recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad til skolelærer? Erfaringer efterlyses.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPad til skolelærer? Erfaringer efterlyses.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 17:37
jeg brugte min iphone til netop det brug da jeg var lærer, og jeg fandt at det fungerede fremragende. jeg mener dog at man med fordel kunne have noget med en hdmi /video udgang da det vil være særdeles praktisk i stort set alle fag.
Crown - there is no substitute.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ok det lyder næsten for godt til at være sandt :-)
 
Det med prisen er jo rigtigt nok, men som begynder kan man med iPad komme igang for 3500,- men skal smide mindst 6,5 Kilo for en mackbook.
 
Det er lidt sjovt hvordan jeg gerne vil anbefale begge dele. På den ene side kender jeg til Windåsen og det skræmmer mig lidt med de "frelste" æbæebrugere. Se bare nbu's signatur Shocked. På den anden trækker det også lidt at lære lidt nyt og prøve hvad hypen drejer sig om "på egen krop".
 

Jeg er også blevet Mac-mand. Det ER let at bruge. Se fx denne vejledning fra McDonalds i hvordan man kommer på deres trådløse net Tongue


Og du kan se lidt om hcad Mac egentlig er, her:
Det er skrevet til Windows-brugere.


Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

BTW hvad med det flash der snakkes så meget om? Jeg har ikke rigtigt indtryk af hvor meget det egentlig betyder. Går det ud over almindeligt brug? Netbank eller andet
 

Der er ingen problemer med Flash og netbank på en Macbook - men der er på iPad.

Der er sider der ikke virker på en iPad - og sådan er det bare. Det kan sagtens blive et problem for en lærer. iPad'en kan i hvert fald ikke stå alene, hvis ikke skolen har besluttet at man vil satse på iPad - for så er man jo nødt til at skrotte flash.




Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Kan en iPad gøre det ud for det daglige redskab der binder tingene sammen i dagligdagen for en travl skolelærer? Aktiviteterne er: WEB, Notater, arbejde i intra (WEB baseret læse, skrive og udgive dokumenter)


Det med at udgive dokumenter, tror jeg bliver besværligt på en iPad. Der er ingen "stifinder" på den, så al filhåndtering foregår inde i de forskellige programmer, der er på iPad'en.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Jeg er heller ikke fanboy, men vil til gengæld godt anbefale Ipad'en. Må indrømme jeg ikke har skrevet/udgivet dokumenter, men man får jo bl.a. MS Office til den, så det er bestemt en mulighed.

Nej, der er ikke MS Office til iPad.

Men der er Apples Pages, Numbers og Keynote.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 18:40
@Brixen: Tak for det udførlige svar. Jeg tror at jeg har konkluderet at iPad'en er for begrænset i funktionaliteten til at kunne erstatte en bærbar. Jeg står nu i den situation om jeg skal smide 6500+ til en air, gå æblevejen og at lære lidt nyt eller smide 4-6000 for en W7/android netbook der gives i mange smarte udgaver til de penge.
 
Når man er lærer er der dog også nogle indkøbsaftaler man kan benytte sig af og det er også med i beregningen :-)
 
Ang. dokumenter behandles dette i browseren (tekstbehandling) men regneark/diagrammer, presentationer og alm tekst/tabeller - dokumenter kan også forekomme. Det så jeg som det mindste problem da jeg forventer at Apple's programmer er mindst lige så brugervenlige og gode som andres.
 
BS
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 19:39
Brixen, stifinderen er vel i princippet ved at blive afløst af icloud dropbox NAS og eller andre skybaserede løsninger.
Det har vi ihvertfald adopteret herhjemme(synology nas)
Mvh

René
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 19:58

Når man er lærer mener jeg man bør bruge en Windows maskine af hensyn til kompabiliteten med omverdenen (modtage filer fra elever og kollegaer direkte).

Hvordan ligger det med programmer til elektroniske undervisnings tavler på en Appel?

Hvis de findes, kan indholdet udveksles med den mest udbredte platform: Windows?

Mængden af programmer er også ekstremt stort til Windows.

Selv har jeg 2 Windows 7 PC'ere og har aldrig haft problemer med dem?
Mvh Erik
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Når man er lærer mener jeg man bør bruge en Windows maskine af hensyn til kompabiliteten med omverdenen (modtage filer fra elever og kollegaer direkte).


Ved ikke hvilke filer du forventer at modtage, men husk at hvis du tænker på MS Office, Open Office så findes de både til Mac og Windows.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Brixen, stifinderen er vel i princippet ved at blive afløst af icloud dropbox NAS og eller andre skybaserede løsninger.
Det har vi ihvertfald adopteret herhjemme(synology nas)

Jo, men nu tænkte jeg på, hvis der skulle uploades opgaver og dokumenter på intranettet. Det tror jeg bliver besværligt med en iPad.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Når man er lærer mener jeg man bør bruge en Windows maskine af hensyn til kompabiliteten med omverdenen (modtage filer fra elever og kollegaer direkte).


Jo, men mange af eleverne har vel Mac. 



Venlig hilsen
KB
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 21:08

Jeg ved ikke hvor mange der bruger Appel.  Jeg kender kun 2 menneske der bruger Appel, medens alle andre jeg kender har Windows maskiner.

Appel skulle nødigt blive en standard i undervisnings branchen. Det er en unødvendig dyr anskaffelse, da Windows maskiner kan erhvers af elever og lærer for billigere penge.

Hvad folk bruger derhjemme må de selv om.


Mvh Erik
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Jeg ved ikke hvor mange der bruger Appel.  Jeg kender kun 2 menneske der bruger Appel, medens alle andre jeg kender har Windows maskiner.

Appel skulle nødigt blive en standard i undervisnings branchen. Det er en unødvendig dyr anskaffelse, da Windows maskiner kan erhvers af elever og lærer for billigere penge.

Hvad folk bruger derhjemme må de selv om.




Nu kan både windows og Mac maskiner jo læse de dokumenter, som lærerne uploader, så der er ingen problemer dér. Det må så være op til eleverne (og deres forældre), hvilken computer man vil bruge.

På nogle studier bruger man kun Windows, og på andre kun Mac. Det kommer an på de programmer, der kræves.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu