|
internetadgang til NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Quimby ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2012 kl. 09:46 |
Jeg har en synology ds111, som jeg kun har brugt til back up indtil nu, da jeg kun er glad amatør og da brugsvejledningen er en smule teknisk for amatører. Men nu vil jeg gerne dele filer med venner via internettet. 1) Hvilken af tjenesterne webdav, ftp og filestation er mest sikker og hvilken er mest enkel? 2) Hvor ser jeg min diskstations IP-adresse og er denne overhovedet fast? 3) Er der nogen foranstaltninger jeg skal tage sikkerhedsmæssigt for at beskytte mit netværk og data? mvh og tak Quimby |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1) Webdav er ligeså usikker som FTP. Ingen kryptering så passwords sendes i klartekst. Jeg ved ikke hvad "filestation" dækker over, men sikkerhed betyder kryptering (som Webdav over HTTPS, FTPS, og allerbedst er SSH). 2) Du kan sikkert opsætte en fast IP adresse i sin Synology 3) Kryptering af transmissionevejen, og gerne SSH som udover kryptering giver authentikering |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |