recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad som musik-afspiller til stereoanlægget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad som musik-afspiller til stereoanlægget?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Emne: Ipad som musik-afspiller til stereoanlægget?
    Sendt: 17-September-2011 kl. 15:26
Har for tiden en Squeezebox Duet (plus en NAS) som jeg bruger til at afspille/streame min musik til stereoanlægget med.
Overvejer dog stærkt at hoppe på tablet-bølgen (evt. en Ipad 3).
Vil jeg også kunne bruge sådan en Ipad som afspiller? Kan den også afspille Flac-filer? (så ville der jo være ENDNU en grund til at købe sådan en maskine Big smile)
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Har for tiden en Squeezebox Duet (plus en NAS) som jeg bruger til at afspille/streame min musik til stereoanlægget med.
Vil jeg også kunne bruge sådan en Ipad som afspiller? Kan den også afspille Flac-filer? (så ville der jo være ENDNU en grund til at købe sådan en maskine Big smile)

Hvis dit stereoanlæg har Airplay (eller du køber en dims, der har), vil du nok kunne bruge iPad istedet for din Squeezebox.

Men ellers kan du beholde Squeezebox, og blot få en app til iPad til, at styre musikken.

Den helt lavpraktiske løsning er en dock til iPad, og så sat til anlægget, men så kan du ikke flytte rundt på iPad imens, så skal den sidde i dock'en.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 17:29
Mht. flac så understøtter apple produkter ikke Flac fra fabrikken. Alternativet er at bruge apples eget alac format. Der er måde hvorpå man kan bruge flac filer på apple produkter, dog kender jeg ikke meget til det. 
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 18:17

Hvis du ikke har en forstærker der har AIRPLAY indbygget skal du bruge en
Airport Express eller Apple TV2 som du forbinder til forstærkeren.

På din Ipad, Iphone mv., henter du PlugPlayer og så er du kørende via din NAS.

Og ja den afspiller også FLAC uden jailbreak :-).

Redigeret af Stenholt - 17-September-2011 kl. 18:19
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 18:32
Tak for input. 
Så vidt jeg forstår, kan jeg være kørende - blot med f. eks en Airport Express (plus "Plugplayer". - Det lader dog til, at der er lidt uenighed om Flac støttes umiddelbart, men det ser dog i hvert fald ud til at kunne løses Thumbs Up).

Med fare for at blive kanøflet Ouch her i dét her forum, vover jeg dog lige pelsen alligevel: 
Vil det gøre nogen forskel, hvis jeg køber en anden tablet end Apple? (hvad kræves der så?)

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 18:49

Tak for input. 
Så vidt jeg forstår, kan jeg være kørende - blot med f. eks en Airport Express (plus "Plugplayer". - Det lader dog til, at der er lidt uenighed om Flac støttes umiddelbart, men det ser dog i hvert fald ud til at kunne løses Thumbs Up).

Med fare for at blive kanøflet Ouch her i dét her forum, vover jeg dog lige pelsen alligevel: 
Vil det gøre nogen forskel, hvis jeg køber en anden tablet end Apple? (hvad kræves der så?)

Al information kan du finde her, http://plugplayer.com/. Flac virker via min Iphone 4 og Apple TV2 uden jailbreak så det vil undre min hvis det ikke også
virker for andre :-). Det der er korrekt, at Flac filer ikke virker installeret direkte på Apple enheder som ikke er jailbroken. Her må du nøjes med Apple Lossless som er Apples svar på Flac.

På hjemmesiden kan du se, at den også kan bruges på Android enheder men så går du glip af AIRPLAY som ser ud til at blive standarden hos flere audio producenter fremover.

Redigeret af Stenholt - 17-September-2011 kl. 18:49
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 13:47
Blot lige en detalje. Plugplayer kører ikke Airplay, men er en UpNp afspiller som kører via DLNA servere. Det vil sige at du skal have en NAS server som understøtter UpNp/DLNA, herefter kan du bruge Plugplayer på din iPad og vælge musik fra dit NAS drev, men så skal du have en afspiller på som understøtter DLNA Render funktionalitet så kan du afspille Flac.

Airplay er hvor du kan streame fra din iPad til dit anlæg trådløst, men Airplay understøtter ikke Flac, kun Apple filformater.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 13:50
Jo med et Android produkt vil du kunne vælge musikken på dit NAS drev, og vælge det skal afspille via din iPad, hvor du så via et Airport Express streamer til dit anlæg.

Airplay er en låst verden, og Apple blokerer for at musik kan afspilles fra ekstern kilde ind på iPad.

Airplay har også sine problemer PT, med det hakker og du mister forbindelsen, det har de endnu ikke helt fået styr på.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 16:28

Jeg har også Squeezebox (Classic), med musiksamling og Squeezebox Server kørende på en NAS (Qnap). På min iPhone har jeg iPeng, som også findes til iPad.

Med den nyeste version af iPeng kan du du ikke blot styre din Squeezebox via et ganske effektivt og fint brugerinterface, du kan også benytte din iPad som en Squeezebox afspiller, og ja, det gælder også FLAC filer.

Enten kan man synkronisere sine afspillere (inkl. iPad afspilleren) eller man kan lade sine afspillere spille forskellige albums.
Hvis du vælger iPeng løsningen, bør du - hvis du ikke allerede har gjort det - opdatere Squeezebox Server til version 7.6.1.

Jens
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Blot lige en detalje. Plugplayer kører ikke Airplay, men er en UpNp afspiller som kører via DLNA servere. Det vil sige at du skal have en NAS server som understøtter UpNp/DLNA, herefter kan du bruge Plugplayer på din iPad og vælge musik fra dit NAS drev, men så skal du have en afspiller på som understøtter DLNA Render funktionalitet så kan du afspille Flac.

Airplay er hvor du kan streame fra din iPad til dit anlæg trådløst, men Airplay understøtter ikke Flac, kun Apple filformater.

Beobrian du taler mod bedre viden. Jeg har fuldstændig ret i, at man fra sin NAS, som NORMALT understøtter UpNp/DLNA, via PlugPlayer på sin Iphone/Ipad kan benytte AIRPLAY til at streame flac filer til sit anlæg.

Prøv at følge dette link: http://www.plugplayer.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=992
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Jo med et Android produkt vil du kunne vælge musikken på dit NAS drev, og vælge det skal afspille via din iPad, hvor du så via et Airport Express streamer til dit anlæg.

Airplay er en låst verden, og Apple blokerer for at musik kan afspilles fra ekstern kilde ind på iPad.

Airplay har også sine problemer PT, med det hakker og du mister forbindelsen, det har de endnu ikke helt fået styr på.

Sikke noget forfærdeligt vrøvl. Det køre super stabilt. Og AIRPLAY er netop ikke en låst verden.

Redigeret af Stenholt - 18-September-2011 kl. 20:06
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 17:47
AirPlay kører også enormt stabilt her - særligt efter, at jeg er skiftet fra en Airport Express til Apple TV.

Hvis trådstarter ønsker den lette løsning - dvs. streaming direkte fra iTunes eller iPad dertil, og ingen NAS løsninger, så fungerer FLAC ikke. Apple understøtter kun deres eget format (Apple Lossless) på deres enheder.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu