hastighedstest også ca. 3Mbit...hvis jeg rent faktist er koblet op til nabobyen, er der lidt over 6km til centralen.


TDC benytter fremskudte centraler (teknikskabe), hvor det er nødvendigt. Men andre selskaber gør ikke, da de ikke vil betale TDC for det. Derfor kan afstanden til centralen være kortere hos TDC.

TDC-forbindelser kan fås til rimelige priser hos Telmore, som er søster-/datterselskab til TDC. Telmore tilbyder endnu ikke IP-telefoni, men det kan købes andet sted. Der medfølger heller ikke mailboks, men i stedet kan man for eksempel benytte det gratis gmail.

TDC-kunder, som helst vil beholde deres emailadresser hos TDC, kan få overført mailadresserne til et Netplus abonnement, som koster 318 kr/år ved helårlig betaling. Det er incl. 250 GB plads og virus/spamfilter. Netplus er egentligt et modemabonnement (til gammeldags telefonmodem), som nu har fundet en ny anvendelse.

Ovenstående information har jeg fra danske nyhedsgrupper.

EDIT: Nå ja, informationen er ikke KUN fra nyhedsgrupper, men også hvad jeg har fundet i forbindelse med mit nylige skift fra TDC til Telmore.

Andre selskaber kan også lave aftaler om at benytte TDC´s infrastruktur (hvilket langt de fleste gør, da det efterhånden er billigere end at sætte eget udstyr op) og har dermed også adgang til de fremskudte punkter.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu