recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP Client Status?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP Client Status?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP Client Status?
    Sendt: 29-Juni-2013 kl. 09:18
Efter lang tid med udmærket funktion på alle mine tre zaptorer har jeg i en periode haft store problemer med den ene boks, som går i sort efter genstart, og som derefter ikke starter op før der er gået et par dage. Gentagne besøg med boksen hos Stofa Aalborg har ikke hjulpet; jeg får at vide, at der ikke er noget i vejen, og at boksen i øvrigt ikke kan byttes til en ny længere - heller ikke hvis den er defekt.
Når den så endelig starter, virker smart-tv-funktionerne ikke (det gælder kun hovedboksen, der er kablet - de andre to bokse med trådløs er som regel ok, omend heller ikke helt stabile).
Under IP Client Status står der næsten konstant 'Waiting for Smartcard', og boksen genstarter ofte uden varsel - uden at finde smartcardet. Funktionerne kan undertiden vende tilbage i kortere eller længere sekvenser, for straks efter at forsvinde igen.
Alt i alt får jeg ikke hvad jeg betaler for! 
Kablingen er udført af en stofatekniker og har fungeret upåklageligt i lang tid.

Har nogen i forummet været ude for lignende problemer, og er de blevet løst?

Karsten

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 05:46
Når du nu har flere bokse, så prøv at bytte rundt på dem, og se om problemet følger boksen.
Byt også smartcards rundt.
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 10:18
Boksen kan vel være i stykker. Og er den købt og over 2 år gammel er Stofa jo ikke forpligtet til at ombytte. At de så til tider strækker sig ud over dette er noget andet, men ikke noget man har krav på.

Når du skriver at de andre heller ikke er helt stabile kunne det dog tyde på noget med signalkvaliteten enten af tv signalet eller af netværket ( kan både være dit interne og Stofa bæreliknjen). Et råd vil være at få en tekniker ud og måle det hele igennem. Vær dog opmærksom på, at hvis fejlen ikke er Stofas koster til timers.
mvh

Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu