|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndersJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2010 Status: Offline Point: 93 |
![]() Sendt: 17-September-2010 kl. 11:01 |
Jeg går og overvejer at bruge en iPad som tv i mit lille køkken, men kan ikke helt bestemme mig for om det nu også er klogt?
Ideen er at jeg i forvejen har en macmini med eyetv stående i stuen, og via eyetv appet til ipad kan tvsignalet blive streamet ind i køkkenet. På den måde vil jeg have adgang til livetv, alle optagelser og selv kunne planlægge optagelser i eyetv. Ulempen er dog at det ca.tager 30 sek at skifte kanal. Foruden tv vil iPad'en kunne bruges til film der ligger på macminien via AirVideo, til generelt internet, opskrifter, indkøbsliste og sikkert 1000 andre ting. Selve eyetv appet ser rigtig fedt ud, synes dog måske loading tiden for live tv er lidt for lang http://www.youtube.com/watch?v=-ktAfXTZ7vs Her er en der i forvejen har et i køkkenet: http://www.youtube.com/watch?v=Cq6My3kEqqk Jeg havde tænkt mig at hænge den op med velcro http://www.youtube.com/watch?v=vTSDPKktbUk og så holder den forholdsvis godt strøm, så vil bare lade den op engang imellem i en dock. Der vil altså ikke være strøm til den altid. Tror I at en iPad vil fungere godt i et køkken?
Redigeret af AndersJ - 17-September-2010 kl. 11:05 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
jeg synes ikke det er voldsomt slemt på en 1.gen itouch. og ikke for noget - hvis du står i dit køkken burde fokus ikke lige være et andet sted end at se på den skifter kanal? :-) Dette er så afgjort en af mine favoritfunktioner på en ipad/ipod selvom jeg har sat ipad-køb lidt på hold. (nu har jeg set hvornår samsungs tab kommer - og den ku også være et rigtigt godt køb, men den kan bare ikke tage live tv fra eyetv.)
men vi mangler en "attachable jacket" med nogle ordentlige højttalere eller måske endda nogle ICE forstærkere i :-) så man bare lige satte den ned i den fætter på væggen og kørte derfra. |
|
![]() |
|
AndersJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2010 Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Du har ret i den ikke kan spille så højt, men har også et lille køkken
![]() |
|
![]() |
|
senned ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2009 Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Jeg mener at en elgato turbo h264 får komprimeringen til at gå hurtigere. Dermed også hurtigere kanalskift.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
ellers kan du da købe et par argon højtalere billigere end B&O og smække dem i headphone, de har da autosense
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
@rasmusdc - du har som sådan ret - det ser bare ikke så kønt ud og er nok heller ikke helt så "konevenligt" :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |