recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP TV fra Bolignet Århus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIP TV fra Bolignet Århus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Askeprins Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: IP TV fra Bolignet Århus
    Sendt: 05-Februar-2011 kl. 12:07
Hej Alle.
 
Jeg har lige fået noget IP TV fra Bolignet Århus, hvor jeg har modtaget noget udstyr til dette, en motorola VIP1510.
 
En ikke særlig spændende boks af udsende og har kun scart og s-video udgang.. ikke noget jeg har lyst til at tilslutte mig 50" plasma via...
 
Mit spørgsmål lyder så på om det er muligt selv at anskaffe sig en anden boks som man kan bruge til dette.. altså om der er en standart for IP TV bokse, så jeg blot kan bruge en anden udbyders bokse hvor der er bedre tilslutningsmuligheder..
 
Ville det f.eks. være muligt at tilslutte en TDC TV boks, hvis jeg vel at mærke kunne fremsskaffe sådan en?
 
 
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 13:29
Desværre, IPTV udbyderne i Danmark har ikke aftalt en fælles måde at levere IPTV på.

Hvis du har fået en Motorola 1510, så må det være DBnet, du har den fra, de er vist den eneste udbyder der stadig sender den ud til kunderne. Den har været "end of sale" hos Motorola i et godt stykke tid nu. Den er en smule hurtigere end 1910'eren og har et bedre analog billede. Spørg efter en vip1910/1903/1003/1963(hdd) for at få HDMI, hold dig fra vip1960,sløv og larmer, og er lige så stor som en VHS.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:48
Prøv evt. at kiggepå  tråden om IPTV på computeren.
 
Det kunne tænkes det måske var muligt at anvende et mediacenter til formålet og dermed få et ordentlig bruger-interface...
 
Det forudsætter at kanalerne sendes ukrybteret...
Noget med at hver kanal har sin egen multticast adresse..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu