|
Internetradio eller FM over coax? |
Besvar |
Forfatter | |
AndreasP
Bruger Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Marts-2018 kl. 11:38 |
Hej Recordere
Jeg har en Yamaha RX-V683 receiver. Hvordan får jeg den bedste kvalitet på radio? Jeg kan både trække det fra FM-stikket fra min kabeltv-leverandør, igennem receiverens net-radio-funktion eller igennem DR's app og en chromecast. Er netradioen af bedre kvalitet end radioen fra kabeltv-stikket?
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke noget med at radio via DAB og Internet er voldkomprimeret ?
Og hvilken udbyder har du - YouSee har jo for længst slukket for FM via COAX
|
|
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror de er meget ens flere år siden jeg har lyttet til radio fra coax kun nettet.
Dog i bilen fra antenne men det siger vist ikke meget om kvaliteten Men lyt selv og afgør |
|
AndreasP
Bruger Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, Yousee slukkede for deres - men det kører stadig ved vores lokale antenneforening, Skjern-Net. Jeg syntes også, at have hørt, at det er bedst at trække signalet fra coax-stikket fremfor netradio- men måske jeg tager fejl?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg syntes at du skal prøve begge dele og selv lytte efter om du kan høre forskel.
Klaus |
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Muligvis direkte via en antenne. https://www.av-connection.dk/?ML=967
Redigeret af Totoronto - 09-Marts-2018 kl. 14:27 |
|
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
Radiosignaler distribueres digitalt ud til FM sendemasterne.
Hvis din udbyder har signalet som DVB-C er det helt klart det bedste. Så en billig DVB-C boks hvor du kun kun indstiller Radio kanaler er den bedste radio.
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kunne også tilslutte et LAN kabel direkte fra din Internet Router, så har du alle de Danske radiostationer direkte samt 1000 vis af udenlandske.
Og du kan styre Yamaha Receiver via din Smartphone. Det bruger jeg og det virker perfekt. Så er du også fri for ekstra bokse etc. |
|
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
@AndreasP
Du glemte den sidste og bedste mulighed, der såmænd er en simpel FM antenne! Kvaliteten på især DR hvor compandere ikke bliver misbrugt i en "loudness war" overstiger kvaliteten langt de fleste "radio streams" og du er real time uden delay! |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |