recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IOS 9.3 kortere batteritid på iPad Air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IOS 9.3 kortere batteritid på iPad Air

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

DIn iPad 2 ladede du også hele natten.....

Klaus

Den holder altså ikke længere tid fordi den er tilsluttet lader hele natten. Når den når 100% slår den fra. Jeg har stadigvæk ikke fået et kvalificeret svar på hvorfor iPad Air har kortere batteritid end en iPad2
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan hver femte min. Jeg får slet ingen advisering hvis det slås fra.


På min iPad har jeg mail app'en til at kigge efter mail hver halve time. Det sættes op i indstillinger -> konti.

Den tjekker så fire mailkonti.



Klaus

Min står på "Hent", den er slet ikke aktiv før app'en åbnes
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 19:18
De burde være næsten ens.

Men air har vel større cpu og derved mere strømforbrug.

Har selv en air 2. Og den lades hver nat sammen med iphone. Ellers klarer de ikke en hel dag.

Bruger dog ikke apple ladere. Men en universal usb lader med flere udtag.   Har faktisk aldrig pakket de orginale ud
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 19:20
Hansie@ Det lyder mest sandsynligt. Og det gælder også min iPhone 6S ift min iPhone 4S
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:


 
 

Når det gælder lithium-ion-batterier er det ikke nødvendigt at lade batteriet køre helt fladt, før man oplader det igen – faktisk kan det være skadeligt for et litium-ion-batteri at aflade det fuldstændigt, fortæller Maciej Swierczynski fra Aalborg Universitet.

»Det er bedre at undgå at aflade et lithium-ion-batteri fuldstændigt, for det forkorter batteriets levetid. Det er heller ikke en god ide at oplade batteriet fuldstændigt – det bedste er at holde batteriet omkring 30-80 procent opladet. Så forlænger man batteriets levetid,« siger Maciej Swierczynski.



Og lige nedenunder i selvsamme artikel står der:
"Spørger man Bjarne Johnsen, som rådgiver om batterier ved den selvejende forskningsinstitution Teknologisk Institut, mener han dog ikke, at man bør bekymre sig alt for meget om at oplade sit lithium-ion-batteri fuldstændigt.

»De erfaringer, vi har på Teknologisk Institut siger, at det kun har en lille effekt på batteriets levetid, om man oplader batteriet fuldstændigt eller ej. Vi ser en lille positiv effekt, men det er ikke besværet værd, da man så skal overvåge opladningen for at afbryde den ved 80 procent eller 90 procent ladestand.«

»Selv lader jeg altid min mobil og min PC helt op, så jeg har maksimal tid på batteriet,« siger seniorkonsulent Bjarne Johnsen fra Teknologisk Institut."

Klaus

Der er da ikke noget i dit citat der underbygger din påstand om, at man ikke må sjatlade. Der står jo bare, at den ikke tager skade af at blive ladet helt op?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Der er da ikke noget i dit citat der underbygger din påstand om, at man ikke må sjatlade. Der står jo bare, at den ikke tager skade af at blive ladet helt op?


Det var heller ikke det jeg ment. Min holdning er at så længe man ikke starter dagen ud med 100%, så er det da klart at man føler man har behov for at klatlade hele dagen og at den ikke holder strøm så længe.

Jeg har selv en iPad Retina (1. Generation med lightning stik), den holder mindst lige så godt som min gamle iPad 2 gjorde, hvis ikke længere.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 21:51
Hvem siger jeg ikke starter dagen ud med 100%
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 23:30
Ingen skriver at du ikke starter med 100%

Men når du ikke lader om natten kunne man måske tro at den ikke var helt ladet op.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 23:53
Hvor meget forringet snakker vi? Har du data på det, eller er det bare en "gut feeling"?

Bedste bud til en løsning ville være at lave en restore, så er du da sikker på at softwaren er som den skal være.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 23:55
Jeg sætter den til at lade når jeg ikke bruger den. Og om aftenen ses der jo film eller TV, og så når den de 100% inden dagen er omme.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De burde være næsten ens.

Men air har vel større cpu og derved mere strømforbrug.

Har selv en air 2. Og den lades hver nat sammen med iphone. Ellers klarer de ikke en hel dag.
 

Hurtigere CPU betyder ikke nødvendigvis større strømforbrug :) Når det kommer til den slags CPU'er, så handler gamet om ydelse per watt. Så de nyere CPU'er er hurtigere i kraft af at de er mere effektive, og skulle derfor gerne som det mindste holde status quo i forhold til strømforbrug. Batteriteknologien rykker sig jo ikke rigtig nogen steder, så det er bare andre punkter at der er længere levetid at hente :)
Som eksempel er der den nye iPhone SE, samme skærm og størrelse som en iPhone5s, svagt større batteri (100mah mere), men er ratet til 14 timers taletid kontra 10 på 5S.


Redigeret af TobiasKM - 05-April-2016 kl. 00:02
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 06:13
Helt enig at større cpu ikke altid betyder større strømforbrug.

Men det var for at komme med bud.

Oplever ikke forskeld på strømforbruget på huset ipad efter updaten.    
Men de bruges heller ikke lige så meget som Kampus gør, plus jeg lader hver nat..   Så jeg altid har til en dag
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu