recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad Pro 11" eller 12,9"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad Pro 11" eller 12,9"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad Pro 11" eller 12,9"
    Sendt: 22-Juni-2019 kl. 22:07
Til ganske alm. hverdagsbrug:

  • Internetsurf (Safari)
  • Sociale medier (facebook, YouTube, Twitch.tv, youSee TV m.m.)
  • Film (Netflix, Viaplay m.m.)
  • Tekstbehandling (Word, Excel)
  • Familiens fotoalbum
  • Opskrifter
  • Osv.
  • Alle de gængse normale hverdagsting
Ville I vælge 11" eller 12,9".

Jeg kan vælge én gratis igennem mit arbejde - men kan virkelig ikke bestemme mig for hvilken. Er bange for at 12,9" vil blive for stor ved længere sessioner uden et bord, hvor den kun holdes i én hånd, men samtidig er den jo genial, hvis den står på et bord eller man ligger med den i skødet på sofaen.

Pros og Cons? Hjælp Smile
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 22:26
Jeg har (haft) alle størrelserne, og vælger ALTID 12.9 når jeg skal bruge en iPad.
Jeg kan ikke komme i tanke om situationer med “længere sessioner hvor den kun holdes i een hånd” som er relevante for en iPad. I de tilfælde bruger jeg altid min iPhone.
9.7 er nu blevet monteret på væggen i en LK holder og mini er givet væk.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Jeg kan ikke komme i tanke om situationer med “længere sessioner hvor den kun holdes i een hånd” som er relevante for en iPad.

Fx i et tog, hvor du får en siddeplads i gangen eller ved en plads, hvor der ingen bord er. Jeg hader at sidde med min iPhone i længere tid, da jeg synes, at skærmen er for lille, og så er det sgu rart, at kunne bruge sin iPad.

Hvad er grunden til, at du altid vælger 12,9" at bruge?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 08:36
Jeg var selv i tvivl da jeg skulle købe ny iPad, jeg skiftede til iPad Pro 12.9 og går ikke tilbage til den mindre, den er bare så meget feder at multitaske på, og ikke mindst at se film påWink

Bemærk: at hastigheden på en 64GB skrive/læse er en hel del langsommer end på f.eks. en 256GB eller større.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 09:48
Forstår godt tvivlen . Indiskutabelt,at en stor skærm som udgangspunkt er en større oplevelse. MEN,nu har jeg så lige haft den nye Samsung tab5 i udvalg en uges tid . Og den er simpelthen fjer-let, hvilket også er stærkt vanedannende . Så det handler altså også om brugsmønster . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Hvad er grunden til, at du altid vælger 12,9" at bruge?
Jeg læser en del magasiner/fagblade på iPad’en, og det er fedt at formatet næsten er som det var tiltænkt da bladet blev layoutet.
Med alderen bliver synet også dårligere, så større er bedre - behøver ikke at zoome rundt på siderne.
Og så er det nok blevet en vane - har haft 12,9 siden gen.1 udkom, og hvor folk syntes jeg var åndssvag at ville have sådan en stor en. Lidt lige som de fleste syntes at 65” var aaalt for stort indtil de selv havde prøvet det.
Jeg kender ingen, der har fortrudt en 12,9 men flere der ville ønske de ikke bare havde købt “den lille”.

Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 09:55
Potter: Selvom det er samme iPad Pro 12,9" fra 2018 serien, så er 256 GB udgaven hurtigere end 64 GB udgaven? Hvad skyldes det? Og har det noget at sige, om det er Wi-Fi only eller også med Cellular?

Har lige set, at en iPad Pro 12,9" med 256 GB + en Apple Pencil 2 kommer til at koste ca. 10.278 kr. hvis man skulle ud at købe det, og dertil måske også et keyboard cover af en slags fra ZAGG eller Logitech. Så man er på ca. samme pris som en MacBook Air 2018 med 256 GB.

Om iPad Pro'en så kan hamle op med MacBook Air 2018 i den måde man arbejder på, det er så lige det. Men det er jo nok to forskellige måder man arbejder på, med de her maskiner.

Potter, har du ikke også en MacBook Pro? Så hvad bruger du så en iPad Pro 12,9" til også? Smile

----

Lennon: Det har du helt ret i. Jeg er også "bange" for at 12,9" bliver for stor og tung, men som de andre skriver, så tror jeg hurtigt, at man vænner sig til det større. Må ned og kigge på dem igen, før jeg bestemmer mig. Måske jeg kan få lov til at gå rundt med en, hvis bare en ansat holder øje med mig.


Redigeret af Alinity - 23-Juni-2019 kl. 10:22
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Potter: Selvom det er samme iPad Pro 12,9" fra 2018 serien, så er 256 GB udgaven hurtigere end 64 GB udgaven? Hvad skyldes det? Og har det noget at sige, om det er Wi-Fi only eller også med Cellular?

Har lige set, at en iPad Pro 12,9" med 256 GB + en Apple Pencil 2 kommer til at koste ca. 10.278 kr. hvis man skulle ud at købe det, og dertil måske også et keyboard cover af en slags fra ZAGG eller Logitech. Så man er på ca. samme pris som en MacBook Air 2018 med 256 GB.

Om iPad Pro'en så kan hamle op med MacBook Air 2018 i den måde man arbejder på, det er så lige det. Men det er jo nok to forskellige måder man arbejder på, med de her maskiner.

Potter, har du ikke også en MacBook Pro? Så hvad bruger du så en iPad Pro 12,9" til også? Smile

----

Lennon: Det har du helt ret i. Jeg er også "bange" for at 12,9" bliver for stor og tung, men som de andre skriver, så tror jeg hurtigt, at man vænner sig til det større. Må ned og kigge på dem igen, før jeg bestemmer mig. Måske jeg kan få lov til at gå rundt med en, hvis bare en ansat holder øje med mig.

Vedr. læse/skrive hastigheden, det har intet med wifi eller cellular at gøre, det er simpelthen bare "disken" der er hurtigere i en 256GB og større, samme mønster gælder også for en iPhone Wink

Jo, jeg har også en Mac Book Pro den spare sig mere sammen med min f.eks. iMac Pro. iPad Pro bruges mere som en kontormaskine til mail /office og ikke mindste til at surfe på og se tv/film i lufthaven/ flyveren. Syns ikke at den er for stor eller tung og den er jo faktisk mindre end forgængeren og vist også lidt lettere.

Og den er sindssyg hurtig, hurtigere end Mac Book Pro 13" 2017.Wink

Hvis iOS 13 giver mulighed for at benytte en ekstern SSD som swop, så kunne det meget vel tænkes at den vil blive brugt til video redigering, og så kunne man håbe på en udgave af Final Cut Pro X til iOS. Photoshop CC er på vej i fuld udgave.


Redigeret af Potter - 23-Juni-2019 kl. 12:55
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 13:44
Jeg har en surface-pro , og den synes jeg er belastende tung .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 14:01
Den nyeste iPad Pro 12,9" er faktisk ikke specielt tung. Køber du et original cover kan du let fjerne det, da det sidder fast med magneter. iPad'en alene vejer ca. det samme som en iPad 9,7" inkl. cover.
Jeg elsker min 12,9", og den er fantastisk når vi er på ferie, da vi så bruger den til film og serier, koblet sammen med en Vifa Helsinki - det er næsten lige så godt som hjemmebiografen :)
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 16:48
kan også kun anbefale 12.9 , sidder dog selv med gen2 , og ville ikke gå ned i skærm størrelse 
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 20:25
Tak for jeres svar alle sammen!

Er vist ingen tvivl om nu, at det er 12,9" jeg skal gå efter.

Så er spørgsmålet så bare, om workflow er lige så nemt på en iPad Pro end en MacBook Air/Pro, og om man kan vænne sig til, at den skal erstatte en computer til de ting jeg plejer at lave.

Én ting der bekymrer mig lidt, det er, om man kan sorterer filer godt nok på en iPad Pro, hvis man sætter et USB-stick i USB-C porten. Kan man klippe filer rundt til forskellige mapper, og gemme dem på USB-stikket, og så derefter tage det med til en anden computer, og se ens filer på den måde man har arrangeret dem, eller fungerer det ikke sådan endnu? Det er den eneste ting, som jeg er lidt i tvivl om.

Jeg bruger tit, at jeg kan ligge med en computer, og arrangere mine filer og billeder i sofaen, og det er jeg bekymret for, om man kan med en iPad Pro?

Kan man fx også logge på e-Boks og gemme en PDF fil fra ens indbakke på USB-stikket på en iPad Pro?

Derudover, så er vi jo oppe i ens pris (hvis man skal købe den) som en MacBook Air 2018, så man skal jo lige gøre op med sig selv, hvad det er man går ind til, nu hvor den skal erstatte en computer 100 %  til dagligt brug.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu