|
IP Camera fra internettet |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Kand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2014 Sted: Arhus Status: Offline Point: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du kunne også gå efter en brugt Synology NAS og installer den gratis ipcam software der findes der til. Så synology DS cam app på telefon. Så har du en sikker forbindelse (https) og optagelser ligger lokalt.
Det er nemt at sætte op og kræver ikke fast ip eller besværlig vpn.
|
||
![]() |
||
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
|
Tak for dit svar. God pointe med nr. 1. Det var jeg ikke opmærksom på. Jeg må igang med at undersøge hvilken løsning jeg kan bruge. Til at starte med vil jeg godt lige spørge om hvordan finder jeg ud af, om mit kamera kan arbejde med indbygget sikkerhedscertifikat? Kan jeg google PIVPN på nettet og finde relevante guides? Eller har du en ved hånden du har brugt? |
||
![]() |
||
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
|
Den løsning kender jeg ikke. Men skal alligevel bruge VPN til denne løsning?
|
||
![]() |
||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
|
Prøv at søge på SSL og så dit kamera, evt. Let's encrypt og så dit kamera. Der er rigeligt med guides på nettet af pivpn
|
||
BaaaaaH
|
||
![]() |
||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
|
Denne løsning svarer lidt til mit eksempel nr 1 fra før, dvs Synology skaber forbindelse til en server på nettet, og den server forbinder du så til via din telefon. Her kræver det ikke port forward eller VPN. Og er oftest den mest sikre løsning. 2 ting du skal være opmærksom på. 1. Kamera licenser til Synology kan være lidt pebrede. 2. Sikkerheden og forbindelsen skabes via Synology cloud (quick connect hedder det vidst) Så sikkerheden bestemmes af Synology og din adgangskode, og hvis deres servere går ned eller vedligeholdes, så kan du ikke komme ind på dit kamera. I alle tilfælde er der et kompromis, men har du overvejet cloud løsninger som blink, Arto osv? Redigeret af Blank - 10-Januar-2019 kl. 19:00 |
||
BaaaaaH
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |