recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad sikkerhedskopires, ikke ledig plads icloud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad sikkerhedskopires, ikke ledig plads icloud

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad sikkerhedskopires, ikke ledig plads icloud
    Sendt: 06-Marts-2021 kl. 19:25
Hej
Min iPad 2020 vil ikke lave sikkerhedskopi til icloud mere, fordi der ikke er nok ledig plads på icloud (påstår den).
Det undre mig, da jeg kun har brugt 414MB af de 5GB jeg har på iCloud, og der har ellers ikke været nogle problemer før 27/2 med at lave sikkerhedskopi.
iPad siger at sikkerhedskopien vil fylde 380MB, så der er jo rigeligt med ledig plads på icloud.

Nogen der har en løsning eller ide?


Redigeret af Axlon - 06-Marts-2021 kl. 19:31
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 21:10
Sikkerhedskopier på PC med iTunes.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 08:43
Du kan også købe mere plads på iCloud.

Jeg er dog for nærig til at betale for iCloud. Så det er helt slået fra hos mig. Ca. 1 gang om måneden laver jeg sikkerheds kopi via iTunes på PC. Det fungerer uden problemer.


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan også købe mere plads på iCloud.

Jeg er dog for nærig til at betale for iCloud. Så det er helt slået fra hos mig. Ca. 1 gang om måneden laver jeg sikkerheds kopi via iTunes på PC. Det fungerer uden problemer.



Hvorfor købe? Der er jo rigeligt med plads, lyder det til i Axlon's indlæg... Men, kan der ligge en r*vfuld filer i iClouds papirkurv, og fylde - hvis der da ER en papirkurv? Kan der logges på iCloud fra en browser, og kontrolleres for dette?


Redigeret af mnielsen - 07-Marts-2021 kl. 09:58
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:57
Jesper 

Har du prøver at logge af iCloud og logge på igen?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 10:17
Min iCloud siger der er 4,6Gbyte fri plads, så hvad skulle det hjælpe at begynde at bruge penge på at købe mere plads, når der i forvejen er rigeligt plads.
Jeg kan ikke se nogen papirkurv med filer, og jeg har heller ikke andet end sikkerhedskopier liggende på icloud, hverken videoer eller fotos eller andre filer.
Har lige forsøgt at logge af/på icloud på min iPad, men det hjalp desvære ikke.
Mvh Jesper
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 12:01
Hej Jesper 
Har du andre Apple-enheder? iPhone, Mac eller andet?

/zemo/
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hej Jesper 
Har du andre Apple-enheder? iPhone, Mac eller andet?
Jeg har en gammel iPad 2 & ATV og så min nye iPad2020.
Min gamle iPad 2 har ingen problemer med at lave sikkerhedskopi til iCloud.


Redigeret af Axlon - 07-Marts-2021 kl. 12:27
Mvh Jesper
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 13:26
Prøv at log på https://www.icloud.com/

Havd siger den du har brugt.

Hvis du har flere Ipads, så bruger de hver især på den samme plads.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 13:53
På iPaden kan du prøve at gå ind i Indstillinger -> "Dit Navn" -> iCloud -> Administrer lagringsplads -> Sikkerhedskopier. Måske der ligger gamle sikkerhedskopier og fylder. Det gjorde der fx hos mig.

Hvis det ser rigtigt ud (forbruget er under de 5 GB), kan du som Per skriver, logge ind på icloud.com og tryk Indstillinger. Scroll til bunden og tryk Log ud på alle browsere. Log ud af iCloud på begge dine iPads. Sluk helt for begge dine iPads. Tænd dem igen en ad gangen, og log ind igen på iCloud.

Hvis det stadig ikke virker, foreslår jeg du ringer til Apple Support: getsupport.apple.com De kan tit nogle tricks.
/zemo/
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Prøv at log på https://www.icloud.com/

Havd siger den du har brugt.

Hvis du har flere Ipads, så bruger de hver især på den samme plads.
Den siger jeg har brugt 2Mbyte på photos & videos, 32Mbyte på documents og 381Mbyte på backup, og at jeg har 4,6GByte available.
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

På iPaden kan du prøve at gå ind i Indstillinger -> "Dit Navn" -> iCloud -> Administrer lagringsplads -> Sikkerhedskopier. Måske der ligger gamle sikkerhedskopier og fylder. Det gjorde der fx hos mig.

Hvis det ser rigtigt ud (forbruget er under de 5 GB), kan du som Per skriver, logge ind på icloud.com og tryk Indstillinger. Scroll til bunden og tryk Log ud på alle browsere. Log ud af iCloud på begge dine iPads. Sluk helt for begge dine iPads. Tænd dem igen en ad gangen, og log ind igen på iCloud.

Hvis det stadig ikke virker, foreslår jeg du ringer til Apple Support: getsupport.apple.com De kan tit nogle tricks.
Der ligger ikke noget på min iCloud og fylder, som sagt er der 4,6GByte fri.
Har lige forsøgt at logge af på alle mine enheder og slukket dem, og logget af alle browser via www.icloud.com.
Startet min iPad2020 op, og logget ind på icloud, og forsøgt at lave en sikkerhedskopi, men efter et par minuter, stopper den, og siger der ikke er nok ledig plads på iCloud, altså ingen forskelConfused

Må vidst have fat i Apple support.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu