recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad til skolelærer? Erfaringer efterlyses.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPad til skolelærer? Erfaringer efterlyses.

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 14:59
Jeg kan sige med næsten 100% sikkerhed at hvis valget træffes til fordel til en notebook så bliver det IKKE en Apple. Jeg syntes det var smart med en iPad hvis den kunne opfylde behovet. Men som skrevet i 1. post er jeg begynder MHT Apple og (det ved i selfølgelig ikke) superbruger/administartor på windows platformen. Jeg forudser at jeg kommer til at stå som supporter når jeg anbefaler et system og det er bare så meget lettere for mig når det er et system jeg kender ;-)
 
BS
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kan sige med næsten 100% sikkerhed at hvis valget træffes til fordel til en notebook så bliver det IKKE en Apple. Jeg syntes det var smart med en iPad hvis den kunne opfylde behovet. Men som skrevet i 1. post er jeg begynder MHT Apple og (det ved i selfølgelig ikke) superbruger/administartor på windows platformen. Jeg forudser at jeg kommer til at stå som supporter når jeg anbefaler et system og det er bare så meget lettere for mig når det er et system jeg kender ;-)
 
BS

Fair argument, men der er væsentligt kortere mellem at være begynder og at være superbruger på en mac... Wink Jeg er også "supporter" hos familie og venner, men det sjove er at dem der har fået Apple computere er holdt op med at ringe...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kan sige med næsten 100% sikkerhed at hvis valget træffes til fordel til en notebook så bliver det IKKE en Apple. Jeg syntes det var smart med en iPad hvis den kunne opfylde behovet. Men som skrevet i 1. post er jeg begynder MHT Apple og (det ved i selfølgelig ikke) superbruger/administartor på windows platformen. Jeg forudser at jeg kommer til at stå som supporter når jeg anbefaler et system og det er bare så meget lettere for mig når det er et system jeg kender ;-)
 
BS
meget fornuftigt at vælge et system man føler til tryg ved.
Så mon ikke du kan finde en smart HP eller ligende.

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kan sige med næsten 100% sikkerhed at hvis valget træffes til fordel til en notebook så bliver det IKKE en Apple. Jeg syntes det var smart med en iPad hvis den kunne opfylde behovet. Men som skrevet i 1. post er jeg begynder MHT Apple og (det ved i selfølgelig ikke) superbruger/administartor på windows platformen. Jeg forudser at jeg kommer til at stå som supporter når jeg anbefaler et system og det er bare så meget lettere for mig når det er et system jeg kender ;-)
 
BS

Fair argument, men der er væsentligt kortere mellem at være begynder og at være superbruger på en mac... Wink Jeg er også "supporter" hos familie og venner, men det sjove er at dem der har fået Apple computere er holdt op med at ringe...
Præcis! Jeg troede et stykke tid, at de ikke gad at se mig mere...

/Nils

           
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kan sige med næsten 100% sikkerhed at hvis valget træffes til fordel til en notebook så bliver det IKKE en Apple. Jeg syntes det var smart med en iPad hvis den kunne opfylde behovet. Men som skrevet i 1. post er jeg begynder MHT Apple og (det ved i selfølgelig ikke) superbruger/administartor på windows platformen. Jeg forudser at jeg kommer til at stå som supporter når jeg anbefaler et system og det er bare så meget lettere for mig når det er et system jeg kender ;-)
 
BS

Fair argument, men der er væsentligt kortere mellem at være begynder og at være superbruger på en mac... Wink Jeg er også "supporter" hos familie og venner, men det sjove er at dem der har fået Apple computere er holdt op med at ringe...
Har egentligt oplevet det samme, meget mindre support. Dog kan det anbefales at installere logmein eller team viewer hvis man skal remote på.

Men tingene er anderledes, havde selv mindre problemer første gang jeg skulle afinstallere et program. Havde ikke lige overvejet at man bare skulle drag and drop det i papirkurven.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 15:58
Ok det lyder næsten for godt til at være sandt :-)
 
Det med prisen er jo rigtigt nok, men som begynder kan man med iPad komme igang for 3500,- men skal smide mindst 6,5 Kilo for en mackbook.
 
Det er lidt sjovt hvordan jeg gerne vil anbefale begge dele. På den ene side kender jeg til Windåsen og det skræmmer mig lidt med de "frelste" æbæebrugere. Se bare nbu's signatur Shocked. På den anden trækker det også lidt at lære lidt nyt og prøve hvad hypen drejer sig om "på egen krop".
 
Jeg lægger hjernen i blød og læser lidt op på de forskellige muligheder da jeg kan se fordele og ulemper ved begge løsninger. Jeg må dog konkludere at en iPad ikke opfylder behovet så lidt klogere er jeg da blevet.
 
BTW hvad med det flash der snakkes så meget om? Jeg har ikke rigtigt indtryk af hvor meget det egentlig betyder. Går det ud over almindeligt brug? Netbank eller andet.
 
BS
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ok det lyder næsten for godt til at være sandt :-)
 
Det med prisen er jo rigtigt nok, men som begynder kan man med iPad komme igang for 3500,- men skal smide mindst 6,5 Kilo for en mackbook.
 
Det er lidt sjovt hvordan jeg gerne vil anbefale begge dele. På den ene side kender jeg til Windåsen og det skræmmer mig lidt med de "frelste" æbæebrugere. Se bare nbu's signatur Shocked. På den anden trækker det også lidt at lære lidt nyt og prøve hvad hypen drejer sig om "på egen krop".
 
Jeg lægger hjernen i blød og læser lidt op på de forskellige muligheder da jeg kan se fordele og ulemper ved begge løsninger. Jeg må dog konkludere at en iPad ikke opfylder behovet så lidt klogere er jeg da blevet.
 
BTW hvad med det flash der snakkes så meget om? Jeg har ikke rigtigt indtryk af hvor meget det egentlig betyder. Går det ud over almindeligt brug? Netbank eller andet.
 
BS
Husk at flash kun er et problem på IOS, det virker fint i OSX.

P.s. Ejer en Android tlf, har en Synology NAS og en windows pc på jobbet.




Redigeret af lahan - 02-August-2011 kl. 16:06
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 16:20
Hvad med en Asus transformer? - meget lig iPad, men hvor der er taget hensyn til at den skal fungere som en netbook når den skal bruges til andet end leg.


Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 16:23
Den kommer med i puljen. Lige nu modtager jeg gerne forslag der skal overvejes.

BS
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvad med en Asus transformer? - meget lig iPad, men hvor der er taget hensyn til at den skal fungere som en netbook når den skal bruges til andet end leg.


Hvilke office programmer / formater kan sådan en asus fætter håndtere ?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 16:30
en ting man skal have med i vurderingen.. hvis en iPad måske kommer ind i interessen igen på et senere tidspunkt, så bør man især overveje sig en apple computer da apple samspillet (universet kan man kalde det) er utroligt godt.. og den anke mange har over apples bærbare enheder (ipad/ipod/iphones) nemlig iTunes som er RET tung (læs langsom) at køre på en pc, kører ganske let på en apple computer.
 
Så kommer der apple bærbare enheder ind i billedet så bør man ihverfald lige tænke sig om en ekstra gang inden man vælger side. (naturligvis sammenholdt med alle de andre plusser og minusser der nu end måtte være i den enkeltes behov og situation)
 
Men som 95% pc bruger (hvor kone og børn er macbrugere) nyder jeg freden.. efter pc er blevet skrottet til dem er det yderst begrænset hvad jeg må hjælpe dem med... at jeg selv fortsat har PC skyldes alene jeg vil have kendskab til både win og mac... om min næste computer bliver en mac.. måske.. jeg overvejer det.. (omend så da en mac mini til tvet Big smile)


Redigeret af rhsin - 02-August-2011 kl. 16:33
Mvh

René
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 16:32
Hej! Du bør måske også overveje denne her samsung galaxy tab 10.1 http://gear-online.dk/nyheder/foerste-kig-pa-samsung-galaxy-tab-10-1-1.477876.html?ImageID=0
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu