recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad sikkerhedskopires, ikke ledig plads icloud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad sikkerhedskopires, ikke ledig plads icloud

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:35
det lyder underligt. Jeg ville kontakte Apple support.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:56
Så fandt jeg grunden Clap

Når man går ind under indstillinger/iCloud/Administrer lagringsplads kommer der en lang liste med lagerforbrug, som jeg regnede med var det der ville blive taget backup af, men det er det der blev taget backup af sidste gang.

Hvis man trykker på linien Sikkerhedskopier, og derefter trykker på "denne iPad", så kommer listen med hvad der skal tages kopi af.
Øverst på denne liste, står spillet "Genshin impact" som bruger lidt over 7Gbyte data, da den downloader undervejs, da jeg har valgt ikke at downloade hele den fulde pakke, og derfor optræder det som brugedata.

Den har jeg blot slået fra nu, så nu spiller det igen.
Jeg takker for alle jeres gode råd og forsøg på hjælpThumbs Up
Mvh Jesper
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan også købe mere plads på iCloud.

Jeg er dog for nærig til at betale for iCloud. Så det er helt slået fra hos mig. Ca. 1 gang om måneden laver jeg sikkerheds kopi via iTunes på PC. Det fungerer uden problemer.



Hvorfor købe? Der er jo rigeligt med plads, lyder det til i Axlon's indlæg... Men, kan der ligge en r*vfuld filer i iClouds papirkurv, og fylde - hvis der da ER en papirkurv? Kan der logges på iCloud fra en browser, og kontrolleres for dette?
Trådstarter har selv svaret.

Der var netop ikke plads nok pga et spil. Mange bruger også iCloud til fotos og ender i problemer. 

Jeg bruger PC iTunes til sikkerhedskopi. Så kan jeg genskabe med billeder og alting uden pladsproblemer.


Redigeret af Mufti - 08-Marts-2021 kl. 07:24
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:



Jeg bruger PC iTunes til sikkerhedskopi. Så kan jeg genskabe med billeder og alting uden pladsproblemer.


Det gider jeg simpelhen ikke for 25 kr om måneden.

At manuelt skulle tage backup af 2 telefoner og 3 ipads.

For 25 kr om måneden har vi 200 Gb vi kan bruge på billeder og backup af enhederne. Og med vi siger jeg hele familien, for vi sætter bare familiedeling op og så kan pladsen deles imellem alle familiemedlemmerne. 

Hos os har vi så brugt 80 Gb ud af 200 Gb.

Og har man ikke brug for så meget, så kan man evt. nøjes med 50 Gb til 7 kr om måneden.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 08:10
25 kr om måneden er 300 kr om året.

Eller 3000 kr på 10 år.

Der ligger mange penge i den slags abonnementer. Du har truffet et aktivt valg. Men der mange der siger. Det koster kun xx kr om måneden.

Hvis så også er lidt sølvpapirshat. 😜
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu