recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad i bilen + børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad i bilen + børn

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad i bilen + børn
    Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:46
Skifter mine Nextbase Click9 til et par iPads til børnene (3-4-6 år), der skal bruges til film og spil når turen går sydpå til sommer.

Der er flere forskellige lækre monteringsløsninger fra Nextbase, Vogels RingO, Brodit etc. Men starter nok ud med en billig løsning fra Griffen Cinemaset (17 pund).

Vælger 3 sæt Nokia BH-501 Bluettoth headsets (nogen der ved om de kan "parres" til 2 forskellige iPads?)

MEN

1. Hvilken App skal jeg vælge der er let for børnene at vælge film med?

- Er der noget XBMC, Boxee etc. med cover art - så de blot trykker på et billede af "Bamse & snupsedyret" etc?

2. Og hvad kan anbefales af eksterne usb/wifi bokse hvis de 16GB ikke skulle række pr. iPad?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:11
Lytter lige med.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:26
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:54
Jeg har købt goflex satteliten og den virker fint på flere ipads, eneste man skal huske er hvis man bruger den hjemme laver der sit eget wifi som jo ikke har adgang til bredbåndet da man jo kun kan have fat i 1 wifi netværk af gangen (jeg har siddet og undret mig over manglene internet et par gange ;)

Jeg har ikke købt beslag, børnene sidder fint med den alligevel i hånden, og kan de ikke holde den skulle de måske lave noget andet ;)
Mvh

René
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:29
Tak for input.

Nogen erfaringer med BT stereo headset - kan man parre fx. 3 headset til de 2 ipads. Altså 2 headset til iPad #1 og 1 headset til iPad #2.

Kunne forestille mig de alle 3 sæt ville slås om lyden fra den ene iPad
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:56
Har smidt et par af disse i min Peugeot 308SW: http://toucoul.com/products/coulvue-headrest-car-mount og suppleret dem med et par børneheadset fra Amazon: http://www.amazon.co.uk/Groov-Kids-Streetz-Style-Headphones/dp/B0047T6WKC/ref=pd_bxgy_ce_img_b

Som videoafspiller benytter jeg den indbyggede video afspiller .. fungerer glimrende og viser filmene med covers, hvis man har tilføjet cover på de enkelte film. Der findes vist værktøjer til det, men jeg har bare gjort det manuelt i iTunes.
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 07:25
Tak for links.

Jeg vil ikke have med kablede hovedtlf. igen, det har vi prøvet et par gange og når de mosler ind og ud af bilen så bliver de hurtigt viklet ind i ledningerne og de hænger og dingler etc.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 10:26

Kan egentlig også være lidt irriterende og jeg har derfor bestilt 2 sæt Jabra Halo 2 headset :-)

Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:49
Hvordan oplader man goflex satteliten i bilen? Eller oplades den kun ifbm pauser?
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Kan egentlig også være lidt irriterende og jeg har derfor bestilt 2 sæt Jabra Halo 2 headset :-)

Kan de så køre på 2 forskellige sekvenser så de ikke kun snupper lyden fra den ene iPad?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:53
Det er bestemt min formodning, da de benytter Bluetooth og dermed parres med en specifik enhed.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:22
Goflexen kan både lades hjemme og i bilen, der står den kan holde strøm i 6 timer, der har vi dog ikke prøvet endnu
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu