recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internt telefon anlæg/samtale anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internt telefon anlæg/samtale anlæg

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 08:52

Hej Mutzer.

Hvis du skal ringe udenfor samme Cisco PAP2T kan du ikke bruge loopback 127.0.0.1 men skal bruge faste IP adresser.

En udgang på en PAP2T kan levere strøm til 2 telefoner, så det er muligt at parallel forbinde 2 telefoner. De vil så ringe samtidigt og man kan bare tage samtalen på den ene. En lignende mulighed er at lave Ringe Grupper på PBXes.org

Jeg ved ikke hvilke smartphones I har, men en god løsning er SIPDroid app på en Android, men denne app kører bedst over PBXes.org. Ellers kan man tilslutte DECT telefoner til en Cisco PAP2T?

Jeg har prøvet at kigge på eBay.de efter WiFi/WLAN SIP telefoner. Umiddelbart syntes jeg at Siemens Gigaset S35 WLAN ser interessant ud, men jeg kender den ikke. Det var måske en jeg vil anbefale dig at google?

Jeg kender ikke dit hjemme netværk eller ved hvilken router du har. Og hvor meget andet trafik I har? Internet telefoni kræver at tale pakkerne kommer frem i en flydende strøm for ikke at hakke.

Det klares enten med QoS ( Quality of Service ) eller med en SPA2102. Dette er en forgænger til PAP2T bygget sammen med en 10/100 Mbit Router. Alt efter hvor tidlig i hjemme netværket den sidder sørger den for at prioritere tale pakkerne højst ved at forsinke andre typer af data pakker en lille smule.  

Og en fra Hong Kong til US$ 43.99 incl. forsendelse. Men Post Danmark bør opkræve gebyr + Moms:

Jeg har en gang set et datablad på en Grandstream 286. Jeg tror at den den gang, blev udkonkureret af Sipuras bedre tale kvalitet. Sipura blev så opkøbt af Linksys som så senere blev slået sammen med Cisco.

Jeg ved ikke om du kan få de PAP2T du skal bruge på ebay.de?

Her er et link til en fra Hong Kong til US$ 23.99 incl. forsendelse. Men igen Post Danmark bør opkræve gebyr + Moms:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 17-August-2013 kl. 08:57
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 10:01
Hej Klaus.

Med alm det Tlf, så vil vi mangle den del at man kan ringe til forskellige Tlf numre ikke? Er det ikke bare trådløse Tlf, hvor man kan kalde de forskellige handsets? Noget af det familien syntes var sjovt, var at man ringe med Tlf numre osv, Ja der er ikke så meget fornuftigt i det, andet end at de syntes det var mægtig sjovt :-)

Carsten. Jeg fik sat pbxes op igår, og fik det til at virke imellem sipdroid på konens Tlf på en extension, og en anden Apple min iPad med en anden extension. Så langt så godt :-)

Sidder lige og bøvlet lidt med at konfigurere min grandstream. Fandt en gammel trådløs Tlf, men den kan ikke så godt holde strøm, så det kniber lige med at få ip ind i boksen, så jeg kan fange den via en browser :-)

Jeg benytter en lidt ældre belkin router, og qods er vist slået til, men synes du skrev, at så snart forbindelse var oprettet imellem to Tlf, så ville trafikken køre internt, og ikke over pbxes?

Kenneth
Mutzer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Mutzer Mutzer skrev:

Med alm det Tlf, så vil vi mangle den del at man kan ringe til forskellige Tlf numre ikke? Er det ikke bare trådløse Tlf, hvor man kan kalde de forskellige handsets? Noget af det familien syntes var sjovt, var at man ringe med Tlf numre osv, Ja der er ikke så meget fornuftigt i det, andet end at de syntes det var mægtig sjovt :-)

Når du ringer internt mellem håndsættene, er det vel også at ringe op?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 10:44

Carsten. Jeg fik sat pbxes op igår, og fik det til at virke imellem sipdroid på konens Tlf på en extension, og en anden Apple min iPad med en anden extension. Så langt så godt :-) 

Hej Mutzer.

Noget af det jeg selv morede mig med var at sætte en 'Trunk' op til en konto hos Danske VipTel.
Så kunne man ringe til et dansk telefon nummer, og få fat i mini iPad'en?

Jeg benytter en lidt ældre belkin router, og qods er vist slået til, men synes du skrev, at så snart forbindelse var oprettet imellem to Tlf, så ville trafikken køre internt, og ikke over pbxes? 

Kenneth

Grunden til at jeg kom ind på det var at du i en meget tidlig post skrev at du kunne sætte
en server op til dette projekt. Når du senere skriver at du arbejder med IT kom jeg til at
tænke på om du mon har et hjemme netværk delt op i flere sektioner med kørende servere osv.

Men når du har en ældre Belkin Router tror jeg ikke at du har et stort opbygget hjemme netværk der kan give problemr. Og flaskehalsen opstår som regel i ADSL upload hvis man fører en samtale med en ude på nettet.

Så vidt jeg husker, kører selve trafikken stadig direkte mellem de to enheder.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 17-August-2013 kl. 10:45
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 10:46
Jo, men er det via hvert sit Tlf nummer? Hvis man fx har fire af dem, kan man så ringe til en af gangen på kryds og tværs som man ønsker? Ved godt der ikke er nogen speciel logik i det, men det er noget de synes er sjovt.

Trådløs Tlf til min datter, så virker løsningen kun indtil den skal lades igen, så er den væk :-)
Mutzer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 11:00

Hej Mutzer.

Samtaler mellem PBXes.org Extensions er gratis i op til 2000 minutter om måneden.

Hvis man kun har en Trunk kan man i Inbound Routing sætte op hvordan et indkommende opkald skal besvares.

Hvis man har flere danske numre kan de sættes op som flere Trunks.

Men 'normalt' betaler man for samtaler på det danske fastnet. Flere af de billige Danske internet telefoni udbydere
tilbyder dog gratis samtaler mellem egne kunder. Her kan nævnes Fonet:

Jeg ved ikke om de har begrænsninger?

Hilsen Carsten.

Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 11:12
Hej Carsten.

Jeg har en enkelt Windows server på mit netværk, men kører det hele på et net. Ingen subnets eller vlans eller noget :-)

Har en 30/30 mbit linie, så der skulle vel lige være plads til en enkelt samtale i ny og næ :-)

Fremover kan det godt være jeg synes det bliver sjovt, at udvidede systemet lidt, men ser ud til at opfylde vores behov med pbxes. Jeg fik iøvrigt min grandstream konfigureret, og det er lykkedes at ringe fra sipdroid, til vores gamle trådløse fastnet Tlf. Så det virker! :-)

Har fundet to stk af de der linksys bokse i Hvidovre for 100, kr :-) Så må vi se om de er solgt.

Hvis jeg får fingre i dem, har jeg tre bokse. Så skal vi måske et smut på koppearret og finde gamle elendige telefoner :-) Så må jeg lige se med den sidste wifi Tlf :-)
Mutzer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 11:32

Hej Mutzer.

Tillykke.

Og tak for tilbagemeldingen. Jeg tror at jeg fik dig ud af et rigtigt spor. Nu har du alle muligheder for udvidelser.

Men lad være med at lave den samme fejl som jeg selv lavede da jeg fik min første Sipura boks.

Jeg 'gad' ikke sætte mig ind i hvordan en DialPlan skulle programmeres. Det varede 1-2 år, og først da, fandt jeg ud af hvor vigtig den er.

Den gør det både nemmere og giver evt. senere sikkerhed for at dine børn ikke laver opkald der skal betales for.

Her er et link til SPA Administration Guide. DialPlan står på side 57-59 og med eksempler på side 60:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 17-August-2013 kl. 11:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 11:35

Jo, men er det via hvert sit Tlf nummer?

Ja

Hvis man fx har fire af dem, kan man så ringe til en af gangen på kryds og tværs som man ønsker?

Ja

Trådløs Tlf til min datter, så virker løsningen kun indtil den skal lades igen, så er den væk :-)

Så køber du bare Beocom 6000 med ladestander til hende. Den er så stor at den gider man ikke rende rundt med i lommen, men placerer den i laderen igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 09:11

Hej Mutzer.

Der er større forskel på telefon systemerne i de enkelte Europæiske lande end du tror og derfor også de telefoner der kan købes. 

Hvis du køber telefoner der er tilpaset det Danske marked vil jeg foreslå at du sætter dine Sipura bokse op til Danske ringe spændinger, klartoner osv.

Her er noget om opsætning af Sipura:

Fra ovenstående: 'Du kan med fordel anvende Musimi wizarden selvom du ikke er Musimi kunde'

Dette er en god og nem måde at gøre det på, det virker bare.

Hvis du hellere vil have en skriftlig vejledning, er der her et link:

Du skal selvfølgelig i begge tilfælde ændre den danke udbyders data med PBXe.org's.

Før du køber nye trykknap telefoner skal du vide at nogle af dem ikke kan den danske udgave af 'Vis Nummer'

Jeg ved ikke om det virker på PBXes.org, men skriver dette hvis du senere vil have et dansk fastnet nummer. Nogle kan dog, hvis man sætter dem op til Svensk eller Finsk i setup, de er næsten lig det danske.

Her er en meget gammel liste over nogle telefoner der kan og nogle som ikke kan det Danske 'Vis nummer':

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 18-August-2013 kl. 09:15
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 10:15
Halløj igen Carsten.

Du er jo et væld af informationer om telefoni. Arbejder du med det, eller bare en entusiast?

Jeg fik fat i to linksys bokse igår, samt to stk gamle b&o Tlf, og en Mickey mouse Tlf :-) Alt sammen til næsten ingen penge.

Alle sammen virker med min grandstream boks, og man kan ringe til og fra dem med sipdroid.

Så nu skal linksys boksene lige fikses, så kan de sættes op. Så er det kun Tlf i køkkenet, som jeg lige skal finde ud af. Bliver nok en wifi ip Tlf som tidligere snakket om. Tror faktisk jeg vil benytte den 5 extension, og få en Tlf ved min plads i stuen også hehe :-)

Undskyld diverse mærkelige ord og sætninger, har ikke lige været opmærksom nokmpå iPad Autocorrect :-)
Mutzer
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 10:19
Lige et tip, hvis du ikke kender den:
På iPhone bruger jeg Acrobits Softphone - fandt vejledning på Fonet.dk. Og den har virket perfekt.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu