recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet billede med NAD T748
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet billede med NAD T748

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet billede med NAD T748
    Sendt: 18-Juli-2013 kl. 20:59
Hej

Efter at have været i Hifiklubben og låne en NAD T748, har jeg ikke kunne få noget billede på skærmen. Faktisk så er dette NAD nummer to jeg låner, da det ikke virkede med den første. Den første fik jeg til at virke gennem composite, og jeg var derfor næsten 100& sikker på, at der var et HDMI problem i receiveren. Til min store overraskelse, fungere det heller ikke med receiver nummer to.
Problemet er nødsaget til, at ligge i receiver eller tv, men kablet fungerer fint hos PS3. Samt, jeg har prøvet alle indgange på mit TV.

Mit tv viser "Ikke understøttet videoformat". Jeg synes det virker meget besynderligt. Jeg har intet held haft med, at få PS3 - eller HTPC billede op på tv, igennem receiver.

- Jeg har snakket med 2 igennem Hifiklubben samt en supporter.
- Jeg har læst og fulgt manual

Jeg ville være yderst taknemmelig hvis der er en, som kan hjælpe!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 21:06
Hvilket outputformat har du sat forstærkeren op til?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 21:57
Jeg kan slet ikke få menu frem, så jeg ved det ikke! Men den er lige taget ud af boksen.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 22:02
Jeg har selv haft et par NAD med hjem på prøve, de drillede afsindig meget med HDMI, og det fik jeg desværre aldrig til at køre...

Nu har jeg ikke prøvet 748, men der kommer intet billede med nogle af dine dele?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 22:25
Jeg har ikke prøvet med composite, men den virker sikkert også på receiver nr 2.
Jeg ønsker blot at se film med surround og høre musik fra min htpc. 
Jeg synes sgu ikke jeg er så heldig indenfor dette område hehe. 
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2013
Sted: København
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 09:11
mj...

Du skriver jo ikke hvad for et TV du har!

Hvordan tror du vi kan hjælpe dig??

De nye TV'ere har op til flere HDMI indgange. Bruger du HDMI kabel med returkanal?

Du vælger source på dit fjernsyn. Du bruger HDMI udgang fra din receiver eller analog udgang (video) eller composite videoudgang.
Til top
N4Ld3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N4Ld3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 12:08
Hej! Jeg har samme problem på min T757 v.1.

Når jeg tænder receiveren er der lyd igennem men ingen billede før jeg har skiftet HDMI indgang
på TV'et (Panasonic G20) flere gange frem og tilbage med kablet.

Kan det være et forældet HDMI kabel eller skal den opgraderes med nyt MDC-modul???

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 12:35
mjmusic: Uden at have en løsning, lyder det umiskendeligt som en fejl 40. Får du bare intet? Ingen glimt, støj eller andet?

N4: Har du troubleshootet med forskellige kabler, indgange osv? Hvis du har og det ikke gør nogen forskel, så er den defekt.

Har haft en NAD 747 der havde et defekt hdmi board, den opførte sig lidt i stil med det du siger N4.. Hat haft en 757 til låns, den var klipperstabil og det samme er min 787. Jeg kom fra en Anthem MRX 700, den kunne JEG slet ikke få til at køre..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 12:54
Jeg har selv haft en T757 hjemme, den var absolut ikke klippestabil, den lavede også noget gøjl med Lydsporene... Hifiklubben mente dog denne "også" var defekt...

Du kan sikkert med fordel opgradere til version 2, altså få det nyere MDC modul i? Det må vel næsten være mere stabilt og vist nok også med HDMI cec...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg har selv haft en T757 hjemme, den var absolut ikke klippestabil, den lavede også noget gøjl med Lydsporene... Hifiklubben mente dog denne "også" var defekt...

Du kan sikkert med fordel opgradere til version 2, altså få det nyere MDC modul i? Det må vel næsten være mere stabilt og vist nok også med HDMI cec...

Yup, skal siges det var V2eren jeg havde hjemme, men her var der ingen ko på isen. Anthemen var en Denver ved siden af.

Syntes dog stadig han skulle sende den ind, givet der stadig er garanti. Ellers ja, MDC upgrade.
Til top
N4Ld3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N4Ld3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 14:16
Kan der virkelig være så stor forskel på HDMI kabler at mit kabel kan være synderen?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 15:07
Det har jeg oplevet der kan være. Da jeg troubleshootede min Anthem havde jeg 3 sæt hdmi kabler på prøve: Billige Argon, knap så billige Supra og svine dyre Chord. Først, nej lyd eller billedekvalitet ændre sig ikke til det ene eller det andet, der var ingen forskel overhovedet. Der var lidt forskel i lækkerheden, Chord kabler var i kraft af koste 3-4 gange så meget lidt mere lækkert at røre ved. Supra og Argon kørte identisk, hvor der med Chord var længere handshakes.

Jeg bruger 5 og 3 meters kabler. Min testvinder er Argon da det er billigst. Bruger supra da jeg var ude over returretten.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu