recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal VIASAT - Hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal VIASAT - Hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet signal VIASAT - Hjælp!
    Sendt: 01-Juli-2015 kl. 20:22
Hej,

Jeg har ikke haft signal en måned på min HD boks leveret gennem VIASAT. Jeg har forsøgt at genstarter boksen og gendanne fabriksindstillinger og forsøge at starte den op på ny. Det hjælper ikke. Når jeg kommer til signaltesten står der "tuner låst på signal: Nej". Jeg har 0 % signalstyrke og 0 % signalkvalitet.

Jeg har ud over ovenstående købt nyt F-stik som ikke har hjulpet. Jeg har tilmed fået tilsendt nyt parabolhoved som er påsat. Det hjælper heller ikke.

Hvad kan der være galt? Dialogen med VIASAT er sååååååå langsommelig så håber nogle her fra kan hjælpe.

Vh.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 20:29

Er parabolen korrekt indstillet.? Det tyder jo ikke på at den er, siden du får den meddelse at modtageren ikke er låst på signal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 20:34
Pas - Jeg har forsøgt at køre parabolhovedet fra side til side og op og ned for at se om den fanger noget, uden held.

Eller det er måske ikke det du mener med korrekt indstillet?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 20:43

Det er totalt ligegyldigt, hvis det ikke sidder nøjagtigt hvor det skal, og og det hele ikke er justeret korrekt ind inden for få grader, da der jo modtages fra en afstand på 36000 Km.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Pas - Jeg har forsøgt at køre parabolhovedet fra side til side og op og ned for at se om den fanger noget, uden held.

Eller det er måske ikke det du mener med korrekt indstillet?



Forskel på billede og intet billede, er i omegnen af 2 mm. Så hvis du tæsker parabolen rundt, så får du aldrig et signal. Kompasretning og elevation skal være meget nøjagtigt indstillet.
              

Redigeret af JeTex - 02-Juli-2015 kl. 19:57
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 21:18

Ligeledes som skrevet, hovedet skal sidde precist og i den rigtige vinkel, og armen skal også sidde rigtigt.
Det er nemmere med en af de flade, der er der kun retning, elevation og Skew at tage hensyn til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 00:13
Har tidligere brugt megen tid på at rode med indstilling af parabol, men er kommet frem til at den tudse som parabolmanden, med sit professionelle måleudstyr på få minutter får indstillet alt korrekt, er givet godt ud. Han har desuden værktøjet til at montere dine F stik så de er 100% vandtætte og derved ikke giver problemer i mange år fremover. Så min anbefaling en Proff!!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu