recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP Range DB net
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIP Range DB net

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: IP Range DB net
    Sendt: 21-September-2009 kl. 13:10

Hej

Jeg har lige fået installeret Fiber og bestilt Viasat DK-pakken fra Dansk Bredbånd igennem SEAS-NVE. Jeg kunne godt tænke mig at få det ind i min HTPC, derfor vil jeg høre om nogen har en liste over et IP-range, hvor jeg kan fange kanalerne?

/Cklausman

Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 08:05

Efter at have forsøgt mig med at overvåge netværkstrafikken via bridged network i Windows er jeg kommet frem til følgende:

UDP trafik i segmentet: 233.136.7.x på port 5501

Dog har jeg den udfordring at jeg ikke kan se noget, når jeg forsøger at åbne i VLC. Jeg har også forsøgt at scanne via ProgDVB, men den finder heller ikke noget.
Hvad kan jeg have gjort forkert?

Jeg har ændret MAC-adressen på mit netkort, til at være den samme som min boks. Mac-adressen er ændret ved at indtaste værdien i den property der hedder Network address, jeg formoder at dette er korrekt?
Jeg anvender Win7 RTM, såfremt det skulle have nogen betydning.
Til at scanne netværkstrafikken har jeg anvendt en trial af programmet CommView.
Det skal siges at kortvarigt ændres porten på IP-adressen, som modtager tv-signalet til 5700 og 22222 iflølge Commview, det er højst i et sekund at den lige skifter port, for derefter at vende tilbage til 5501.

Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 09:07

cklausman:

nej..det er ikke den rigtige måde at "spoofe" din macadresse!

Prøv at kigge her: http://www.klcconsulting.net/smac/

/mvh

Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 08:04

Jeg hentede ovenstående program, og den Mac adresse som netkortet har er den jeg har angivet via Network address igennem device manageren og properties, så det havde desværre ikke den håbede effekt.

/Cklausman

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 09:00
Måske er det krypteret?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:38
Ja, det kunne man godt tro! Men ud fra hvordan andre har prøvet ved at læse rundt i diverse indlæg her på siden, burde man så ikke få en besked om at signalet er "Scrambled"?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:25
Du behøver ikke noget specielt program til at spoofe din
macadresse. Det skal virke som du har gjort det i første
omgang.
VLC kender ikke noget til scramblede signaler, så du vil
ikke få nogen besked hvis det er den du tester med.
Men en dansk kanal så som DR1 er vel ikke scrambled, så
den burde vel virke? Eller er den?
Bruger du følgende til at åbne den i VLC:
1. Vælg Åben netværksstream
2. Protocol UDP
3. Adresse: 233.136.7.x
4. Port 5501 ?
/Peter
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:56

Hej Peter

Ja, jeg forsøgt ovenstående, dog kun med tv2, men den burde vel ikke være sramblet? Skal siges at jeg som nævnt har viasats DK-pakke. Jeg ved at Viasat anvender NDS kryptering i forbindelse med dvb-s. Hvis signalet er krypteret, burde man så ikke have et smartcard i boksen? - jeg har ikke modtaget noget programkort fra dem. Kan de kryptere signalet fra centralt hold, måske?



Redigeret af cklausman - 07-Oktober-2009 kl. 09:57
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 10:33

Hvorfor skulle DR1 og TV2 ikke være kodet ?

Det er jo ikke fiberselskabernes hensigt, at man skal hente deres kanaler uden at bruge(læs : leje) en eller flere bokse.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hvorfor skulle DR1 og TV2 ikke være kodet ?

Det er jo ikke fiberselskabernes hensigt, at man skal hente deres kanaler uden at bruge(læs : leje) en eller flere bokse.

DR1 og TV2 kan vel endnu modtages FTA (via Master), og nu da Fladskærmene efterhånden leveres så Fremtidssikrede at man kan modtage DVB-C (hvis dette ellers er u-kodet).

Og eller hvormange er det ligesom der lejer boksene eller køber samme, for se de evt. kodede kanaler.

Uforståeligt, måske?  Men de som har 5 eller flere Tv i en husstand, vil samme ofre dekoder til dem alle, og til en megahøj pris ialt. Jeg tvivler 

Jeg har ikke noget af det dyre, men det er vel de færreste som vil acceptere mere end 1 stk HD Dekoder i samme HJEM!  Der være en årsag til YouSee giver digitale SD kanaler F R I!



Redigeret af moho - 08-Oktober-2009 kl. 14:19
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hvorfor skulle DR1 og TV2 ikke være kodet ?

Det er jo ikke fiberselskabernes hensigt, at man skal hente deres kanaler uden at bruge(læs : leje) en eller flere bokse.

DR1 og TV2 kan vel endnu modtages FTA (via Master), og nu da Fladskærmene efterhånden leveres så Fremtidssikrede at man kan modtage DVB-C (hvis dette ellers er u-kodet).

Og eller hvormange er det ligesom der lejer boksene eller køber samme, for se de evt. kodede kanaler.

Uforståeligt, måske?  Men de som har 5 eller flere Tv i en husstand, vil samme ofre dekoder til dem alle, og til en megahøj pris ialt. Jeg tvivler 

Jeg har ikke noget af det dyre, men det er vel de færreste som vil acceptere mere end 1 stk HD Dekoder i samme HJEM!  Der være en årsag til YouSee giver digitale SD kanaler F R I!

Essensen i denne tråd handler jo om DVB-IPTV trafikken mellem Fiberboksen, og en tvboks.

Hvis fiberselskabet i forvejen er tvunget af udbyderne til at kryptere data, kan de jo også lige så godt gøre det på alle kanaler.

At tendensen lige nu peger i retningen af frit digitalt spejl over hele linien, har jo som sådan ikke noget med kontekst at gøre ;-)

 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu