recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal på 11229h mere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal på 11229h mere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smurf47 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smurf47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet signal på 11229h mere?
    Sendt: 06-September-2013 kl. 22:13
Jeg har en ældre parabol forbundet til en combiner og så går kablet til mit Samsung tv med indbygget dvb-s modtager.
Det har til dato virket perfekt, men i dag virkede min Discovery ikke. Intet eller dårligt signal siger fjernsynet. Jeg går ind i menuen og kan se at jeg ikke har noget signal på 11229h hvor kanalen ligger? Alle andre kanaler jeg har prøvet virker som de skal.
Nu er spørgsmålet så bare hvor fejlen ligger? Er det lnb hovet der er stået af, eller kan fejlen ligge andre steder?

Kort sagt hvordan fejlsøger jeg på problemet?

På forhånd tak
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 23:38

Hej Smurf47.

Når du skriver 'forbundet til en combiner' gætter jeg på, at du har ET LNB forbundet til 2 DVB-S modtagere?

Det er ikke en 'standard' måde at forbinde det på, men det er normalt muligt hvis man på begge DVB-S modtagere
har valgt det samme område.

Når du har valgt en kanal på en af dine DVB-S modtagere sendes besked til LNB om at det er de høje eller lave frekvenser og om den er Vertikal eller Horisontalt polariseret. Det gøres ved at sende eller ikke at sende en 22 KHz tone samt at sende ca 14 Volt eller ca 18 volt ud til LNB'et.

Hvis man på den anden modtager f.eks. har valgt en høj frekvens vil den sende en 22 Khz tone til LNB'et Og dette valg vil så gælde for begge DVB-S modtagere. Og SÅ vil man ikke kunne modtage den lave frekvens 11229 på dit Samsung TV.

Jeg har i øjeblikket ikke selv en parabol der peger mod 0,8 Vest, så jeg kan ikke sige om der i øjeblikket er signal fra Discovery. Men det er der måske andre der kan?

Hilsen Carsten.

Men jeg er i tvivl om du skulle have flere LNB'er forbundet til dit Samsung TV, og det du beskriver som en combiner, så er det jeg kalder for en DISEqC switch?

Redigeret af csell - 06-September-2013 kl. 23:48
Til top
smurf47 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smurf47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 08:01
Combineren gør at jeg kan tage kablet fra lnb hovedet og det fra min alm. Antenne og trække signalere sammen i et kabel. Dvs. At jeg kun har et kabel ned fra loftet med både signal fra alm. Antenne og fra parabol. Jeg har kun en modtager.
Da det ikke virkede ringede jeg straks til min far som bor i nærheden. Han har også parabol med canal digital pakke og han kunne fint se kanalen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 08:29

Hej Smurf47.

Som jeg læser din første post, er det noget der har virket i et stykke tid.

Jeg ser umiddelbart 3 mulige fejlkilder:

Det kan være combineren, du kan prøve at køre satellit kablet uden om.
Det kan evt. gøres ved at montere et F-mellemstykke ( F-hun til F-hun ) i stedet for combineren.

Det kan være kabel fejl. evt fugt i et af F-stikkene.
Prøv at skifte alle 4 F-stik i kablerne til parabolen.

Til sidst kan det være LNB'et
Det er nok det dyreste.
Så er der nok ikke andet at gøre end at købe et nyt.

Carsten.

Redigeret af csell - 07-September-2013 kl. 08:32
Til top
smurf47 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smurf47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 10:35
Jeg var ude i skuret og lede lidt i gemmerne og fik fundet et helt nyt lnb hoved.
Jeg ville så lige prøve en sidste gang inden jeg gik på taget og nu virker det igen?

Det kan godt tænkes at der er fugt i stikket på lnb hovedet. Jeg prøver lige at gå op på taget og se på det en af dagene. Jeg havde eller prøvet alt i aftes. Og det var slukket og tændt rigtig mange gange.
Jeg har ikke haft rodet med nogle af ledningerne og der er ret tørt på loftet.
Hilsen Ulrik
Til top
smurf47 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smurf47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 16:18
Nu var der intet signal igen, så jeg var en tur på taget. Det var tone switchen eller hvad sådan en hedder. Den der samler signalet fra de 2 hoveder så der kun går et kabel ned. Nu er kablet sat på det hoved vi bruger og direkte ned og alt virker igen.
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af smurf47 smurf47 skrev:

Nu var der intet signal igen, så jeg var en tur på taget. Det var tone switchen eller hvad sådan en hedder. Den der samler signalet fra de 2 hoveder så der kun går et kabel ned. Nu er kablet sat på det hoved vi bruger og direkte ned og alt virker igen.

Det hedder en DiSEqC switch. Men super at du har fundet problemet Thumbs Up
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 17:58
Hej Smurf47.

Jeg er ikke sikker på hvor mange LNB du har?

Men jeg bruger selv sådan en DiSEqC switch med antenne indgang på den ene modtager i sommerhuset. Den koster 4,01€ + forsendelse.

Den findes i to udgaver alt efter hvor den sidder i systemet. Jeg bruger den i Position udgaven.

Jeg ved ikke om det var noget?

Hilsen Carsten.

Til top
smurf47 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smurf47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 17:05
Den ser smart ud, men pt har jeg kun brug for 1 hoved, så det virker fint som det er nu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu