recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad og Canon MP640
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ipad og Canon MP640

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ipad og Canon MP640
    Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 18:04
Hej

Så har fruen anskaffet sig en Ipad.
Og hun vil naturligvis gerne udskrive diverse på vores printer, som er en Canon MP640, som jo ikke har AirPrint.

Jeg har søgt rundt omkring, men har endnu ikke fundet en app, der kan forvandle den ellers velfungerende printer til noget der kan tale med Ipad'en.
Der er mange forslag, men der er altid blandede anmeldelser.

Der må da være nogle der har haft samme problem, og har fundet en løsning på problemet

Gode forslag modtages (bortset fra det med at købe en ny printer, som bliver sidste udvej)

Mvh
Per
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Online
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 19:02
Hvis du har en Synology NAS så kan den agere AirPrint server til de tilsluttede printeren. På min Mac har jeg installere HandyPrint som også gør at man kan printe via AirPrint : http://www.netputing.com/handyprint/
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 19:40
Det var en anderledes indfaldsvinkel.

Jeg har en Black Armor fra Seagate.

Det skal da undersøges :-)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 07:46
En Windows PC kan også agere airprint server. Det kræver naturligvis at PC'en er tændt når man skal printe.
Det er et problem at bruge en nas ifb med MP640, da canon kun leverer linux drivere til X86 platformen.
/Peter
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Hej

Så har fruen anskaffet sig en Ipad.
Og hun vil naturligvis gerne udskrive diverse på vores printer, som er en Canon MP640, som jo ikke har AirPrint.

Jeg har søgt rundt omkring, men har endnu ikke fundet en app, der kan forvandle den ellers velfungerende printer til noget der kan tale med Ipad'en.
Der er mange forslag, men der er altid blandede anmeldelser.

Der må da være nogle der har haft samme problem, og har fundet en løsning på problemet

Gode forslag modtages (bortset fra det med at købe en ny printer, som bliver sidste udvej)

Mvh
Per
Kan du ikke bruge Canon Easy-Photo Print app fra iTunes store?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 13:46
Jeg prøvede den, men app'en kunne ikke finde min printer
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 18:52
Og så prøvede jeg liiige en gang til med Canon Easy-Photo Print app'en, og så virkede det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu