|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() Sendt: 15-Juli-2007 kl. 15:52 |
|||||||
Hey. Jeg står og skal købe et nyt TV. Og gennem de gode råd jeg har fået herindefra, har jeg fundet ud af at det skal være et panasonic 42PV70. På hifipriser er der 3 internetbutikker der fører det TV til nogenlunde samme pris. Men der er nogle betænkeligheder ved dem, som jeg blev opmærksom på ved at læse nogle af de indlæg der er her på siden. Derfor vil jeg høre jer, om et godt råd ud fra følgende betragtninger.
Hos getmore er prisen pt. billigst (med 4 kr.), men jeg har læst her på siden at Getmore (og andre steder) kan være tunge at danse med, forstået på den måde, at de ikke reagerer på opkald, og ikke nødvendigvis er behjælpelige, når først de har fået kronerne i kassen. Det kan være mht. leveringstid på varen, og mht. problemer med den leverede vare. Dog får de 5 stjerne på hifipriser i brugerbarometer (hvilket jeg ikke helt forstår, da de kun har 55 af 100 i kundesupport)
Cinemagic er de næstbilligste med modellen, og dem har jeg, i modsætning til getmore, hørt positive tilkendegivelser om. Det er dog ikke super mange reviews der er om dem på diverse sites. Men det jeg er mest nervøs for mht. Cinemagic er at den model de har til salg hedder Panasonic TH-42PV70P, altså med P til sidst. Som jeg forstår det (hvis jeg søger på det på google, og efter hvad jeg læste i en anden tråd herinde) drejer det sig om en polsk model. Nu er spørgsmålet så bare, om den har samme specs som den danske, og hvad der sker hvis der er problemer med TV'et. Som jeg ser det ligner det parallelimport, men cinemagic er vel stadig underlagt den danske købelov, og er så i sidste ende forpligtet til at levere service ved eventuelle reklamationer mv., eller hvad? Hvis der er tale om parallelimport, er de så ikke også forpligtet til at informere om det?
De 3. billigste på listen (ca. 150 dyrere end de to andre) er befro.aps, som jeg aldrig har hørt om. Men de har rimeligt gode reviews på hifipriser (dog kun 189 userreviews). De virker servicemæssigt som de mest pålidelige, men igen har jeg kun hifipriser som kilde.
Næste på listen er 500 kr. dyrere, hvorved jeg mildest talt mister fordelen ved at købe online, frem for at købe ved et billigt panasonic center eller elgiganten. Derfor vil jeg nu høre jer, hvad i har af erfaringer med de nævnte internetbutikker, og hvad i mener med den 42PV70P model. Altså kort sagt, hvor bør jeg købe?? ps. der er ventetid hos alle de nævnte butikker, men det kan jeg leve med (getmore har hævet ventetiden fra 9-10 dage til 10-11 dage siden i går, hvor de andre har 14 dage) |
||||||||
![]() |
||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
![]() |
|||||||
Godpris. Levering 1-2 dage.
Redigeret af Radiomanden - 15-Juli-2007 kl. 15:57 |
||||||||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||||||||
![]() |
||||||||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|||||||
Hej Niels. Tak for det hurtige svar. Ja, jeg havde godt set God Pris, men som jeg nævner så er de 500 kr. dyrere (ja, jo faktisk 700 dyrere end de 2 billige). Hvis de andre butikker er upålidelige, og God Pris er pålidelig, vil jeg selvfølgelig vælge dem. Men som nævnt kan jeg godt vente 14 dage med TV'et (Premier League går først i gang d. 4/8 |
||||||||
![]() |
||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
![]() |
|||||||
Tal med Michael (Godpris) det er ikke umuligt at det kan trykkes lidt i pris. Han leverer og har leveret en del til medlemmer på Recordere. Der er intet at udsætte på betjening og levering og butikken som helhed. PS: Det er IKKE paranellimport, men direkte fra Panasonic. Redigeret af Radiomanden - 15-Juli-2007 kl. 16:09 |
||||||||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
ok. Altså hvis jeg kan få det til ca. 9.500 (inkl fragt.) hos dem vil jeg da helt sikkert købe der, når nu du siger deres betjening er i top. Men hvor finder jeg ham herinde - skal jeg håbe han ser dette indlæg?? Eller bør jeg skrive en PM til ham?? Hvordan forhandler man om prisen på et webforum??
mht. det der parallelimport du skriver om, er det så modellen fra cinemagic du mener er leveret direkte fra panasonic?? og er der i givet fald noget at frygte mht. den model?? |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Godpris er annoncør her på forummet, så du kan ringe dertil og tale med dem. Nummeret er 57649438. Jeg ved ikke hvad Cinemagic gør, men jeg ved hvad Godpris gør, og de får varerne direkte fra importøren, om jeg også skrev. |
||||||||
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
OK, kan man bare ringe til dem, og prøve at forhandle pris over telefonen?? |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Du kan også sende en mail info@godpris.dk eller besøge dem personligt, men det er vel lidt mere besværligt for dig. |
||||||||
|
||||||||
![]() |
||||||||
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
![]() |
|||||||
Getmore har sandsynligvis ikke engang TV'et.. De får bare en liste fra deres leverandør som de kører videre på hjemmesiden = de kan ikke levere meget af de de påstår!
Er der desværre set mange eksempler på fra deres side.. Hvis jeg var dig ville jeg hvertfald ikke forsøge at spare 500kr og risikere elendig service... Og det lader da til at godpris har styr på det med service, så handel da med dem - og hvis du kan presse prisen en smule er det da kun positivt :) |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Jeg tror sq bare jeg køber ved God Pris så. Hvis deres mål er at levere god service, og det er det jeg vil have, må jeg vel også forvente at betale 5-700 for det på den ekstra service. Og når man betaler 10K for et TV, som gerne skal kunne holde i nogle år, og man ikke vil have alt for mange problemer, mener jeg sq service er 2. prioritet (lige efter TV'ets billedkvalitet) |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |