recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad 3, DHCP, tildeling af adresse = trouble
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad 3, DHCP, tildeling af adresse = trouble

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad 3, DHCP, tildeling af adresse = trouble
    Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:08
Har fået tildelt en iPad 3 af mit arbejde, som jeg har problemer med, at få koblet på mit hjemmenetværk. Jeg har en D-Link DIR-685. Jeg benytter DHCP og har sørget for, at der er ledige pladser i DHCP range. Når iPad'en søger, finder den mit netværk, men den kan ikke hente en IP adresse. IP adressen bliver sat til en 169. adresse, hvilket antyder, at den ikke kan hente en korrekt IP adresse fra routeren. Jeg har endnu ikke fundet en løsning, trods mange timers læsning på nettet. Der er flere som har samme problemer, men der har ikke været en konkret gennemgående løsning i mellem det jeg har læst. Jeg har ikke problemer med mine andre enheder. Hvis jeg går ind og angiver en fast IP adresse på iPad'en, fungerer den fint, men idéen er at den bare skal kunne logge på.

Any thougts?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 23:54
Sikker på at du ikke har sat restriktioner op i din router?
Eksempelvis filter på Mac adresser.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 23:57
Der er ingen filtre sat op på mac adresser. Har kun tildelt faste IP adresser til mit andet udstyr. Men DHCP range strækker sig ud over disse.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 11:45
Hvilken synger maske bruger du?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 12:25
Subnet. Skulle der stå
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Subnet. Skulle der stå

192.168.0.x
255.255.255.0
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 13:05
Hmm. Sært.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Der er ingen filtre sat op på mac adresser. Har kun tildelt faste IP adresser til mit andet udstyr. Men DHCP range strækker sig ud over disse.

Prøv først at begrænse DHCP range til et område, hvor du ikke lægger faste IP adresser.

Har du mere end en router i dit netværk?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Prøv først at begrænse DHCP range til et område, hvor du ikke lægger faste IP adresser.

Har du mere end en router i dit netværk?

Det virkede at sætte range uden for faste IP adresser. Har jeg misforstået hvordan DHCP skal bruges? Skal DHCP range ikke indeholde fastlagte IP adresser?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 00:07
Nej, så risikerer du at dhcp serveren tildeler et stykke udstyr enig adresse, som du manuelt har sat op på et andet stykke udstyr.

Dhcp serverens adresseområde må kun bruges af udstyr der får tildelt ip adresse af dhcp serveren.
Udstyrede fast ip skal være udenfor servernes range.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, så risikerer du at dhcp serveren tildeler et stykke udstyr enig adresse, som du manuelt har sat op på et andet stykke udstyr.

Dhcp serverens adresseområde må kun bruges af udstyr der får tildelt ip adresse af dhcp serveren.
Udstyrede fast ip skal være udenfor servernes range.

Klaus

Jamen, så havde jeg misforstået det. Super. Så har jeg en lille opgave til søndag, med lige at få styr på det LOL

Tak for hjælpen alle
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu