recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - internetadgang til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

internetadgang til NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Quimby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quimby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: internetadgang til NAS
    Sendt: 12-Februar-2012 kl. 09:46

Jeg har en synology ds111, som jeg kun har brugt til back up indtil nu, da jeg kun er glad amatør og da brugsvejledningen er en smule teknisk for amatører.

Men nu vil jeg gerne dele filer med venner via internettet. 

1) Hvilken af tjenesterne webdav, ftp og filestation er mest sikker og hvilken er mest enkel?
2) Hvor ser jeg min diskstations IP-adresse og er denne overhovedet fast?
3) Er der nogen foranstaltninger jeg skal tage sikkerhedsmæssigt for at beskytte mit netværk og data?

mvh og tak
Quimby

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Quimby Quimby skrev:

Jeg har en synology ds111, som jeg kun har brugt til back up indtil nu, da jeg kun er glad amatør og da brugsvejledningen er en smule teknisk for amatører.

Men nu vil jeg gerne dele filer med venner via internettet. 

1) Hvilken af tjenesterne webdav, ftp og filestation er mest sikker og hvilken er mest enkel?
2) Hvor ser jeg min diskstations IP-adresse og er denne overhovedet fast?
3) Er der nogen foranstaltninger jeg skal tage sikkerhedsmæssigt for at beskytte mit netværk og data?

1) Webdav er ligeså usikker som FTP. Ingen kryptering så passwords sendes i klartekst. Jeg ved ikke hvad "filestation" dækker over, men sikkerhed betyder kryptering (som Webdav over HTTPS, FTPS, og allerbedst er SSH).

2) Du kan sikkert opsætte en fast IP adresse i sin Synology

3) Kryptering af transmissionevejen, og gerne SSH som udover kryptering giver authentikering
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu