recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet nyt fra mig, men.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet nyt fra mig, men.....

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 14:01
du må gøre helt som du vil. Jeg forklarer blot et medlem at rationelle argumenter ikke fungerer imod fanatisme
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det fatter jeg bare ikke! ... Man køber et tv som er oh så godt, og så tør man ikke bruge det. Man kører endda adskillige farver for at se om det har taget skade? Altså leder efter fejl i ens tv. Undskyld mig, men hold op hvor er det dumt LOL 

For at kører tråden videre omkring emnet. (ca..) 
Hvorfor købe nyt tv, når du er så bange for at ødelægge det? Hvorfor ikke bare bruge det? ... 

Ja, beklager, men jeg forstår det virkelig ikke. 


Et forslag kunne være at have OLED tv’et stående i den gode stue.

Også have et QLED i dagligstuen.

Redigeret af Furry - 22-Oktober-2019 kl. 14:02
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 18:11
@Hother
I forbindelse med mit skriftlige PB tilbud med betaling uden besigtigelse af dit OLEDTV, offentliggjorde du til min forbavselse vor private og interne PB på din tråd.
Både inden og efter fortalte du i salgsfremstillingen og senere på min   forespørgsel om TVapparatets usædvanligt høje timeforbrug.

Jeg forstår udmærket John, at du så passer ekstra ordinært godt på apparatet.



Redigeret af bentpetersson - 22-Oktober-2019 kl. 18:14
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 13:40
Der skal være plads til originaler...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 14:10
Lad nu manden være, han har købt og betalt det
Ham om det
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 17:26
Folk, og det inkluderer Mr. John Hother, må 1000% sikkert selv bestemme, men man kan vel godt spørge ind til tankerne bag?! 

Jeg er meget forundret over at man gider se TV med zoom, hvilket medfører at man mister mellen 15-20% af billedet. Det smadrer jo fuldstændigt oplevelsen, og kan give meningsforstyrrende oplevelser. At man også forsøger at undgå film med sorte bjælker ( ca 95% af de film jeg ser), gør jo nærmest produktet ubrugeligt.

Det mener jeg er OK at spørge ind til! Jeg kalder ikke Hother hverken fanatisk eller en original, men spurgte blot ind til rationalet bag handlingerne. Derfor nævner jeg at det måske ville give mere mening med en skærmteknologi, der helt sikkert og beviseligt er mindre udsat for "burn in", nemlig LCD.

Det er vel stadig et debat forum?! 

Burn In kan forekomme på OLED, men er stadig mit valg.

Edit: stavning! Wink


Redigeret af Pede8000 - 23-Oktober-2019 kl. 18:07
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 17:48
som at købe en Porsche og kun bruge 1 gear for at spare på gearkassen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Folk, og det inkluderer Mr. John Hother, må 1000% sikkert selv bestemme, men man kan vel godt spørge ind til tankerne bag?! 

Jeg er meget forundret over at man gider se TV med zoom, hvilket medfører at man mister mellen 15-20% af billedet. Det smadrer jo fuldstændigt oplevelsen, og kan give meningsforstyrrende oplevelser. At man også forsøger at undgå film med sorte bjælker ( ca 95% af de film jeg ser), gør jo nærmest produktet ubrugeligt.

Det mener jeg er OK at spørge ind til! Jeg kalder ikke Hother hverken fanatisk eller en original, men spurgte blot ind til rationalet bag handlingerne. Derfor nævner jeg at det måske ville give mere mening med en skærmteknologi, der helt sikkert og beviseligt er mindre udsat for "burn in", nemlig LCD.

Det er vel stadig et debat forum?! 

Burn In kan forekomme på OLED, men er stadig mit valg.

Edit: stavning! Wink

Jeg forstår egentlig ikke at du spørger. Langt hovedparten af de burn-in som forekommer, er genereret af TV kanal logoer, og bannere som man kan se. på f.eks, TV News. 

Jeg ser typisk 3 TV kanaler, nemlig DR1, TV 2 og National Geographic. Skulle mit TV typisk belastes med de 3 TV logoer, så vil jeg formentlig være stjernesikker på burn-in eller andet, eftersom pixels vil blive ældet i de 3 logo områder.

Zoom på TV kanaler genere mig ikke - overhovedet.

Jeg ser da også ind i mellem film med bjælker, men ikke ofte. De film som jeg ser er mest natur film, og her er ingen bjælker. Jeg er ikke så meget mere til tju-bang film mere. Kommer nok med alderen.

Jeg har sgu lidt svært ved at se hvorfor i alverden min zoom af TV kanaler kan fylde nu 3 sider i tråden. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg zoomer. Jeg skrev oven i købet om mit zoom i min tråd om netop mit FZ950E.

Jeg vælger også fortsat OLED.

Måske nogen af jer bør kaste jer over andre emner, dette kan næppe optage jer så meget.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 18:40
Jeg spørger fordi, fakta er at du mangler 15-20% af billedet? 
Det kan da umulig være optimalt?
Hvad med undertekster?

Forstår udemærket det fænomen der hedder ejerglæde, men har svært ved at se at det skal overskygge selve brugen af produktet. Du køber og ejer det bedste, men udnytter det ikke fuldt ud.

En rigtig interessant diskussion, som jeg mener er værd at bruge plads og tid på.


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg spørger fordi, fakta er at du mangler 15-20% af billedet? 
Det kan da umulig være optimalt?
Hvad med undertekster?

Forstår udemærket det fænomen der hedder ejerglæde, men har svært ved at se at det skal overskygge selve brugen af produktet. Du køber og ejer det bedste, men udnytter det ikke fuldt ud.

En rigtig interessant diskussion, som jeg mener er værd at bruge plads og tid på.



Som nævnt genere mit zoom mig slet ikke.

Og når jeg køber det bedste passer jeg også rigtigt godt på det, udfra mine vurderinger. Og er nu ganske tilfreds med mit udbyttet af mit grej.

Måske skulle du så selv oprette en tråd om emnet. Jeg oprettede som bekendt ikke tråden for at diskuttere zoom, men pga. et evt. kommende TX-HZ1800 OLED TV - og det interessere ingen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Folk, og det inkluderer Mr. John Hother, må 1000% sikkert selv bestemme, men man kan vel godt spørge ind til tankerne bag?! 

Jeg er meget forundret over at man gider se TV med zoom, hvilket medfører at man mister mellen 15-20% af billedet. Det smadrer jo fuldstændigt oplevelsen, og kan give meningsforstyrrende oplevelser. At man også forsøger at undgå film med sorte bjælker ( ca 95% af de film jeg ser), gør jo nærmest produktet ubrugeligt.

Det mener jeg er OK at spørge ind til! Jeg kalder ikke Hother hverken fanatisk eller en original, men spurgte blot ind til rationalet bag handlingerne. Derfor nævner jeg at det måske ville give mere mening med en skærmteknologi, der helt sikkert og beviseligt er mindre udsat for "burn in", nemlig LCD.

Det er vel stadig et debat forum?! 

Burn In kan forekomme på OLED, men er stadig mit valg.

Edit: stavning! Wink



Jeg forstår egentlig ikke at du spørger. Langt hovedparten af de burn-in som forekommer, er genereret af TV kanal logoer, og bannere som man kan se. på f.eks, TV News. 

Jeg ser typisk 3 TV kanaler, nemlig DR1, TV 2 og National Geographic. Skulle mit TV typisk belastes med de 3 TV logoer, så vil jeg formentlig være stjernesikker på burn-in eller andet, eftersom pixels vil blive ældet i de 3 logo områder.

Zoom på TV kanaler genere mig ikke - overhovedet.

Jeg ser da også ind i mellem film med bjælker, men ikke ofte. De film som jeg ser er mest natur film, og her er ingen bjælker. Jeg er ikke så meget mere til tju-bang film mere. Kommer nok med alderen.

Jeg har sgu lidt svært ved at se hvorfor i alverden min zoom af TV kanaler kan fylde nu 3 sider i tråden. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg zoomer. Jeg skrev oven i købet om mit zoom i min tråd om netop mit FZ950E.

Jeg vælger også fortsat OLED.

Måske nogen af jer bør kaste jer over andre emner, dette kan næppe optage jer så meget.


Der er åbentbart mange der undrer sig over hvorfor du vælger at købe et produkt du føler ikke kan klare normalt dagligdags brug
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 20:18
Kender nogen med ny bil som holder i det fjerneste hjøre af bilka for at undgå buler. Er det pga et dårligt produkt eller burde de købe en kampvogn og være fri for bekymringer på p-pladsen :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu