recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad / Iphone / Ipod & Wimp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad / Iphone / Ipod & Wimp.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Emne: Ipad / Iphone / Ipod & Wimp.
    Sendt: 08-Marts-2011 kl. 10:19

jeg har pt en Squeezebox Touch, Iphone 4 ( ipeng ) løsning..

har nu investeret i en Ipad som jeg vil bruge som remote ( istedet for Iphone ) til at styre musikken som bliver streamet fra Wimp, og har så lidt spørgsmål..

har set man kan få en dock til sit Apple udstyr med den obligatoriske Apple udgang og har samtidig set at man kan få en Apple / HDMI adaptor og overvejer derfor at købe en dock og en Ipod Touch og kører direkte fra Ipod / Dock ned i anlægget via HDMI ( ved hjælp af adaptoren ) og "skærer" Squeezeboxen ud af systemet.

da jeg i forvejen kører digital fra min Squeezebox til receiveren via Coax burde det vel ikke ændre lyden da COAX og HDMI jo begge er digitalt...

kan Ipod Touch, Iphone 4 og Ipad arbejde sammen via mit hjemme netværk så hva enten jeg bruger den ene eller den anden til at vælge musikken så bliver alle 3 "synkroniseret"..?

i grove træk vil det fungere uden min Squeezebox Touch eller bliver det noget hø..??

på forhånd tak for hjælpen.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 10:47
Du kan vel ikke køre iPeng uden at have noget at forbinde til? Eller påtænker du blot, at lægge al musikken på din iPad og så føre lyden ud derfra?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 11:13

jeg ville droppe Ipeng...

jeg streamer musikken fra Wimp... men tror løsningen er at smide et Apple tv til min receiver og så bruge min Ipad / Iphone 4 som remotes alt efter humøret..
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 11:59
følger lige med i tråden/ har tænkt på noget af det samme med appel tv direkte
er lidt træt Squesse og da min pc taber  forbindelsen sommertider og jeg har både touch og Ipad:)

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 14:40
Den iPad-HDMI adapter du har set, kommer først på market i forbindelse med den nye iPad, og er lavet til full output på den nye iPad, så ALT hvad du ser på den nye iPad, kan blive vist på en fladskærm eller via projektor. den KAN dog bruges via den gamle iPad (og hvis jeg har forstået det ret, også iphone 4 samt ipod touch den sidste nye) men dette skulle KUN være video out, dvs. du kun kan se film via den gamle ipad, hvor du med den nye ipad, derimod kan få spil, app's, ja alt op på storskærmen :) - syns jeg læste et sted at dette nok os sku ku lade sig gøre med kommende ipod's og iphones, men hvor vidt det sandt ved jeg ikke :)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu