recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internetforbindelse i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternetforbindelse i MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Illuminator Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Internetforbindelse i MCE
    Sendt: 05-December-2005 kl. 10:48

Er der nogen der kan fortælle hvorfor min internetforbindelse ikke fungerer i MCE når den fungerer fint i XP? Det er MCE2005 DK.

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 19:29

Det kan der være mange grunde til. Tit er det det meste "elementære" der driller (kable sidder løst?!) Check din ethernet-adapter PCI/onboard/Wlan? Figurere den korrekt i enhedshåndtering? Har du den rette IP? Check med ipconfig i command promt. Evt ping din router/gateway F.eks. 192.168.0.1 Dette kan måske hjælpe, hvis du sagtens kan browse internettet men ikke i MCE, så er det mere skummelt!

V.H. Psudo

Til top
Illuminator Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 23:18
Tusinde tak for dine forslag Psudo. Men det var næsten for simpelt, og jeg er næsten flov over skrive at det var Firewallen (som det hedder på nydansk), der i dette tilfælde virkede alt for godt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu