recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internethastighed (Samsung/Netflix)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internethastighed (Samsung/Netflix)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mazip Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2013
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internethastighed (Samsung/Netflix)
    Sendt: 21-Februar-2013 kl. 00:02
Hej.

Jeg er blevet hooked på Netflix. Har et Samsung UE55ES7005..... som jeg streamer fra.
Mit internet er YouSee 50/5.

1. Er der nogle af Jer, der ved hvad den maksimale internethastighed tv'et kan opnå er?
Via wifi gennem tv får jeg kun en download på ca. 23 mbit, hvorimod jeg opnår 50 mbit på min pc via wifi.

2. Vil jeg kunne opnå højere hastighed ved brug af ethernet-kabel? (Det er lidt bøvlet stillet op, så håber på et svar her, så jeg ikke skal skille det hele ad for at teste).

På forhånd tak :)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 02:01
Wifi afhænger meget af placering af udstyr. Både dit TV og din computer skal være placeret optimal i forhold til router, for at opnå en god forbindelse. Kan forestille mig, at hvis du sidder med en bærbar, så er der ret frit omkring antennen (sidder oftest i rammen af skærmen, en lodret, vandret). Der vil kun være noget under antennen, som et bord eller dine lår, og da en router oftest ikke er placeret under, ja så er der ret god forbindelse mellem de to. Et TV derimod, hænger oftest op af en væg, eller står i hvert fald tæt på en væg. Nogle gange er den endda omgivet af hylder eller kæmpe reolsystemer, og så er der altså knap så fri forbindelse til routeren.

Men når det nu er sagt, så burde 23Mb også være mere end rigeligt til at streame Netflix. De siger selv, at deres Super HD (højeste kvalitet) er op til 12Mb, så du har ca den dobbelte båndbredde at køre på.

Med et kabel vil du opnå højere hastighed, ja. Alt efter udstyr, er kablet netværk enten 100Mb eller 1000Mb. Der findes højere, men det bruges sjældent af private. Fordelen ved kabler er, at du får det du loves. Nu ved jeg ikke hvor gammel din router er, men har den ikke for mange år på bagen, så understøtter den nok Wireless N standarden, hvilket i teorien skulle klare op til 300Mb, men jeg har stadig til gode at se en, der kan levere bare 100Mb stabilt.

Men inden du nu begynder at overveje kabel, så prøv med wireless først. 23Mb burde være rigeligt til at det kører stabilt.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 05:55
Dit TV kører højst sansynligt på 802.11g hvorimod din computer kører 802.11n og så passer hastighederne med begrænsningen i teknologien.

BS
Til top
Mazip Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2013
Sted: Randers
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:58
Lidt forsinket, men tak for Jeres svar :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu