recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - In-wall stereo setup til film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

In-wall stereo setup til film.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: In-wall stereo setup til film.
    Sendt: 24-April-2013 kl. 15:11
Jeg står over for at skulle renovere min stue og mit køkken i sommerferien, og i den forbindelse vil jeg gerne have lidt styr på lyden. Jeg forventer at indbygge højtalere i loftet til køkkenet og i stuen ved spisepaldsen. Min problematik opstår når vi kommer til stue-alteret, da jeg i mange år ikke har haft surround ved tvet. Jeg kan ikke beslutte mig for om jeg bør installere surround, eller om jeg skal "nøjes" med stereo.

Grunden til at jeg er i tvivl er naturligvis omkostninger, og det faktum at jeg ikke helt ved om jeg får det brugt nok til at godtgøre investeringen.

Er der nogen som har erfaring med, eller en mening om, hvorvidt det er muligt at få tilstrækkelig lyd ud af et stereo setup til film. Jeg snakker naturligvis 2.1..

Alt input er velkommen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 16:36
Naturligvis 2.1, hvorfor det?
Hvorfor ikke bare 2.0 med ordentlige højttalere, så der er ordentlig sammenhæng i lyden?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 17:08
Forventede ikke at fronterne ville kunne levere det punch som en bas kan. Højtalerne jeg har kigget på er i 5-7k klassen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 17:16

Hvor meget lavfrekvens der kan leveres komme jo an på hvor langt ned de kan spille, samt hvor meget LF der er i det der spilles, ligeledes så er der også Reciverens evner der spille ind.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 17:50
De fleste subwoofere er beregnet til film og giver ikke den bedste bas til musik. Subwoofere til musik er noget dyrere, tænk på at der næsten ingen musik findes hvor der er bass under 80- 100 Hz. Som regel skal du ud i moderne syntetisk bas og syntesizere.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 18:04

Nu gik spørgsmålet om et Stereo Setup uden SW, som også kan klare en fin flimlyd, hvor der jo ofte er en del LFE.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Forventede ikke at fronterne ville kunne levere det punch som en bas kan. Højtalerne jeg har kigget på er i 5-7k klassen.

Jeg har sat et sæt DLS R66 op hjemme i stuen - jeg savner ikke en sub, til gengæld er de ret gode til musik!

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nu gik spørgsmålet om et Stereo Setup uden SW, som også kan klare en fin flimlyd, hvor der jo ofte er en del LFE.

Og LFE kan routes ud i fronterne.

Klaus
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:20

Ja da, men så skal de også kunne håndtere det, ved at kunne gå godt ned i frekvens.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:22
Det lyder til at jeg skal have lyttet til lidt flere højtalere og kigget specs inden jeg køber noget nyt.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:33

Lytte, nok mere end at kigge. Tag noget lyd med som du VED har meget dybe toner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:35
Yes. Plejer at lytte med filmlyd på anlægget.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu