recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internetkrav ved nyt TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internetkrav ved nyt TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michlar73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Juli-2016
Sted: Nykøbing Mors
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michlar73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internetkrav ved nyt TV?
    Sendt: 23-Juli-2020 kl. 11:12
Hej,
Jeg er på udkig efter et nyt TV til min svigerfar, som skal afløse hans min. 10 år gamle Phillips tv. Men så kommer jeg pludselig til at tænke på, at han intet internet har overhovedet i huset og heller IKKE vil have det. Han er af den gamle skole, som ikke gider det der internet. Hans søn ordner alt for ham ifbm. eboks osv...
Men kan man overhovedet få en nyt tv i dag til at virke uden internet....altså få det sat op ?? 
Havde tænkt på, at han skulle have et flot tv denne gang, der kunne køre 120hz....så havde tænkt på et af Samsungs Qled modeller fra sidste år Q60R el. evt. RU8000 , som kan det og er forholdsvis billige (Q60R fra i år kan vist kun køre 60HZ) 

På forhånd tusind tak.

Mvh. 

Michael 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Michlar73 Michlar73 skrev:


Men kan man overhovedet få en nyt tv i dag til at virke uden internet....altså få det sat op ?? 
Michael 


Ja, naturligvis, men alle "Smart-TV" funktionerne, som din far garanteret ikke er interesseret i, virker kun med internettilslutning.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 12:39
af ren og skær nysgerrrighed, hvis manden er fuldkommen ligeglad med noget som helst, men bare gerne vil se noget DR1, DR2 og tv2 charlie - hvad skal han så have et 120hz TV for? hvad kan han bruge det til?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 12:53

 Ja, hamrende underordnet, når det kun skal bruges til Flow TV som jo er 50 Hz.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 13:10
Hvad skal din far med 120Hz? Det vil være relevant i forbindelse med gaming.
LCD-skærme er generelt flimmerfri, og er derfor ikke noget du skal bruge tid og fokus på.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 13:17
Jeg købte et 55" LG-B9S for en måneds tid siden til min svigerfar, han har godt nok internet, men spørgsmålet er om han nogensinde kommer til at bruge det.

Jeg satte det på en ISF-profil, og indstillede kanaler til antenne. Han har TV2 foruden DR

Det koster 6.999 for tiden 


Redigeret af cnn3 - 23-Juli-2020 kl. 13:18
mvh Christian
Til top
Michlar73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Juli-2016
Sted: Nykøbing Mors
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michlar73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 13:42
Ok. ...... tusind tak for svarene alle sammen Thumbs UpSmile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu