|
iPad 3, DHCP, tildeling af adresse = trouble |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:08 |
|
Har fået tildelt en iPad 3 af mit arbejde, som jeg har problemer
med, at få koblet på mit hjemmenetværk. Jeg har en D-Link DIR-685. Jeg
benytter DHCP og har sørget for, at der er ledige pladser i DHCP range.
Når iPad'en søger, finder den mit netværk, men den kan ikke hente en IP
adresse. IP adressen bliver sat til en 169. adresse, hvilket antyder, at
den ikke kan hente en korrekt IP adresse fra routeren. Jeg har endnu
ikke fundet en løsning, trods mange timers læsning på nettet. Der er
flere som har samme problemer, men der har ikke været en konkret
gennemgående løsning i mellem det jeg har læst. Jeg har ikke problemer
med mine andre enheder. Hvis jeg går ind og angiver en fast IP adresse
på iPad'en, fungerer den fint, men idéen er at den bare skal kunne logge
på.
Any thougts? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sikker på at du ikke har sat restriktioner op i din router?
Eksempelvis filter på Mac adresser....... Klaus |
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
Der er ingen filtre sat op på mac adresser. Har kun tildelt faste IP adresser til mit andet udstyr. Men DHCP range strækker sig ud over disse.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Hvilken synger maske bruger du?
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Subnet. Skulle der stå
|
||
![]() |
||
|
192.168.0.x 255.255.255.0 |
||
![]() |
||
|
Hmm. Sært.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Prøv først at begrænse DHCP range til et område, hvor du ikke lægger faste IP adresser. Har du mere end en router i dit netværk?
|
||
![]() |
||
|
Det virkede at sætte range uden for faste IP adresser. Har jeg misforstået hvordan DHCP skal bruges? Skal DHCP range ikke indeholde fastlagte IP adresser? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
|
Nej, så risikerer du at dhcp serveren tildeler et stykke udstyr enig adresse, som du manuelt har sat op på et andet stykke udstyr.
Dhcp serverens adresseområde må kun bruges af udstyr der får tildelt ip adresse af dhcp serveren. Udstyrede fast ip skal være udenfor servernes range. Klaus |
||
![]() |
||
|
Jamen, så havde jeg misforstået det. Super. Så har jeg en lille opgave til søndag, med lige at få styr på det ![]() Tak for hjælpen alle |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |